Graspop Metal Meeting 2024

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
406
937
Ik was 2 seconden enthousiast met de post van Graspop, was het gewoon de shop update.
Morgen weer een dag (misschien wel DE dag ;) )
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.565
Nu ook op de socials een bericht over de shop. Ik denk dus dat we morgen, donderdag of vrijdag om 16u de batch tegemoet gaan zien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik ben denk ik in de war, maar wordt de North of South stage nu gezien als de daadwerkelijke ''afsluiter''? Machine Head sluit het weekend af begreep ik, maar die staan op North. Aangezien Tool op South staat en wel gezien worden als het pareltje deze editie, ging ik er even blind van uit dat die dus ook donderdag de afsluiter zouden zijn. Maar dat hoeft dus in principe niet zo te zijn... of heb ik dat verkeerd?
Op papier is de South Stage (rechterpodium) headliner de 'grote' headliner, want die speelt aan de kant van het VIP-deck.
Voorheen op het oude terrein stond het VIP-deck aan de linkerkant, en stond daar altijd de headliner op Main Stage 1 (linkerpodium).

Sinds vorig jaar benoemt GMM niet één, maar twee officiële headliners per dag, een voor elke main stage, maar lijkt de South Stage headliner toch altijd de grotere naam te zijn boven de North Stage headliner.
Vorig jaar sloot op alle 4 de dagen de South Stage headliner tevens de dag af.
Dat hoeft echter niet altijd zo te zijn, zo blijkt nu uit de aankondiging van Machine Head als afsluiter, na 'grote' headliner Scorpions.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Heilung voor tool... kan wel eens interessant worden ;)
Zal natuurlijk wel niet, zie ze veel eerder in de Marquee staan, net als vorige keer, en daar horen ze ook thuis eigenlijk.
Toch was de headlineshow op Alcatraz ook heel erg mooi, dus wie weet durft GMM het ook aan ze op main te zetten?
Dat zou dan wel na Tool moeten, want Heilung moet uiteraard in het donker!
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
406
937
Zal natuurlijk wel niet, zie ze veel eerder in de Marquee staan, net als vorige keer, en daar horen ze ook thuis eigenlijk.
Toch was de headlineshow op Alcatraz ook heel erg mooi, dus wie weet durft GMM het ook aan ze op main te zetten?
Dat zou dan wel na Tool moeten, want Heilung moet uiteraard in het donker!
Ja snap ik ook wel, leek me gewoon een heel toffe combo ;) eerst de donkere mystieke krachten van Heilung, erna het psychedelische van Tool : ) Kan wel werken in mijn ogen maar lijkt me ook praktisch onhaalbaar jammer genoeg ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.547
832
Heilung juich ik toe!
Graspop 2022 ontdekt, kende het niet, aan 't logo te zien dacht ik dat 't een of andere black metal band was ofzo.
Scorpions interesseerde me niet en wist dat vrienden naar Heilung gingen, dus ook maar die kant op, kijken wat dat precies is.

Ik kom die tent binnen en was echt gelijk verkocht. Waren net 5 min bezig ofzo. Ik naar voren gelopen naar mijn vrienden en ik raakte echt in een trance. Een uur is nooit zo snel voorbij geraakt!
 
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.741
9.117
Bedankt! Zal Graspop zo'n 50, 75 of 100 bands aankondigen?
Op welke acts hopen jullie?

Vorig jaar waren het er 100, maar moeilijk om de inschatting te maken of dat dan was, omdat ze wisten dat ze twee headliners nog niet konden aankondigen, of gewoon zomaar. Voor corona was het vaak maar een groepje van een stuk of 50, en dan door de maanden heen nog een paar groepjes van 20 per keer oid.

Ben benieuwd wat de strategie nu wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Rockbeer

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
Vorig jaar waren het er 100, maar moeilijk om de inschatting te maken of dat dan was, omdat ze wisten dat ze twee headliners nog niet konden aankondigen, of gewoon zomaar. Voor corona was het vaak maar een groepje van een stuk of 50, en dan door de maanden heen nog een paar groepjes van 20 per keer oid.

Ben benieuwd wat de strategie nu wordt.
Dank! Geeft wat inzicht in de mogelijkheden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken