Graspop Metal Meeting 2024

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
422
726
Gedachte over de zondag...🤔
Donderdag voor de altos
Vrijdag mix...
Zaterdag wat jonger publiek
Zondag...tja combi technies gezien moet daar dan wel een rolator klapper komen..
acdc...? Toch metallica...iron maiden.?
Op 5fdp na nog redelijk op het goede spoor maar nu wel twijfel .
Powerwolf een pwd of een megadeth zie ik ze ook nog wel mee komen maar lijkt me vrij licht. SOAD wellicht.
Bruce solo , sabaton of deep purple zou ik wel wat slap vinden.
Heel benieuwd.
#gedachtes
#zondag
 

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
Dat is het toch ook?

Hier lees je constant dat alle HL hoogbejaard zijn. Dan is BMTH een "jongere" band dan hetgeen we vaak zien.

En voor PWD maak ik graag een uitzondering voor 2x op een rij. (Al snap ik wel je mening)

Nah, Sleep Token of het "totaal niet geschikte voor Graspop" Maneskin, dat zijn jonge bands. Bring Me The Horizon is gewoon een "middelbare" band.

En er was recentelijk sowieso al zware metalcore-overkill op Graspop, dan moet de uitzondering op de "geen herhaling" mantra niet ook nog eens metalcore zijn.
 

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
12
30
Nou, inderdaad de verwachte namen dus. Persoonlijk wil ik A7x wel weer eens zien (al is dat nou ook niet mijn favoriete band) en BMTH doet me niet zo veel. Compleet subjectief natuurlijk... Overall mis ik zelf nog een beetje een knaller zoals Tool dat voor veel mensen hier is; hoewel het mooi is om nieuwe namen aan de top van het affiche te zien is het voor mij nog een beetje "mwah, ook leuk" tot dusverre. Komt vast wel goed als de grote lading namen komt
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Ik denk echt dat pwd het festival mag afsluiten.Das ze wat mij betreft zeer gegunt. Doe Avantasia en Alice er onder lijkt me heel reeel
Op zich ben ik ook geen voorstander van headliners op herhaling, maar PWD was dit jaar het hoogtepunt voor veel mensen en een van de meestbesproken shows van deze editie. Dus het zou me inderdaad ook niet verbazen dat ze die volgend jaar laten afsluiten om hun headlinerpositie te laten bewijzen, want dit jaar stonden ze nog als sub.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Had echt niet verwacht dat BMTH boven A7x zou staan, dacht sowieso South en North andersom verdeeld bij hen. Maar goed, is mij om het even, ik ga de Marquee in 😆
Het valt inderdaad op. Van de headlinerduo's (zo beschouw ik ze ook echt, omdat ik lastig kan inschatten welke nou een grotere populariteit geniet) is tot twee keer aan toe (FFDP en BMTH) de band die wat meer de nieuwe bezoekers zal aantrekken op de South geplaatst. En de band die wat meer de oudere garde zal aanspreken (Judas Priest en A7X) op de North.

Ben nu wel heel erg benieuwd naar de zondag. Een Scorpions geloof ik niet zo in. Dan ga je er niet echt uit met een "bang", of toch wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MarcoReusel

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Ik heb nu meerdere keren Parkway Drive voorbij zien komen als afsluiter voor de zondag... Een festival gaat niet 2 jaar achter elkaar dezelfde grote band boeken, en al helemaal niet promoveren van sub naar afsluiter. Als ze dat wel doen dan is dat heel erg zwak.

En Electric Callboy, een band die vorig jaar bij de meeste festivals ergens om 16:00 geboekt stond, gaat nu niet een festival van dit formaat afsluiten. En nee dit is geen haat richting een band ofzo, maar een beetje objectief blijven mensen.
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
96
274
Behalve Tool, pas heel kort voor de bevestiging waren er geruchten maar een week geleden zagen we dit niet aankomen toch?

Toto voor zondag (niet te verwarren met Toto de band): Scorpions en Deep Purple. Zou de rollatorbandjes nog even oppompen en smeren!
W.b. Tool, klopt maar wel ruim op tijd om de totoformulieren in te vullen en in te sturen 😉

We moeten er nog 3 :

Ik voorspel Within Temptation op donderdag en dan Scorpions en Callboy op zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
W.b. Tool, klopt maar wel ruim op tijd om de totoformulieren in te vullen en in te sturen 😉

We moeten er nog 3 :

Ik voorspel Within Temptation op donderdag en dan Scorpions en Callboy op zondag.

Denk dat de donderdag misschien wel de Machine Head van de volgende editie wordt. Dus de plek waar iets is misgelopen en de headliner erg laat wordt bekend gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
En Electric Callboy, een band die vorig jaar bij de meeste festivals ergens om 16:00 geboekt stond, gaat nu niet een festival van dit formaat afsluiten. En nee dit is geen haat richting een band ofzo, maar een beetje objectief blijven mensen.
bands worden meer dan een jaar op voorhand geboekt, in een jaar kan veel veranderen, zie bring me the horizon die in 2022 om 19:00 op hellfest stond en nu overal headliner is. Ik zeg niet dat electric callboy headliner gaat zijn, maar dit gaat wel een van de grotere bands van het festival zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Loek123

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
199
313
Denk dat de donderdag misschien wel de Machine Head van de volgende editie wordt. Dus de plek waar iets is misgelopen en de headliner erg laat wordt bekend gemaakt.
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben, en ik hoop dat ze iets net zo verrassend uit de hoge hoed weten te toveren
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Denk dat de donderdag misschien wel de Machine Head van de volgende editie wordt. Dus de plek waar iets is misgelopen en de headliner erg laat wordt bekend gemaakt.
Ik had wat research gedaan. De vorige keer toen er een echt grote band geboekt was, was in 2017 en was het aan Rammstein. Emperor -een band die ik beter in de Marquee vind passen- was toen de headliner van de tweede Main Stage op de Rammstein-dag. Emperor - Tool zou voor mij wel een 1-2'tje zijn, dus misschien dat ze Emperor opnieuw de North Stage laten headlinen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben, en ik hoop dat ze iets net zo verrassend uit de hoge hoed weten te toveren
ik denk eigenlijk dat een greta van fleet wel past op die dag. maar ik denk dat ze te veel aan werchter vast hangen. en ze hebben helemaal niet zo'n grote band nodig om die dag uit te verkopen denk ik ook. lamb of god als main 2 headliner zou wel leuk zijn
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Denk dat de donderdag misschien wel de Machine Head van de volgende editie wordt. Dus de plek waar iets is misgelopen en de headliner erg laat wordt bekend gemaakt.
op zich kunnen ze donderdag een iets kleinere naam zetten natuurlijk,in het recente verleden zijn zaken als emperor, in flames en king diamond ook al sub geweest
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
75
200
W.b. Tool, klopt maar wel ruim op tijd om de totoformulieren in te vullen en in te sturen 😉

We moeten er nog 3 :

Ik voorspel Within Temptation op donderdag en dan Scorpions en Callboy op zondag.

Dat zou het wel ineens een matige affiche qua headliners maken imo.

Ben groot Tool fan, maar dat wordt toch nog altijd door veel volk als semi-niche gezien blijkbaar. Er zou op zondag echt nog iets groots bij mogen, maar vrees er wat voor.

We shall see.
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Ik hoop persoonlijk op Scorpions + Deep Purple op zondag (en dan ga ik bidden dat Sum 41 even niet op zondag Jupiler gaat headlinen maar een van de andere dagen)
 
  • Leuk
Waarderingen: nepticot

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.240
10.698
Met BMTH en Avenged Sevenfold samen op 1 dag kan je thuiskomen als metalfestival hoor. Ook al zijn het verwachtte namen is het een erg sterk duo en wordt het een avondje hits pompen.

Bmth wil ik sowieso gaan zien. Ergens op Pinkpop ooit meer dan 10 jaar geleden gezien, erg benieuwd naar de huidige show. Avenged geen enkel probleem mee om ook mee te pakken maar verwacht naar een van de tenten gelokt te worden rond die tijd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken