Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ik ben denk ik in de war, maar wordt de North of South stage nu gezien als de daadwerkelijke ''afsluiter''? Machine Head sluit het weekend af begreep ik, maar die staan op North. Aangezien Tool op South staat en wel gezien worden als het pareltje deze editie, ging ik er even blind van uit dat die dus ook donderdag de afsluiter zouden zijn. Maar dat hoeft dus in principe niet zo te zijn... of heb ik dat verkeerd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.228
10.657
Ik ben denk ik in de war, maar wordt de North of South stage nu gezien als de daadwerkelijke ''afsluiter''? Machine Head sluit het weekend af begreep ik, maar die staan op North. Aangezien Tool op South staat en wel gezien worden als het pareltje deze editie, ging ik er even blind van uit dat die dus ook donderdag de afsluiter zouden zijn. Maar dat hoeft dus in principe niet zo te zijn... of heb ik dat verkeerd?
Je hebt het helemaal goed! En het is dus verwarrend. In principe is de regel dat South de 'grote' headliner heeft maar die hoeft dus niet perse af te sluiten.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Dat [enter band] bewijst voor mij 100% dat er nog een 'echte' headliner bijkomt, ook als die geen eigen aankondiging krijgt (kreeg Machine Head begin dit jaar immers ook niet).
Ik zie niet echt in waarom er een kleinere naam naast Tool zou moeten staan? Naast GnR stond toch ook gewoon een band als Ghost?
Dus ook op donderdag verwacht ik een band van het kaliber Ghost, Gojira, Parkway Drive, etc.
Machine head kreeg dit jaar toch wel een aankondiging? Kwam later omdat het een nood oplossing was (volgens mij was a7x plan 1 maar hadden die afgezegd voordat de aankondiging kwam)
Maar ik verwacht zelf ook nog wel een echt HL waardige band, zoals je al noemt, van het formaat van een PWD of Gojira
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.993
Je hebt het helemaal goed! En het is dus verwarrend. In principe is de regel dat South de 'grote' headliner heeft maar die hoeft dus niet perse af te sluiten.
Dat zou wel fijn zijn. Nog even een "knaller" na Tool. Even energiek afsluiten 😜🤘
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.993
Machine head kreeg dit jaar toch wel een aankondiging? Kwam later omdat het een nood oplossing was (volgens mij was a7x plan 1 maar hadden die afgezegd voordat de aankondiging kwam)
Machine Head kwam de dag dat de poster bekend gemaakt werd. Die had ik zelf sochtends nog gevonden en hier gepost. Paar uur later kwam de officiële poster

Edit: heb het even teruggezocht. Was op 31 maart pas. Toen had MH de poster gelekt. Die kwam die dag officieel om 10:00. Was in de ochtend om 7:36. Was een mooie dag.Ik was de hele dag in de ban van Machine Head. De buren vonden het iets minder die dag denk ik🤭
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Ook al vind ik Tool helemaal geweldig, zou dit geen slechte zet zijn van Graspop. Een deel van het publiek zal dit minder smaken.
Tool is juist bij uitstek een band die zelf hoort af te sluiten, op een zo laat mogelijke slot, naar mijn mening. Juist ook prima voor het deel van het publiek wie het minder kan smaken toch, het is de eerste dag, kunnen die lekker op tijd naar bed, nog een heel weekend te gaan ;)
 

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Je hebt het helemaal goed! En het is dus verwarrend. In principe is de regel dat South de 'grote' headliner heeft maar die hoeft dus niet perse af te sluiten.
idd, ze hebben toch ook met een reden de Main Stage 1 en Main Stage 2 benaming achterwege gelaten en er North en South van gemaakt om geen "onderscheid" meer te hebben. Omdat Main stage 1 groter en belangrijker klonk dan Main stage 2 voor sommigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
127
196
Laat Deftones maar komen ik vond ze op Pinkpop 2022 best gaaf, nu in het donker zou nog mooier zijn.

btw laat Miss May I, August Burns Red, Devil Wears Prada, Sum 41, Dream Theater, Soilwork ook maar komen
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Als de Enter Band pwd zou zijn, dan gaan facebook en insta comments los. Nog meer dan nu al. Dan zal nonkel Gerard die elk jaar Metallica wil, eens goed zijn gedacht typen, inclusief spellingsfouten en zonder leestekens.
Met de nadruk op 'kaliber van', hè? ;)
Nee, het zal niet Ghost, Gojira of Parkway Drive zijn.
Wie dan wel, geen idee.. 🤷‍♂️

Maar ik heb toch maar eens een lijstje in elkaar geflanst, die (van heel misschien tot heel goed mogelijk) die laatste plek in zouden kunnen nemen:

Sommige zijn maar zeer hypothetisch, en ze zijn zeker ook niet allemaal van het kaliber dat ik noemde, maar om alle opties open te houden heb ik ze toch maar meegenomen.
Wellicht (eerder waarschijnlijk) zijn meerdere van deze namen om wat voor reden ook al (zo goed als) uitgesloten, dus schiet maar af!
Eentje zal ik zelf al doen: Nightwish.
Die zouden niet touren met het nieuwe album dat volgend jaar uitkomt, maar Nightwish kennende maken die af en toe wel eens een uitzondering (maar dat zal waarschijnlijk eerder ijdele hoop van mijzelf zijn..).

Tourt rond GMM:
Accept
Alestorm
Avantasia
Bruce Dickinson
Dropkick Murphys
Electric Callboy
Emperor
Extreme
Fear Factory
Heilung
KK's Priest
Megadeth
Sum 41
The Offspring
Thy Art Is Murder
Uriah Heep

Tour onbekend rond GMM:
3 Doors Down
Avatar
Blind Guardian
Channel Zero
Dee Snider
Dream Theater
Evanescence
Faith No More
In Flames
Journey
Killswitch Engage
Lamb Of God
Limp Bizkit
Meshuggah
Nightwish
Nine Inch Nails
Porcupine Tree
Powerwolf
Trivium
Wardruna
 
Laatst bewerkt:

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
95
178
Ik ga toch ff reclame maken aangezien je ermee komt. Ze staan op vrijdag 17 november in Baroeg met het fantastische ARD in het voorprogramma. De perfecte soundtrack voor een donkere herstmaand. Hieronder een clipje van ARD, voor liefhebbers van doom absoluut een aanrader


Tip opgevolgd! Heerlijke vrijdagavond gehad. Laat ze beiden maar komen op GMM24, hier moeten meer mensen van horen
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Met de nadruk op 'kaliber van', hè? ;)
Nee, het zal niet Ghost, Gojira of Parkway Drive zijn.
Wie dan wel, geen idee.. 🤷‍♂️

Maar ik heb toch maar eens een lijstje in elkaar geflanst, die (van heel misschien tot heel goed mogelijk) die laatste plek in zouden kunnen nemen:


Sommige zijn maar zeer hypothetisch, en ze zijn zeker ook niet allemaal van het kaliber dat ik noemde, maar om alle opties open te houden heb ik ze toch maar meegenomen.
Wellicht (eerder waarschijnlijk) zijn meerdere van deze namen om wat voor reden ook al (zo goed als) uitgesloten, dus schiet maar af!
Eentje zal ik zelf al doen: Nightwish.
Die zouden niet touren met het nieuwe album dat volgend jaar uitkomt, maar Nightwish kennende maken die af en toe wel eens een uitzondering (maar dat zal waarschijnlijk eerder ijdele hoop van mijzelf zijn..).

Tourt rond GMM:
Accept
Alestorm
Avantasia
Bruce Dickinson
Dropkick Murphys
Electric Callboy
Emperor
Extreme
Fear Factory
Heilung
KK's Priest
Megadeth
Sum 41
The Offspring
Thy Art Is Murder
Uriah Heep

Tour onbekend rond GMM:
3 Doors Down
Avatar
Blind Guardian
Channel Zero
Dee Snider
Dream Theater
Evanescence
Faith No More
In Flames
Journey
Killswitch Engage
Lamb Of God
Limp Bizkit
Meshuggah
Nightwish
Nine Inch Nails
Porcupine Tree
Powerwolf
Trivium
Wardruna
Heilung voor tool... kan wel eens interessant worden ;)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
De shop is ook terug geopend. Of was dat al neergepend hier? Lol, en nu ook een update op de homepage ervan. Die was er echt nog net niet. Staat toch iets te gebeuren dan om 16u?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
146
287
Met de nadruk op 'kaliber van', hè? ;)
Nee, het zal niet Ghost, Gojira of Parkway Drive zijn.
Wie dan wel, geen idee.. 🤷‍♂️

Maar ik heb toch maar eens een lijstje in elkaar geflanst, die (van heel misschien tot heel goed mogelijk) die laatste plek in zouden kunnen nemen:


Sommige zijn maar zeer hypothetisch, en ze zijn zeker ook niet allemaal van het kaliber dat ik noemde, maar om alle opties open te houden heb ik ze toch maar meegenomen.
Wellicht (eerder waarschijnlijk) zijn meerdere van deze namen om wat voor reden ook al (zo goed als) uitgesloten, dus schiet maar af!
Eentje zal ik zelf al doen: Nightwish.
Die zouden niet touren met het nieuwe album dat volgend jaar uitkomt, maar Nightwish kennende maken die af en toe wel eens een uitzondering (maar dat zal waarschijnlijk eerder ijdele hoop van mijzelf zijn..).

Tourt rond GMM:
Accept
Alestorm
Avantasia
Bruce Dickinson
Dropkick Murphys
Electric Callboy
Emperor
Extreme
Fear Factory
Heilung
KK's Priest
Megadeth
Sum 41
The Offspring
Thy Art Is Murder
Uriah Heep

Tour onbekend rond GMM:
3 Doors Down
Avatar
Blind Guardian
Channel Zero
Dee Snider
Dream Theater
Evanescence
Faith No More
In Flames
Journey
Killswitch Engage
Lamb Of God
Limp Bizkit
Meshuggah
Nightwish
Nine Inch Nails
Porcupine Tree
Powerwolf
Trivium
Wardruna
Denk dat we vooral naar het lijstje onder 'tourt rond GMM' moeten kijken.
Megadeth is voor mij de meest logische naam, of eventueel The Offspring. De rest schat ik eerder in het rijtje daaronder (subs) in.

Als de laatste headliner nog niet voor deze week is, kan die uiteraard ook nog uit de 'tour onbekend' lijst komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken