Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Ik snap je goede intenties, dus lees dit zeker niet als een aanval. Maar waar ik eerlijk gezegd een beetje moe van wordt is dat er elke keer als er in dit topic een beetje hype ontstaat, er altijd wel iemand is die zich geroepen voelt om iets over on- en off-topic te gaan zeggen.

Mijn voorstel is: laten we proberen om niet op alle slakken zout te leggen. En wanneer er een discussie van een aantal posts ontstaat wat écht geen link heeft met Graspop elkaar dan te wijzen op het hardrock en metal topic.
Dat begrijp ik allemaal, en ben ik het ook helemaal mee eens.
Maar ik heb het juist niet alleen over de hype-momenten en -reacties, noch over off-topic reacties, want die kunnen ook heel leuk en/of informatief zijn.

Ik heb het juist over al die dagelijkse reacties die niet of nauwelijks leuk en/of informatief zijn (ik zal geen voorbeelden erbij gaan halen, maar we weten vast allemaal van onszelf welke reacties dat wel of niet zijn), en dus vrijwel niets toevoegen aan het topic.
Het topic wordt daardoor vaak een haast onleesbare brij, of het raakt juist te verwaterd.

We hoeven zeker niet allemaal alleen maar lange, inhoudelijke epistels te plaatsen, het moet wel lekker luchtig, gezellig en informeel blijven.
Zelf lees ik wel graag de inhoudelijke berichten, maar houd ik ook van grappige posts, of reacties met persoonlijke meningen (zoals wishlists of reviews).
Maar bv. oeverloos speculeren of een aankondiging nou om 10:00, of 11:00, of 13:00, of 16:00, of morgen, of volgende week komt, hoeft van mij dan weer niet..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Tja..

GMM-praktisch kan je dan ineens laten doorlinken naar de graspop.be-pagina wanneer die online staat... Van "nutteloze content" gesproken..
Klopt, maar dat doen we in dit topic ook niet.
Er zijn ook regelmatig meer specifieke vragen, maar ook gewoon meningen over al deze zaken.
GMM-hoofdtopic & GMM-slowchat. Waar trek je de grens tussen "dit is wel relevant en realistisch". Metallica bijvoorbeeld was voor heel even heel erg realistisch. Had je dat vorige week gezegd, dan verklaarde iedereen je klaar voor 't zottekot (bij wijze van spreken)..
Daar is geen strakke grens voor, dat zal vooral 'op het gevoel' moeten gebeuren.
Maar ik denk dat iedereen hier dat best prima zelf kan aanvoelen, en anders zijn er ongetwijfeld anderen die even naar een ander topic wijzen (niet alleen van het relevante naar het niet-relevante topic, maar ook andersom).
Dat die band-introducties in een apart topic verschijnen, vind ik dan wel weer meer dan terecht.
Gebeurt ook gewoon al, en heeft niemand problemen mee.
Waar ik wel voor opper is het vaker gebruiken van de zoekfunctie. Maar dat kan dan over het volledig forum gezegd worden, en niet enkel in dit draadje.
Helemaal mee eens, ik gebruik die zelf ook steeds vaker.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Eens, daarom des te meer nadrukkelijk mijn oproep/voorstel. ;)

Zit denk ik in het geval van een discussie over aankondigingen ook gewoon nog een stukje onwetendheid van nieuwe gebruikers over hoe betrouwbaar informatie is en wat je er mee kan. Vergelijkbaar met de reacties bij concertaankondigingen van Dave.

Edit: info van Jimmy bedoel ik dan in deze
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Spanning neemt andermaal toe!
f5 GIF
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Ja, maar dan klaagt er niemand meer uiteraard.
Je zal dit ongetwijfeld in het algemeen bedoelen, maar persoonlijk heb ik nooit geklaagd over de 'rollatordag' 'oudjes-dag'.
Integendeel, ik vind het juist prima en logisch, en heb zelf al vaak genoeg genoten van bands als Scorpions en Def Leppard! :)
Voor dit jaar hoop bv. op Uriah Heep of (geen idee hoe realistisch momenteel) Aerosmith, Journey, Boston, Heart of zelfs Toto.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
de trein is precies wel vertrokken de laatste paar dagen, en ik denk dat dit gewoon grotendeels komt door een grote groei in het aantal gebruikers die op dit forum zitten. niet zo veel aan te doen dus
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep en Koekdoos

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Het bestaat hier denk ik niet, maar in Discord bestaat er zoiets als 'Threads'
Wanneer er over 1 bepaald onderwerp in het kanaal/topic gepraat wordt (meestal aangegeven door een reply op een reply op een reply....) kun je een thread aanmaken. Dit is dus in het topic een sub-sectie puur en alleen over dit onderwerp.
Als we dit hier hadden en er is een discussie zoals 'Is EC een headliner, sub of JS afsluiter' kun je daar een thread voor maken en komen deze niet in het hoofdtopic. Mensen die daarover hun mening willen uiten kunnen dat dus doen op een aparte locatie zonder dat we 50 aparte Topics moeten maken.
Dat lijkt me ook best een interessante optie!
 
  • Leuk
Waarderingen: gerbthederp

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Je zal dit ongetwijfeld in het algemeen bedoelen, maar persoonlijk heb ik nooit geklaagd over de 'rollatordag' 'oudjes-dag'.
Integendeel, ik vind het juist prima en logisch, en heb zelf al vaak genoeg genoten van bands als Scorpions en Def Leppard! :)
Voor dit jaar hoop bv. op Uriah Heep of (geen idee hoe realistisch momenteel) Aerosmith, Journey, Boston, Heart of zelfs Toto.

Nee, klopt, was aan niemand gericht. Als er oudjes voor het eerst staan of voor het eerst in lange tijd, dan is iedereen eigenlijk al tevreden. Kijk naar de Aerosmith geruchten afgelopen edities waar iedereen volgens mij wel gewoon op hoopte.
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79 en MetalLimbo

Verwijderd lid 45649

Playlistbediener
7 nov 2023
23
41
Een editie met Tool als headliner, yeah right..

Ik wil eigenlijk best geloven dat GMM in ieder geval bij het management van AC/DC zal aankloppen om eens te polsen, maar ik denk dat ze al gauw tegen allerlei problemen gaan aanlopen (financieel, logistiek, ...).

Het zou toch wel een mega-stunt zijn, zeg, waarbij de Tool-booking zou verbleken.
De enige band die ongrijpbaarder lijkt dan Metallica...
System of a down is toch nog wel ongrijpbaarder dan Metallica.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
137
214
trouwens, even kort vraagje...... welke pagine refreshen jullie steeds? Graspop insta, Graspop website, Graspop forum?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Dit vooral ik ben zelf een long time lurker die lang geen acount had, zinds gister wel, persoonlijk erger ik me niet aan de vele berichten ik vind her wel leuk dat mensen soms beetje dom lullen ( zo als er over christina Aguilera gepraat word) soms moet dat kunnen toch, hoe meer zielen hoe meer vreugde maar ook hoe meer berichten,
Dat zijn dan ook niet het soort berichten waar ik op doel. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: mcrockz en Joslittel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.470
724
Terugkomend op de A7X discussie. Ik ben zelf tm The Stage fan geweest. The Stage is in mijn ogen een meesterwerk door de manier van schrijven. Exist is echt een nummer dat uit veel verschillende delen bestaat maar ze hebben die zo gemaakt dat alles echt super in elkaar loopt.
Het laatste album is ook goed. Maar vind 't niet echt een A7x album. Als ze het onder een andere naam hadden uitgebracht was 't me waarschijnlijk beter gevallen. Dat het niet helemaal gelinked zou zijn aan Avenged
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
trouwens, even kort vraagje...... welke pagine refreshen jullie steeds? Graspop insta, Graspop website, Graspop forum?

de facebook van Graspop voor mij, maar als ik geen rekening houd met een aankondiging dan of het forum of whatsapp
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken