Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
331
685
Exodus heeft dit jaar moeten afzeggen en die zijn volgens mij de hele zomer in Europa, dus die mogen we denk ik 100% verwachten.

Ook zie ik dat Carach Angren een teken van leven heeft laten zien en geboekt staat op Dark River festival in Finland. Wel pas in augustus, maar die staan wel vaker op Graspop dus die zullen wel bij de grote batch zitten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Exodus heeft dit jaar moeten afzeggen en die zijn volgens mij de hele zomer in Europa, dus die mogen we denk ik 100% verwachten.

Ook zie ik dat Carach Angren een teken van leven heeft laten zien en geboekt staat op Dark River festival in Finland. Wel pas in augustus, maar die staan wel vaker op Graspop dus die zullen wel bij de grote batch zitten.

Exodus staat al op Alcatraz, dus in ieder geval niet 100% verwachten. Minimale kans dat ze er staan
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
235
422
Exodus heeft dit jaar moeten afzeggen en die zijn volgens mij de hele zomer in Europa, dus die mogen we denk ik 100% verwachten.

Ook zie ik dat Carach Angren een teken van leven heeft laten zien en geboekt staat op Dark River festival in Finland. Wel pas in augustus, maar die staan wel vaker op Graspop dus die zullen wel bij de grote batch zitten.
Zou ook gewoon op Alcatraz kunnen staan als ze in augustus pas touren. Dat zien we ws morgen bij de Alcatraz batch
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Zijn er in het weekend van Graspop nog andere festivals dan Copenhell, Pinkpop of Summerside? Want die hebben nu ook Corey Taylor, Bruce Dickinson, Deep Purple en Megadeth. Allemaal bands die eigenlijk op alle 4 de festivals min of meer niet zouden misstaan maar als de vier festivals zo hard in elkaars vaarwater zitten ... u begrijpt mijn punt.
Take your pick:
1700131070081.png
 

Implar

Playlistbediener
24 okt 2023
6
18
Yes please! Their recent album was sooooo good, can't wait to hear these songs in concert!

Edit: @Koekdoos had to ruin the mood :(
They already played their new stuff at Alcatraz 2 years ago and are due for a new album this year. If the new one drops before the summer, I doubt they'll play more than 1-2 songs from Persona Non Grata.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: festivalryo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Ik zie die 8e headliner nog wel als grootste naam van de batch opduiken. Zeker als Jimmy's theorie klopt dat de North headliner op donderdag iets kleiner wordt.
Dat er op donderdag een North Stage headliner zal zijn is natuurlijk een zekerheid.
Of die ook als dusdanig zal worden aangekondigd, is een ander verhaal.

Maar deze hoeft heus niet kleiner te zijn dan de overige (NS) headliners, omdat Tool de grootste naam van het affiche is.
GnR is immers een even grote naam (eens of oneens, discussie zinloos), en daar stond Ghost onder, dat qua naam niet onder doet voor Gojira of Parkway Drive.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
451
817
Even voor de rotator grappenmakers onder ons....
Moet er zelf vaak erg om lachen en snap het ook best.
Als je zo een blondie ziet of een scorpions dan denk ik dat ook.
Heb het hier ook met uitgaan op dorp.
Hooguit met de kermis of een verdwaalde zondag avond nog wel is wat drinken maar verder ook niet.
Grote steden of op vakantie ga ik wel gewoon op stap of concert.
Voel me voor 55 nog redelijk fit en met graspop en een handvol concerten per jaar vind ik het prima zo.
Met tool heb ik het trouwens totaal niet.
Die band loopt als een rode draad door m'n leven en ga daar vollebak van genieten.
Vandaag bmth en a7x....? prima toch.
#rolator
#vandaag
 

Dg 129m

Playlistbediener
10 okt 2023
17
26
Het meest logische lijkt me deze week 1 zondag en 1 zaterdag headliner, dan volgende week een zaterdag en donderdag headliner. Dan na de kaartverkoop een hele grote zondag headliner
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
132
183
Da's toch een heel ander publiek? Da's net hetzelfde als je dua lipa in het voorprogramma van the peppers zou zetten.
Dat is soms de strategie he. Als je een breeder publiek aanspreekt, trek je ook meer publiek. Het moet redelijk in elkaars verlengde zitten, Sabaton (powermetal) en Judas Priest (Heavy Metal) zijn een goede combo.
Sabaton heeft zelfs nunmers waarin ze refereren naar hun voorbeelden.


Dat Sabaton daar in het voorprogramma staat, is puur door de markt. Hier is Sabaton al populairder dan JP, terwijl Sabaton in USA nog de veiliheid pakt van de gevestigde naam "Judas Priest".
Zo gaat dat in Europa ook, maar vaak kleinschaliger. Veel Europees publiek wil om de hoek een band zien, terwijl je in de USA kilometers moet rijden (vergelijkbaar met 's-Hertogenbosch naar Parijs)
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
105
102
Even voor de rotator grappenmakers onder ons....
Moet er zelf vaak erg om lachen en snap het ook best.
Als je zo een blondie ziet of een scorpions dan denk ik dat ook.
Heb het hier ook met uitgaan op dorp.
Hooguit met de kermis of een verdwaalde zondag avond nog wel is wat drinken maar verder ook niet.
Grote steden of op vakantie ga ik wel gewoon op stap of concert.
Voel me voor 55 nog redelijk fit en met graspop en een handvol concerten per jaar vind ik het prima zo.
Met tool heb ik het trouwens totaal niet.
Die band loopt als een rode draad door m'n leven en ga daar vollebak van genieten.
Vandaag bmth en a7x....? prima toch.
#rolator
#vandaag
Vind het wel mooi, zeker op zo'n festival als Graspop.. de gemiddelde leeftijd ontloopt de rollator leeftijd vaak niet heel veel, maar voel mij zelf ook nog lang niet zo, en ga mee op de nieuwe lichtingen muziek. Zelf 48, groot Toolfan, maar ook black metal kan mij bekoren, death, you name it.. ik ga zelf minder hard op scorpions dan op een Heaven shall burn zeg maar..
 
  • On fire
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Het meest logische lijkt me deze week 1 zondag en 1 zaterdag headliner, dan volgende week een zaterdag en donderdag headliner. Dan na de kaartverkoop een hele grote zondag headliner

Kan je uitleggen waarom je het logisch vind om een hele grote zondag headliner te verwachten en deze pas na de kaart verkoop pas aan te kondigen?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Ook zie ik dat Carach Angren een teken van leven heeft laten zien en geboekt staat op Dark River festival in Finland. Wel pas in augustus, maar die staan wel vaker op Graspop dus die zullen wel bij de grote batch zitten.
In '14, '16 en '18 inderdaad, wordt weer eens de hoogste tijd dus!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
614
755
Kan je uitleggen waarom je het logisch vind om een hele grote zondag headliner te verwachten en deze pas na de kaart verkoop pas aan te kondigen?
Zodat je vaste ticketkopers de kans hebben om zeker een ticket te kopen.
Anders stel je een deel van je vast publiek teleur.
Kijk naar pinkpop x-aantal jaar geleden met the rolling stones
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
331
685
Boh ik zit Deep Purple 2022 even terug te kijken... willen mensen dit nog ja? Sorry maar de zang kwaliteit is erger dan Axl, Vince en Klaus bij elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: mcrockz

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Zodat je vaste ticketkopers de kans hebben om zeker een ticket te kopen.
Anders stel je een deel van je vast publiek teleur.
Kijk naar pinkpop x-aantal jaar geleden met the rolling stones

En is er een reden om te verwachten dat er zo een grote naam op de zondag komt? Ik zie niet in hoe dat logischer is dan gewoon nog 2 zaterdag headliners en 2 zondag headliners erbij voor de start van de verkoop
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken