Graspop Metal Meeting 2024

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
137
214
Hoe populair is Avenged Sevenfold eigenlijk in Europa? Ben even het nieuwe album bijvoorbeeld gaan luisteren en... ja... vreemd? Kan er geen touw aan vastknopen in ieder geval. Was vast ook de bedoeling, maar ik merk dat ik eigenlijk na Hail to the King zoiets heb van: ''wtf is dit dan?''. Zijn de fans vooral fan van het eerdere werk of ook de jazz/classical/rock fusion van dat laatste album?

Ik ben vanaf mijn zestiende al Die hard A7x fan. Dit is echt een Amerikaanse band met vooral Amerikaanse fans, in europa zijn ze minder bekend maar alsnog is t hier een grote naam. Ik moet eerlijk toegeven dat ik op de laatste albums ongeveer 4 nummers per album leuk vind en van de eerdere albums bijna alle nummers goed kan waarderen
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.491
1.996
Wat spreekt tegen nog een aankondiging vandaag: waarom het 10h momentum van de voorbije dagen doorbreken?
Wat spreekt er voor: het feit dat ze gisteren alsnog na een RW aankondiging met nieuws gekomen zijn, anders kon dit toch gewoon vandaag gezien de 2 namen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Loek123

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
449
809
Hier ook tot en met hail to the king veel geluisterd maar nu wel klaar mee.
Clash mogelijk.😁🤟
#ax7
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Ik droomde vannacht dat vandaag Avenged Sevenfold en .... Christina Aguilera werden aangekondigd als headliner 😳
Eigenlijk, ik zou stiekem evenveel of misschien nog meer uitgekeken hebben naar christina angulaira als naar avenged sevenfold. Vooral als ze nog zo goed zou kunen zingen als vroeger en even knap zou zijn. haha. Kzie er toch niks van. haha
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: jasper79 en MarcoReusel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Ik heb nog ooit met Evil Invaders samen op de lokale TV gezeten ;)
Zij hadden een muziekwedstrijd in Belgisch Limburg gewonnen (Limbomania), en ik was 3de bij het comedy equivalent ervan :D dat was in 2013 ;)
Heel fijne en sympathieke gasten, na het interview vertokken ze op tour door Frankrijk en Zuid-Europa.
Momenteel zijn ze ook heel erg bekend in Zuid-Amerika en Japan als ik me niet vergis!

Afbeelding ter referentie:
1402357_10151846956716700_558400678_o.jpg
Een beetje geschiedenisles van @gerbthederp tnx man.
 
  • Geweldig
Waarderingen: gerbthederp

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.668
Hoe populair is Avenged Sevenfold eigenlijk in Europa? Ben even het nieuwe album bijvoorbeeld gaan luisteren en... ja... vreemd? Kan er geen touw aan vastknopen in ieder geval. Was vast ook de bedoeling, maar ik merk dat ik eigenlijk na Hail to the King zoiets heb van: ''wtf is dit dan?''. Zijn de fans vooral fan van het eerdere werk of ook de jazz/classical/rock fusion van dat laatste album?
Ik zou mezelf zeker geen fan noemen, maar ik vind hun muziek wel al heel lang goed. Ooit bij Metallica in het voorprogramma ontdekt. Daarna een eigen show van hen in de Ziggo bezocht (met Avatar in het voorprogramma) en een aantal keer op Graspop gezien.

Het nieuwe album vind ik by far het beste album wat ze ooit hebben gemaakt.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Ben wel geschrokken van de felle reacties gisteren op dit forum.

Er is een kransje headliners (Metallica, Tool, SOAD,...) dat Graspop zelden kan boeken.
Dit is nu wel gebeurd, dinsdag was iedereen zeer tevreden.
Maar de sfeer is hier gisteren precies omgeslagen, ondanks dat Graspop al een dikke vis heef binnen gehaald.

Ik vind dit onterecht. Alsof Graspop zelf niet geprobeerd heeft om zowel Metallica als Tool te boeken.
En hoewel 5FDP kut is, ben ik ook wel blij dat er een nieuwe naam bovenaan staat.
Er zijn weinig festivals die elk jaar vernieuwend zijn aan de top van de affiche, Graspop is geen uitzondering.
Stel dat Graspop ook nog BMTH als headliner heeft, dan heb je 3 van de 8 bands die nooit eerder geheadlined hebben. Dat is een net percentage.
5FDP en BMTH zijn op zijn zachtst gezegd niet mijn favo bands, maar liever hen dan een Avril Lavigne of een Royal Blood.
We waren maar aan het grappen gisteren. Dat vond ik minstens zo'n goeie sfeer als de dag ervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
If we don't get announcement today, then Jimmy isn't 100% right everytime. That open's the door to Metallica...
So... either way is good. News or no news.

Zelfs als er geen announcement komt, betekent dat niet dat Metallica ineens weer wel kan. Ga er maar gewoon vanuit dat Metallica niet komt.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
330
683
Ik zou mezelf zeker geen fan noemen, maar ik vind hun muziek wel al heel lang goed. Ooit bij Metallica in het voorprogramma ontdekt. Daarna een eigen show van hen in de Ziggo bezocht (met Avatar in het voorprogramma) en een aantal keer op Graspop gezien.

Het nieuwe album vind ik by far het beste album wat ze ooit hebben gemaakt.
2006 Gelredome samen met Trivium en BFMV toevallig? Daar ken ik ze ook van en een keer of 2 op GMM gezien. Trivium is wel de enige van die 3 waar ik met regelmaat nog naar luister, en ook het nieuwe album super goed vind. A7X zou ik nu alleen niet als dag afsluiter zien gek genoeg, maar daar zit ik vast fout.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Christina Aguilera breekt GMM wel af 🤪, zie je het voor je ? Heel GMM in een moshpit/circle pit of lekker headbangen op .... moves like jager
Doe het dan wel fatsoenlijk op dit nummer: Maar geef me dan wel dezelfde leeftijd. haha. Ik zou hier wel los op gaan. :D
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.668
2006 Gelredome samen met Trivium en BFMV toevallig? Daar ken ik ze ook van en een keer of 2 op GMM gezien. Trivium is wel de enige van die 3 waar ik met regelmaat nog naar luister, en ook het nieuwe album super goed vind. A7X zou ik nu alleen niet als dag afsluiter zien gek genoeg, maar daar zit ik vast fout.
Klopt! Was het eerste concert waar ik zonder ouders naartoe ben gegaan. Wat me nog het meest is bijgebleven is hoe slecht het geluid stond, met name bij Trivium en BFMV.

En ik denk inderdaad dat je A7X onderschat. Is één van de weinige metalbands die zalen als de Ziggo Dome doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Akephalos

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
2006 Gelredome samen met Trivium en BFMV toevallig? Daar ken ik ze ook van en een keer of 2 op GMM gezien. Trivium is wel de enige van die 3 waar ik met regelmaat nog naar luister, en ook het nieuwe album super goed vind. A7X zou ik nu alleen niet als dag afsluiter zien gek genoeg, maar daar zit ik vast fout.
Dit was mijn allereerste concert, was toen 9. Moet zeggen dat ik destijds het voorprogramma niks aan vond. Trivium en BFMV vind ik tegenwoordig wel leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Niet om de sfeer te bederven, en speculeren over headliners en undercard is natuurlijk leuk enzo, maar moet er ook per se gespeculeerd worden over het exacte moment en de volgorde van aankondigen?
Zelfs als onze insider daar al vrij duidelijk over is geweest?

Een tijd geleden is er een hele discussie geweest over het aantal berichten in dit topic, en specifiek ook de inhoud daarvan.
En hoewel ik absoluut aan de kant sta die vindt dat de sfeer binnen het topic behouden moet blijven, en dat er zeker geouwehoerd en alles mag worden, denk ik dat het aantal pagina's van dit hele topic ook gehalveerd zou kunnen worden als vele (met alle respect) niets-zeggende of -toevoegende reacties achterwege gelaten zouden worden.

Natuurlijk plaatsen we allemaal wel eens reacties hier waarvan je je kunt afvragen of ze wel in dit topic, of beter in de H&M chat, of ergens anders (of nergens) horen.
Maar in mijn ogen zijn er veel te veel reacties die vrijwel geen andere functie hebben dan loze paginavulling, die dit topic echt nodeloos groot, lomp en stroperig maken.
Ik ben net als iedereen hier trots op de mooie community en sfeer die hier de afgelopen jaar gegroeid is, en vind ook dat zoveel mogelijk mensen hun zegje mogen en moeten doen.
Maar het topic moet wel nog enigszins leesbaar en leefbaar vinden naar mijn mening.
Het is een beetje ontmoedigend en tijdrovend als je iedere keer als je het topic opent weer door (soms tientallen) pagina's vol filler heen moet werken om weer een beetje bij te blijven.

Er wordt inmiddels klaarblijkelijk al best aardig gebruik gemaakt van de geïntroduceerde H&M chat (bijna 50 pagina's toch al), wat een mooie plek is voor niet-GMM gerelateerde zaken.
Maar dat doet blijkbaar nog niet veel aan het reduceren van het aantal reacties in het GMM-topic.
Was er niet ooit geopperd om ook een aparte, informele GMM-slowchat te introduceren, naast het 'officiële', ietwat formelere GMM-topic?
Het hoeft voor mij heus niet allemaal zo strak afgebakend te zijn, maar een beetje een grove scheiding tussen relevant en minder relevant zou wat mij betreft zeer welkom zijn.

Het kan eventueel zelfs nog een stapje verder, bv. met een apart topic voor reacties van organisatorische en logistieke aard (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.). Lijkt me voor vrijwel iedereen een win-win om zulke vragen, antwoorden, discussies e.d. in een compacter topic bijelkaar te houden. Uiteraard kunnen er linkjes in de drukke topics worden geplaatst om meer aandacht te vragen.

Mijn voorstel zou bv. zijn:
  • GMM-hoofdtopic (aankondigingen over line-up, incl. concrete, realistische speculaties daarover en reacties daarop)
  • GMM-slowchat (wilde speculaties, 'vandaag is de dag', voorpret, slap geouwehoer, etc.)
  • GMM-praktisch (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.)
  • GMM-introducties
  • H&M chat (niet-GMM gerelateerd)
Verder ben ik ook nog steeds een voorstaander van aparte topics voor bv. metalconcerten en kleine metalfestivals.
Hoe denken jullie hierover?
Vanzelfsprekend wil ik hiermee niemand voor het hoofd stoten of (weer) een eindeloze, quasi-vijandige discussie oproepen, maar enkel de sfeer én de leefbaarheid van het forum bewaken of vergroten.

Oh, en sorry voor de lange post... ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken