Graspop Metal Meeting 2024

Dit, volledig mee akkoord.
Is een beetje hetzelfde als wat je met Falling in Reverse zou hebben.
Leuke band? ja!
Is de zanger iets of wat controversieel en een eikel? Zeker weten
Zou ik er naar gaan kijken omdat ik het leuke muziek vind? ABSOLUUT!

Ben nu persoonlijk geen superfan van de muziek van FFDP maar als er niets anders is wat ik per se wil zien die avond, ga ik zeker kijken naar de show!
Ben nu bij aan het lezen vandaar mijn vele reacties.
Volledig mee akkoord. Maar bij as i lay dying trek ik de grens. Kben nog altijd beschaamd dat ik de zanger ooit live een hand heb gegeven. Toen wist ik het volledige verhaal nog niet.

Niet om de sfeer te bederven, en speculeren over headliners en undercard is natuurlijk leuk enzo, maar moet er ook per se gespeculeerd worden over het exacte moment en de volgorde van aankondigen?
Zelfs als onze insider daar al vrij duidelijk over is geweest?

Een tijd geleden is er een hele discussie geweest over het aantal berichten in dit topic, en specifiek ook de inhoud daarvan.
En hoewel ik absoluut aan de kant sta die vindt dat de sfeer binnen het topic behouden moet blijven, en dat er zeker geouwehoerd en alles mag worden, denk ik dat het aantal pagina's van dit hele topic ook gehalveerd zou kunnen worden als vele (met alle respect) niets-zeggende of -toevoegende reacties achterwege gelaten zouden worden.

Natuurlijk plaatsen we allemaal wel eens reacties hier waarvan je je kunt afvragen of ze wel in dit topic, of beter in de H&M chat, of ergens anders (of nergens) horen.
Maar in mijn ogen zijn er veel te veel reacties die vrijwel geen andere functie hebben dan loze paginavulling, die dit topic echt nodeloos groot, lomp en stroperig maken.
Ik ben net als iedereen hier trots op de mooie community en sfeer die hier de afgelopen jaar gegroeid is, en vind ook dat zoveel mogelijk mensen hun zegje mogen en moeten doen.
Maar het topic moet wel nog enigszins leesbaar en leefbaar vinden naar mijn mening.
Het is een beetje ontmoedigend en tijdrovend als je iedere keer als je het topic opent weer door (soms tientallen) pagina's vol filler heen moet werken om weer een beetje bij te blijven.

Er wordt inmiddels klaarblijkelijk al best aardig gebruik gemaakt van de geïntroduceerde H&M chat (bijna 50 pagina's toch al), wat een mooie plek is voor niet-GMM gerelateerde zaken.
Maar dat doet blijkbaar nog niet veel aan het reduceren van het aantal reacties in het GMM-topic.
Was er niet ooit geopperd om ook een aparte, informele GMM-slowchat te introduceren, naast het 'officiële', ietwat formelere GMM-topic?
Het hoeft voor mij heus niet allemaal zo strak afgebakend te zijn, maar een beetje een grove scheiding tussen relevant en minder relevant zou wat mij betreft zeer welkom zijn.

Het kan eventueel zelfs nog een stapje verder, bv. met een apart topic voor reacties van organisatorische en logistieke aard (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.). Lijkt me voor vrijwel iedereen een win-win om zulke vragen, antwoorden, discussies e.d. in een compacter topic bijelkaar te houden. Uiteraard kunnen er linkjes in de drukke topics worden geplaatst om meer aandacht te vragen.

Mijn voorstel zou bv. zijn:
  • GMM-hoofdtopic (aankondigingen over line-up, incl. concrete, realistische speculaties daarover en reacties daarop)
  • GMM-slowchat (wilde speculaties, 'vandaag is de dag', voorpret, slap geouwehoer, etc.)
  • GMM-praktisch (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.)
  • GMM-introducties
  • H&M chat (niet-GMM gerelateerd)
Verder ben ik ook nog steeds een voorstaander van aparte topics voor bv. metalconcerten en kleine metalfestivals.
Hoe denken jullie hierover?
Vanzelfsprekend wil ik hiermee niemand voor het hoofd stoten of (weer) een eindeloze, quasi-vijandige discussie oproepen, maar enkel de sfeer én de leefbaarheid van het forum bewaken of vergroten.

Oh, en sorry voor de lange post... ;)
ik denk dat zo'n aparte slowchat niet heel veel helpt. misschien kan er wel een officieel bevestiging/ leak kanaal komen waar alleen sfeerbeheerders de echte leaks en aankondigingen kunnen op plaatsen?

Niet om de sfeer te bederven, en speculeren over headliners en undercard is natuurlijk leuk enzo, maar moet er ook per se gespeculeerd worden over het exacte moment en de volgorde van aankondigen?

Een tijd geleden is er een hele discussie geweest over het aantal berichten in dit topic, en specifiek ook de inhoud daarvan.
En hoewel ik absoluut aan de kant sta die vindt dat de sfeer binnen het topic behouden moet blijven, en dat er zeker geouwehoerd en alles mag worden, denk ik dat het aantal pagina's van dit hele topic ook gehalveerd zou kunnen worden als vele (met alle respect) niets-zeggende of -toevoegende reacties achterwege gelaten zouden worden.

Natuurlijk plaatsen we allemaal wel eens reacties hier waarvan je je kunt afvragen of ze wel in dit topic, of beter in de H&M chat, of ergens anders (of nergens) horen.
Maar in mijn ogen zijn er veel te veel reacties die vrijwel geen andere functie hebben dan loze paginavulling, die dit topic echt nodeloos groot, lomp en stroperig maken.
Ik ben net als iedereen hier trots op de mooie community en sfeer die hier de afgelopen jaar gegroeid is, en vind ook dat zoveel mogelijk mensen hun zegje mogen en moeten doen.
Maar het topic moet wel nog enigszins leesbaar en leefbaar vinden naar mijn mening.
Het is een beetje ontmoedigend en tijdrovend als je iedere keer als je het topic opent weer door (soms tientallen) pagina's vol filler heen moet werken om weer een beetje bij te blijven.

Er wordt inmiddels klaarblijkelijk al best aardig gebruik gemaakt van de geïntroduceerde H&M chat (bijna 50 pagina's toch al), wat een mooie plek is voor niet-GMM gerelateerde zaken.
Maar dat doet blijkbaar nog niet veel aan het reduceren van het aantal reacties in het GMM-topic.
Was er niet ooit geopperd om ook een aparte, informele GMM-slowchat te introduceren, naast het 'officiële', ietwat formelere GMM-topic?
Het hoeft voor mij heus niet allemaal zo strak afgebakend te zijn, maar een beetje een grove scheiding tussen relevant en minder relevant zou wat mij betreft zeer welkom zijn.

Het kan eventueel zelfs nog een stapje verder, bv. met een apart topic voor reacties van organisatorische en logistieke aard (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.). Lijkt me voor vrijwel iedereen een win-win om zulke vragen, antwoorden, discussies e.d. in een compacter topic bijelkaar te houden. Uiteraard kunnen er linkjes in de drukke topics worden geplaatst om meer aandacht te vragen.

• GMM-hoofdtopic (aankondigingen over line-up, incl. concrete, realistische speculaties daarover en reacties daarop)
  • GMM-slowchat (wilde speculaties, 'vandaag is de dag', voorpret, slap geouwehoer, etc.)
  • GMM-praktisch (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.)
  • GMM-introducties
Verder ben ik ook nog steeds een voorstaander van aparte topics voor bv. metalconcerten en kleine metalfestivals.
Vanzelfsprekend wil ik hiermee niemand voor het hoofd stoten of (weer) een eindeloze, quasi-vijandige discussie oproepen, maar enkel de sfeer én de leefbaarheid van het forum bewaken of vergroten.

Ik snap je goede intenties, dus lees dit zeker niet als een aanval. Maar waar ik eerlijk gezegd een beetje moe van wordt is dat er elke keer als er in dit topic een beetje hype ontstaat, er altijd wel iemand is die zich geroepen voelt om iets over on- en off-topic te gaan zeggen.

Mijn voorstel is: laten we proberen om niet op alle slakken zout te leggen. En wanneer er een discussie van een aantal posts ontstaat wat écht geen link heeft met Graspop elkaar dan te wijzen op het hardrock en metal topic.

• GMM-introducties

Tja..

GMM-praktisch kan je dan ineens laten doorlinken naar de graspop.be-pagina wanneer die online staat... Van "nutteloze content" gesproken..
GMM-hoofdtopic & GMM-slowchat. Waar trek je de grens tussen "dit is wel relevant en realistisch". Metallica bijvoorbeeld was voor heel even heel erg realistisch. Had je dat vorige week gezegd, dan verklaarde iedereen je klaar voor 't zottekot (bij wijze van spreken)..

Dat die band-introducties in een apart topic verschijnen, vind ik dan wel weer meer dan terecht.

Waar ik wel voor opper is het vaker gebruiken van de zoekfunctie. Maar dat kan dan over het volledig forum gezegd worden, en niet enkel in dit draadje.

Vergeet niet dat we gewoon een steeds groter wordende community zijn waar vrijwel wekelijks wel weer wat nieuwe mensen voor het eerst berichten. Het zal drukker en drukker worden :D

Avenged is een band die ik heel in het begin van mijn metaldagen heb leren kennen met 'Afterlife' en het album Nightmare. Ik was heel snel verkocht aan bijna elk album tot dat punt.
Hail to King was zeker ook nog goed en leuk en ik bleef fan.
Toen kwam 'The Stage'. Het voelde voor mij niet meteen vertrouwd aan. Expirimenteel was het zeker maar ik hoopte toen dat het toch een 1-malig ding was.
En toen kwam er 'Life is but a dream'. Ik heb dit album al meer kansen gegeven dan 'The Stage' en ik moet wel zeggen dat ik het aardig begin te vinden.

De old school liedjes bijven altijd er boven uit steken voor mij, maar ergens kan ik hun nieuwe weg wel meer en meer appreciëren. En live spelen ze een zeer goede mix van oude en nieuwe nummers dus ik ga mij zeker wel amuseren!
Ik kan het nieuwe album prima waarderen, ook al zijn ze inderdaad een heel andere weg ingeslagen.
Dat deden ze natuurlijk al vaker, bijna ieder album klinkt wel anders, maar met het laatste wijken ze wel het meest af van de rest van hun werk.
Ik vind Life Is But A Dream wel een fijn album om thuis te beluisteren (of wellicht eens bij een los concert waarbij ze voornamelijk van dat album spelen), maar voor een headlineshow op een festival hoop ik toch dat ze vooral nummers van de oudere albums spelen.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en gerbthederp
Hoe dichter we tegen 16u aan zitten, hoe groter de kans dat er toch echt een pakket(je) komt volgens mij. Dat Jimmy er later op terugkwam bewijst maar dat er nog heel veel kan veranderen in korte tijd. Van vorig jaar herinner ik me ook nog dat de headliners om 10u werden gedeeld terwijl de batches om 16u kwamen.
Zou niet logisch zijn om vandaag een BMTH of A7X met een hele trits andere namen te geven. Met alle respect, maar JP en 5FDP werden wel los aangekondigd en die zijn niet 'groter' dan A7X en BMTH. Dus ik zou denken dat ze alle headliners apart aankondigen en daarna pas een groot pakket droppen.

Het bestaat hier denk ik niet, maar in Discord bestaat er zoiets als 'Threads'
Wanneer er over 1 bepaald onderwerp in het kanaal/topic gepraat wordt (meestal aangegeven door een reply op een reply op een reply....) kun je een thread aanmaken. Dit is dus in het topic een sub-sectie puur en alleen over dit onderwerp.
Als we dit hier hadden en er is een discussie zoals 'Is EC een headliner, sub of JS afsluiter' kun je daar een thread voor maken en komen deze niet in het hoofdtopic. Mensen die daarover hun mening willen uiten kunnen dat dus doen op een aparte locatie zonder dat we 50 aparte Topics moeten maken.

• GMM-introducties

Dan had dit ook mooi in een aparte thread gekund ;-)

• Haha
Waarderingen: jonasvh
Zelfs als er geen announcement komt, betekent dat niet dat Metallica ineens weer wel kan. Ga er maar gewoon vanuit dat Metallica niet komt.
I don't even want Metallica. I have tickets to Helsinki concerts next June. That was just an example.

Vergeet niet dat we gewoon een steeds groter wordende community zijn waar vrijwel wekelijks wel weer wat nieuwe mensen voor het eerst berichten. Het zal drukker en drukker worden :D
Dit vooral ik ben zelf een long time lurker die lang geen acount had, zinds gister wel, persoonlijk erger ik me niet aan de vele berichten ik vind her wel leuk dat mensen soms beetje dom lullen ( zo als er over christina Aguilera gepraat word) soms moet dat kunnen toch, hoe meer zielen hoe meer vreugde maar ook hoe meer berichten,

any way back on topic:
Laatste 3 albums van A7X zijn inderdaad van mindere qualitijd als je mij vraagt het is dat diamond in the rough tussen the stage en live is but a dream zat maar na hail to the King is het toch wat minder geworden

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo
ik denk dat zo'n aparte slowchat niet heel veel helpt. misschien kan er wel een officieel bevestiging/ leak kanaal komen waar alleen sfeerbeheerders de echte leaks en aankondigingen kunnen op plaatsen?
Nou, ook prima, in feite is dat min of meer hetzelfde als ik bedoel.
In principe wordt dit topic dan de 'slowchat', wat het eigenlijk nu ook al is.

Maar ik vind wel dat er een topic mag zijn waarin volop gespeculeerd kan worden over de line-up, en waarin tourschema's, posters van andere festivals, wenslijstjes, reacties op aankondigingen, etc. geplaatst kunnen worden, echter zonder de minder of niet-relevante reacties die alleen maar ongeduld, onbegrip, verveling, loze hoop, onnodig geklaag e.d. uiten.

Ik merk dat de muziekwereld buiten de metal helemaal vreemd voor mij wordt.
Dua Lippa? Maneskin? Nog NOOIT van gehoord. :ROFLMAO:

Ik ben juist een heel groot liefhebber van het album Life Is But A Dream. De band slaat daarmee een andere weg in, maar wel eentje die me heel erg bevalt.
Ja ik geloof ook dat het voor veel fans hit or miss is.
Maar het blijft de keuze van de band, en ik heb gewoon te veel met A7X om het zomaar links te laten liggen dus heb ik ook echt de moeite genomen om het een kans te geven :)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Rockbeer
Blij te lezen dat er nog liefhebbers zijn van Life Is But A Dream. De algemene teneur is toch eerder wat negatiever. Wat mij betreft ook een voltreffer met een unieke sound. Toegegeven, ik heb enkele luisterbeurten nodig gehad, maar nu zet ik het regelmatig op. A7X zou voor mij dan ook dé headliner van deze editie kunnen worden.

Users who are viewing this thread