Dat begrijp ik allemaal, en ben ik het ook helemaal mee eens.Ik snap je goede intenties, dus lees dit zeker niet als een aanval. Maar waar ik eerlijk gezegd een beetje moe van wordt is dat er elke keer als er in dit topic een beetje hype ontstaat, er altijd wel iemand is die zich geroepen voelt om iets over on- en off-topic te gaan zeggen.
Mijn voorstel is: laten we proberen om niet op alle slakken zout te leggen. En wanneer er een discussie van een aantal posts ontstaat wat écht geen link heeft met Graspop elkaar dan te wijzen op het hardrock en metal topic.
Maar ik heb het juist niet alleen over de hype-momenten en -reacties, noch over off-topic reacties, want die kunnen ook heel leuk en/of informatief zijn.
Ik heb het juist over al die dagelijkse reacties die niet of nauwelijks leuk en/of informatief zijn (ik zal geen voorbeelden erbij gaan halen, maar we weten vast allemaal van onszelf welke reacties dat wel of niet zijn), en dus vrijwel niets toevoegen aan het topic.
Het topic wordt daardoor vaak een haast onleesbare brij, of het raakt juist te verwaterd.
We hoeven zeker niet allemaal alleen maar lange, inhoudelijke epistels te plaatsen, het moet wel lekker luchtig, gezellig en informeel blijven.
Zelf lees ik wel graag de inhoudelijke berichten, maar houd ik ook van grappige posts, of reacties met persoonlijke meningen (zoals wishlists of reviews).
Maar bv. oeverloos speculeren of een aankondiging nou om 10:00, of 11:00, of 13:00, of 16:00, of morgen, of volgende week komt, hoeft van mij dan weer niet..