Niet om de sfeer te bederven, en speculeren over headliners en undercard is natuurlijk leuk enzo, maar moet er ook per se gespeculeerd worden over het exacte moment en de volgorde van aankondigen?
Zelfs als onze insider daar al vrij duidelijk over is geweest?
Een tijd geleden is er een hele discussie geweest over het aantal berichten in dit topic, en specifiek ook de inhoud daarvan.
En hoewel ik absoluut aan de kant sta die vindt dat de sfeer binnen het topic behouden moet blijven, en dat er zeker geouwehoerd en alles mag worden, denk ik dat het aantal pagina's van dit hele topic ook gehalveerd zou kunnen worden als vele (met alle respect) niets-zeggende of -toevoegende reacties achterwege gelaten zouden worden.
Natuurlijk plaatsen we allemaal wel eens reacties hier waarvan je je kunt afvragen of ze wel in dit topic, of beter in de H&M chat, of ergens anders (of nergens) horen.
Maar in mijn ogen zijn er veel te veel reacties die vrijwel geen andere functie hebben dan loze paginavulling, die dit topic echt nodeloos groot, lomp en stroperig maken.
Ik ben net als iedereen hier trots op de mooie community en sfeer die hier de afgelopen jaar gegroeid is, en vind ook dat zoveel mogelijk mensen hun zegje mogen en moeten doen.
Maar het topic moet wel nog enigszins leesbaar en leefbaar vinden naar mijn mening.
Het is een beetje ontmoedigend en tijdrovend als je iedere keer als je het topic opent weer door (soms tientallen) pagina's vol filler heen moet werken om weer een beetje bij te blijven.
Er wordt inmiddels klaarblijkelijk al best aardig gebruik gemaakt van de geïntroduceerde H&M chat (bijna 50 pagina's toch al), wat een mooie plek is voor niet-GMM gerelateerde zaken.
Maar dat doet blijkbaar nog niet veel aan het reduceren van het aantal reacties in het GMM-topic.
Was er niet ooit geopperd om ook een aparte, informele GMM-slowchat te introduceren, naast het 'officiële', ietwat formelere GMM-topic?
Het hoeft voor mij heus niet allemaal zo strak afgebakend te zijn, maar een beetje een grove scheiding tussen relevant en minder relevant zou wat mij betreft zeer welkom zijn.
Het kan eventueel zelfs nog een stapje verder, bv. met een apart topic voor reacties van organisatorische en logistieke aard (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.). Lijkt me voor vrijwel iedereen een win-win om zulke vragen, antwoorden, discussies e.d. in een compacter topic bijelkaar te houden. Uiteraard kunnen er linkjes in de drukke topics worden geplaatst om meer aandacht te vragen.
Mijn voorstel zou bv. zijn:
- GMM-hoofdtopic (aankondigingen over line-up, incl. concrete, realistische speculaties daarover en reacties daarop)
- GMM-slowchat (wilde speculaties, 'vandaag is de dag', voorpret, slap geouwehoer, etc.)
- GMM-praktisch (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.)
- GMM-introducties
- H&M chat (niet-GMM gerelateerd)
Verder ben ik ook nog steeds een voorstaander van aparte topics voor bv. metalconcerten en kleine metalfestivals.
Hoe denken jullie hierover?
Vanzelfsprekend wil ik hiermee niemand voor het hoofd stoten of (weer) een eindeloze, quasi-vijandige discussie oproepen, maar enkel de sfeer én de leefbaarheid van het forum bewaken of vergroten.
Oh, en sorry voor de lange post...