Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Tool kondigt aan dat ze naar Europa komen in 2024! Is dit de naam waarop graspop wacht?
If this happens, I will lose it.

Honestly, if Graspop manages to get Tool the top of the bill could immediately look way better:

TOOL - A7X - BMTH - QOTSA
Priest - Deep Purple - Sabaton - 5FDP

EC - Alice Cooper - Limp Bizkit - Megadeth
Bruce - Avantasia - Emperor - Sum 41

It goes without saying that this would be the best-case-scenario given the current rumours.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Tool Army cordially invites you to join us as we launch our upcoming European tour. Your membership entitles you to many insider perks, including:
* The opportunity to purchase up to 4 tickets, 48 hours before the general public, giving you access to the best seats at the lowest price

Klinkt als een zaal tour, en zoals hierboven al aangehaald staan ze op geen enkele andere affiche. Dus kans op GMM lijkt me extreem klein.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Tool Army cordially invites you to join us as we launch our upcoming European tour. Your membership entitles you to many insider perks, including:
* The opportunity to purchase up to 4 tickets, 48 hours before the general public, giving you access to the best seats at the lowest price

Klinkt als een zaal tour, en zoals hierboven al aangehaald staan ze op geen enkele andere affiche. Dus kans op GMM lijkt me extreem klein.
Many bands play indoor shows and festivals on the same run, so I don't see this as an issue.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Misschien een last minute festival exclusive?
We weten dat er toch wat gezweet is binnenskamers bij de organisatie.
Wat als dat komt omdat er een grote headliner weggevallen is (Metallica bijvoorbeeld) en ze toch nog een grote vervanger moesten zoeken.
Beetje op het elan van Machine Head vorig jaar, even een bom droppen met een exclusieve naam waar vele jaloers op zijn.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
648
Geruchten lijken vooral de maand mei te suggereren, dat zou dan toch ook voor Graspop te vroeg zijn. Al is de kans voor GMM dan nog wel iets groter dan voor Werchter.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.248
7.543
Misschien een last minute festival exclusive?
We weten dat er toch wat gezweet is binnenskamers bij de organisatie.
Wat als dat komt omdat er een grote headliner weggevallen is (Metallica bijvoorbeeld) en ze toch nog een grote vervanger moesten zoeken.
Beetje op het elan van Machine Head vorig jaar, even een bom droppen met een exclusieve naam waar vele jaloers op zijn.
een exclusive show van tour lijkt me vele malen duurder dan machine head
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
een exclusive show van tour lijkt me vele malen duurder dan machine head
Ja, tool kennende gaan die niet zomaar uit goodwill exclusief komen. Niet dat bands als sabaton of machine head gratis spelen natuurlijk, maar die lijken me wat toegankelijker als het over gages gaat.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
I don't think so, I've also heard rumors about Tool playing Europe next summer but I had no way of verifying any of that.
Apparently, the sources of these rumors are known for a pretty decent track record, so I'll be cautiously optimistic until we know for sure.
The same source of mine tells me the tour will start at the end of May and last until the end of June.

If accurate, this would mean no Werchter appearance.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
een exclusive show van tour lijkt me vele malen duurder dan machine head
Dat is waar. Maar vorig jaar leek mij in het opzicht van de HL die we al haden toch een duurder jaar dan wat we nu speculeren.
Ik ken niet veel van budgetten persoonlijk maar het lijkt mij dat er toch nog wat budget zal zijn voor een grote(re) naam. En als ik even mijn eigen redenering volg en ze komen om Metallica te vervangen, dan zal dat ook voor een grote hap uit het budget geweest zijn. Dus financieel lijkt het mij niet heel onrealistisch misschien?
Maar ik kan er ook helemaal naast zitten met mijn budget redenering dus correct me if I am wrong :)
Ben zelf ook niet de grootste Tool fan maar zou het toch mooi vinden moest ik gelijk krijgen eens in een speculatie (ik maak me mentaal al klaar voor de Wall of Death hoor ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Tool kondigt aan dat ze naar Europa komen in 2024! Is dit de naam waarop graspop wacht?
Nice, de ene helft van de Powertrip line-up stond er al zo vaak. Laat de andere helft maar gewoon eens een keer komen dan. (Ja ik weet dat dat niet gaat, shh).
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Misschien een last minute festival exclusive?
We weten dat er toch wat gezweet is binnenskamers bij de organisatie.
Wat als dat komt omdat er een grote headliner weggevallen is (Metallica bijvoorbeeld) en ze toch nog een grote vervanger moesten zoeken.
Beetje op het elan van Machine Head vorig jaar, even een bom droppen met een exclusieve naam waar vele jaloers op zijn.
Denk dat (ALS) Tool exclusive is het indd om de reden zal zijn dat een grote naam is weg gevallen. Vermoed dan eerder dat Aerosmith dan Metallica is weg gevallen.
Nu is het wachten op mensen die Tool niet leuk vinden, het zeker geen HL vinden, zich afvragen wat een HL precies moet zijn en we komen snel aan pagina 300 voor de eerste naam er is :D
En vind persoonlijk dat Tool alleen Healdiner is als ze Exclusive zijn want zoveel albums hebben ze niet. (Just kidding btw. Kon het niet laten 😜)

Tool mag zeker komen. Nog nooit gezien, maar volgend mij toch wel redelijk grote naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken