Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Wij zijn net gaan lopen van Heilung op Alcatraz. :D
Ja, het is wel zo'n typische 'love it or hate it' band.
Je kunt er ook niet zomaar halfslachtig van een afstandje met een biertje in de hand keuvelend met anderen naar gaan staan kijken, want dan zullen de meeste denken: "Waar zit ik in godsnaam naar te kijken?"
Heilung kun je eigenlijk maar op één manier beleven: ver vooraan, met je bek dicht en ogen en oren volledig gefocused op het podium, helemaal in trance raken. Anders doe je jezelf én de band tekort.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
136
185
Heilung lijkt mij een ongelukkige keuze naast Tool.
Dan zou ik eerder een band neerzetten met wat meezingers. En dan ook liever geen Deep Purple. Ze hebben genoeg hits, maar Tool is al een beetje passief, daar gaat Deep Purple denk ik weinig energie aan toevoegen.
Desnoods een Helloween of Limp Bizkit Een beetje snelle vlotte band.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Heilung juich ik toe!
Graspop 2022 ontdekt, kende het niet, aan 't logo te zien dacht ik dat 't een of andere black metal band was ofzo.
Scorpions interesseerde me niet en wist dat vrienden naar Heilung gingen, dus ook maar die kant op, kijken wat dat precies is.

Ik kom die tent binnen en was echt gelijk verkocht. Waren net 5 min bezig ofzo. Ik naar voren gelopen naar mijn vrienden en ik raakte echt in een trance. Een uur is nooit zo snel voorbij geraakt!
Dus dan gewoon zondag in de Marquee weer tijdens Scorpions en daarna afsluiten met Machine Head.
 
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Een Bon Jovi zeg maar
Als die het voor een zacht prijsje doen zou ik dat niet eens zo gek vinden. Ze zijn alleen veel te duur voor zo’n spot. Dat zou de enige spot zijn waar ik Bon Jovi eventueel zelf een deel zou meepakken tijdens het wachten op Tool.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
320
802
U vraagt, wij draaien. Zoals ik gisteren al aangaf, was ik heel benieuwd naar de data van Graspop door de jaren heen. Ik heb dus wat dingen kunnen verzamelen en kunnen analyseren, uiteraard gewoon heel simpel (ik ben ook maar een mens met een fulltime baan ;)). Kleine note: ik weet niet 100% zeker of de gevonden data klopt, maar het geeft wel een beeld. Voor het idee ook nog de ticketprijzen van Alcatraz toegevoegd en enkele records aan tokenprijzen, de gemiddelde prijs van tokens op Alcatraz is dus niet representatief helaas. Mocht iemand meer data hebben, stuur het me vooral zodat ik het kan toevoegen! Andere festivals mogen er ook bij natuurlijk.

Graspop-combi-dashboard.png

Analyses loslaten op dit soort data is wel echt lastig door verschillende factoren:
- Graspop hanteert 3 of 4 dagen festival, wat weer van invloed is op de ticketprijs
- Alcatraz fluctueert nog veel meer yolo met dagen (1, 2, 2.5, 3 dagen)
- Beide festivals hanteren soms verschillende prijzen voor dagtickets
- Graspop heeft het gepresteerd om in 2018 Combi en Combi XL tickets te verkopen (thanks, extra clutter in mn data)
- Tokenprijzen zijn gebaseerd op de prijs in de voorverkoop

Ik heb hier dus alleen gekeken naar ordinaire dag tickets en combi tickets en de uitzonderingen eruit gefilterd.

Aangezien ik geen interactief dashboard kan delen en de visual linksboven ook gefilterd kan worden op dagtickets:
Graspop-dag-dashboard.png

Ik ben niet verantwoordelijk voor de conclusies die je hier zelf uit trekt, dit is puur voor de lol gedaan om eens wat inzicht te creeren in de prijzen van afgelopen jaren. Het is bij lange na niet volledig dekkend en ik heb geen rekening gehouden met allerlei factoren als inflatie, aantal bands, aantal bezoekers, grootte terrein, locatie, bereikbaarheid, kosten accommodaties, etc etc etc.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
Iemand een idee of A Day To Remember mogelijks komt? Had ze graag nog eens gezien na hun laatste show op GMM
Ze hebben niks opstaan, paar festivals in Amerika in het voorjaar en dan When We Were Young in oktober.
Het is een mogelijkheid dat ze later dingen bekend maken maar zie 't tot nu toe niet gebeuren
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
Geen idee, volgens die persoon op facebook in een gmm groep stond dat kort op de website.
Zelf heb ik het niet gezien.
Dit kun je heel makkelijk in de code met F12 aanpassen. Denk dat iemand ff grappig wilde zijn. Alice Cooper zal gerust komen, maar dat is zo'n naam voor begin van de avond
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken