Graspop Metal Meeting 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik heb voor 80 euro een plek weten te bemachtigen in Hannover. Prijzen in Duitsland zijn een stuk lager, en dan zit de parkeerticket er ook al bij in
Maar voor velen is naar Duitsland ook best een onderneming. Graspop heeft de laatste jaren echt heel erg positief aan hun reputatie gewerkt met louter positieve geluiden heb ik het idee. En meestal heb je wel garrantie dat je er wel een aantal andere toffe nemen mee kan nemen. Tool is gewoon een goede zet voor Graspop en gaan ze zeker wel in de verkoop merken.

Sowieso vind ik Graspop de laatste jaren erg goed bezig op dat gebied.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Waar kijken jullie nog naar uit? Ik merk dat ik moeite heb om de overige headliners te vullen muv dat ik denk dat QOTS op zondag staat.

Waar ik op hoop en wat realistisch is obv andere festivals:
- Bury Tomorrow (al bevestigd 🤘🏻)
- Sum41
- While she sleeps
- Beartooth
- Of Mice & Men
- Megadeth
- The Offspring
- Cory Taylor
- body count ft ice-t
- Imminence

Verder ook benieuwd naar de konijnen uit de hoge hoed! Ik ga sowieso naar GMM, veel goede bands altijd maar de sfeer maakt alles wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: dennis87

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Ik vermoed dat we maandag pas de laatste headliner krijgen of zou het toch vandaag zijn?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.003
Ik vermoed dat we maandag pas de laatste headliner krijgen of zou het toch vandaag zijn?
Vanuit de organisatie op zijn vroegst maandag; in het weekend wordt er nooit aangekondigd.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er een artiest zichzelf bevestigt, maar dat is een uitzondering.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Wie zijn nu eigenlijk de echte kanshebbers voor de zondag?

Scorpions, zijn al voor andere festivals aangekondigd. Dat is de duidelijkste kanshebber en de enige die ik kan bedenken.

De andere naam schijnt een jongere band te zijn, dus dat kan alle kanten op.
Deep Purple is geen headliner, maar zal zeker in de avond spelen net als Alice Cooper, al zie ik hem ook wel op de vrijdag bij Judas Priest staan.

Maar als echte klassieke hardrock of metal naam, die de zondag altijd wel een heeft als headliner, is Scorpions de enige naam met al andere festival data
 
  • Leuk
Waarderingen: Vidar54

Vidar54

Playlistbediener
27 okt 2022
5
7
Scorpions, zijn al voor andere festivals aangekondigd. Dat is de duidelijkste kanshebber en de enige die ik kan bedenken.

De andere naam schijnt een jongere band te zijn, dus dat kan alle kanten op.
Deep Purple is geen headliner, maar zal zeker in de avond spelen net als Alice Cooper, al zie ik hem ook wel op de vrijdag bij Judas Priest staan.

Maar als echte klassieke hardrock of metal naam, die de zondag altijd wel een heeft als headliner, is Scorpions de enige naam met al andere festival data
Dus scorpions zouden we al in potlood kunnen schrijven
Misschien met Parkway drive of Sabaton ?
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Dus scorpions zouden we al in potlood kunnen schrijven
Misschien met Parkway drive of Sabaton ?
Sabaton zeker niet. Ik ken hun tour fotograaf en videograaf persoonlijk (geloof het of niet, dat is een Belg. En die woont hier achter mijn hoek in Antwerpen).* Die wist mij te bevestigen dat Sabaton wel gevraagd is door de organisatie, ze hebben ook zeer hard geprobeerd maar Sabaton is neen blijven zeggen. Omdat ze in januari de studio ingaan (daarover verscheen onlangs een artikel ook trouwens). En ze brengen hun nieuw album dan uit eind 2024. De Amerikaanse tour met Judas priest zijn ze pas eind oktober voor gevraagd, en hebben ze wel ja tegen gezegd maar de Europese festivals willen ze bewaren voor het nieuwe album


Parkway Drive stond er dit jaar al. Het kan natuurlijk logistiek gezien perfect maar het zou wel een beetje raar zijn een headliner op herhaling te boeken direct het jaar er na


* De persoon die ook de foto's van hen (en nog andere bands zoals Epica en Powerwolf) maakt op het einde van een concert samen met de bezoekers en dergelijke en aftermovies maakt voor onder meer Sabaton. Te vinden via https://www.instagram.com/jensthepanda/
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Dus scorpions zouden we al in potlood kunnen schrijven
Misschien met Parkway drive of Sabaton ?

Heb ik al wel opgeschreven, misschien dat ik daarom ook wel zo stellig erover ben.

Avantasia, Electric Callboy en Within Temptation zijn allemaal opties als tweede naam, al zou ik die niet met potlood durven op te schrijven
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Heb ik al wel opgeschreven, misschien dat ik daarom ook wel zo stellig erover ben.

Avantasia, Electric Callboy en Within Temptation zijn allemaal opties als tweede naam, al zou ik die niet met potlood durven op te schrijven
Dit bericht komt van degene die Maneskin zou laten headlinen op graspop.
Wijsheid komt met de dag kennelijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Dit bericht komt van degene die Maneskin zou laten headlinen op graspop.
Wijsheid komt met de dag kennelijk.

Ik houd vooral niet van al dat gatekeeping. Daarom hoop ik ook nog steeds dat Journey op Graspop staat en ze dan Toto meenemen net als hun Amerikaanse tour. Bon Jovi als headliner, ook mooi, maar overduidelijk minder concreet als Scorpions
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik ben ook bang voor the Scorpions. Graag gecombineerd dan met een vette Marque headliner en Parkway Drive om het festival deftig af te sluiten. Ik denk dat de organisatie ook wel gezien heeft dat een Def Leppard achtige afsluiting niet ideaal werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Ik ben ook bang voor the Scorpions. Graag gecombineerd dan met een vette Marque headliner en Parkway Drive om het festival deftig af te sluiten. Ik denk dat de organisatie ook wel gezien heeft dat een Def Leppard achtige afsluiting niet ideaal werkt.

Ik snap je punt en lijkt me ook verstandiger om na Scorpions nog een zwaardere afsluiter te hebben, maar Scorpions is denk ik wel net wat harder dan Def Leppard
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
64
120
I would say Thursday and Sunday are the most importand days to sell combi tickets. And those days need something easy listening that suits different kind of metal fans. More mainstream music. And as Jimmy said one of the Sunday's headliners won't be rollator rock, then I believe the other one will be. As well as Thursday's missing headliner. So Scorpions will most likely be there in one of those days. And I hope QOTSA would be the other one.
I believe the organization values the older fans who have been there 25 years (and usually spend more money) and will deliver something for them as well.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik snap je punt en lijkt me ook verstandiger om na Scorpions nog een zwaardere afsluiter te hebben, maar Scorpions is denk ik wel net wat harder dan Def Leppard
Iets harder misschien. Maar evenmin een band waar 75% van het publiek voor zal blijven om nog te zien. Dan staat er wederom een klein clubje bij de afsluiting. Dat moet beter kunnen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.424
Iets harder misschien. Maar evenmin een band waar 75% van het publiek voor zal blijven om nog te zien. Dan staat er wederom een klein clubje bij de afsluiting. Dat moet beter kunnen


Vraag me dan wel af of het heel erg verschil maakt of je Parkway Drive of Scorpions zou laten afsluiten met de andere ervoor. Bij een Def Leppard en Motley Crue is het nog logisch dat er veel mensen beiden willen zien, maar zou je bij Scorpions en Parkway Drive niet in beide situaties een vergelijkbare situatie krijgen dat er mensen weg gaan, omdat ze maar één van twee namen willen zien?

(Los van dat PWD energieker zal afsluiten met meer pyro en al en ook wel beter zal werken)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Deep Purple > Scorpions > Parkway Drive lijkt voor mij ook de beste optie op dit moment, maar zelfs al ben ik één van de grootste pwd fans hier wordt ik hier niet heel warm van. Ik hoop dat ze ons nog weten te verrassen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken