Graspop Metal Meeting 2024

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Aerosmith, The Prodigy en Tenacious D zijn zeer onwaarschijnlijk om uiteenlopende redenen. De overige acts maken een goede kans; sommigen van hen zoals Iron Maiden en Judas Priest heb ik al met stift ingetekend.
Tenacious D is toch ook niet echt iets? 🤔 snap die hype niet echt...
Ze hebben 2 leuke liedjes en de rest is beetje opvulling met gimmicks

ik vraag me af als a perfect circle weer zal touren, voor Keenan zijn verjaardags concerts zijn ze terug gehaald, voor sick new world nu ook terug.
Kan een main 2 headline spot vullen vermoed ik?
Vond ze vorige keer trouwens heel erg strak live.
Tot op April zijn ze nog volop in Amerika bezig, maar dat zegt (gelukkig) niet veel! Heb ze paar jaar geleden op Pinkpop gezien en dat was wel genieten! Van mij mogen ze zeker komen!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Metallica zou best nog wel kunnen denk?
Ze hebben een maandje pauze tussen Denemarken en Polen in.

16-06-2024 Copenhagen, Denemarken
05-07-2024 Warsaw, Polen
En Hellfest is een week verschoven en dus was ik overtuigd dat dit allemaal was voor Metallica



Maar toen bedacht ik me een groot probleem: de tour t-shirts zijn al gedrukt
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.528
Korn, Within Temptation, Volbeat, Nightwish lijken we niet te moeten verwachten om verschillende redenen
Iron Maiden, Judas Priest, Sabaton, FFDP, Alestorm lijken me wel gewoon kanshebbers eerlijk gezegd. al hoop ik van niet.
Late reactie, maar waarom hoeven wij geen Korn en Within Temptation te verwachten? Ik heb het nieuws rondom deze 2 bands gemist denk ik.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Heb zelf Within Temptation nog nooit live gezien. Is dit een goede Graspop band?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Heb zelf Within Temptation nog nooit live gezien. Is dit een goede Graspop band?
Tja... Ze stonden er al 2 keer als headliner.
Beide gezien en het kon me niet 100% overtuigen. Maar dat is natuurlijk subjectief...

Edit: Ze speelden wel gewoon goed en strak. Redelijk wat productie ook mee van wat ik me herinner. Alleen pakte het me niet echt of zo (nogmaals: subjectief)
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Heb zelf Within Temptation nog nooit live gezien. Is dit een goede Graspop band?
WT is technisch zeker een goeie band. Maar om de één of andere reden pakt hun muziek me niet. Terwijl andere gelijkaardige bands (o.a. Delain) me wel aanspreken. Maar over smaak en goesting kan je eindeloos in discussie gaan.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Heb zelf Within Temptation nog nooit live gezien. Is dit een goede Graspop band?
WT is een redelijke headliner, maar voor de Benelux natuurlijk niet echt bijzonder als Nederlandse band.
Ze brengen strakke nummers, Sharon is meestal goed bij stem en ze wat showelementen wat je van de gemiddelde headliner mag verwachten (grote decorstukken, wat vlammen en ad en toe een verkleedsessie).
Ze zijn van de symphonische metal/rock de grootste naam samen met Nightwish, dus volledig terecht headliner.
WT staan oudsher bekend voor hun nummers als Ice Queen en Mother Earth.
Als je hits van de latere albums hoort zie je dat ze wel de verbeding in zijn gegaan.
Echt een topband die voor het brede publiek wel toegankelijk is.

Voorbeeld eerste hits:

Voorbeeld latere hits

 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Het is niet helemaal mijn ding maar ik denk zeker een headliner/ subheadliner waardig. Ik vond het oude werk Enter en deels mother earth best tof. Het latere werk kon mij minder bekoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
BRB, ff janken in een hoekje omdat Sick New World zo ver weg is en met deze fucking line up komt. Gooi alles hiervan maar gewoon op de GMM line up en je maakt mij echt enorm blij
Bekijk bijlage 6548
Leuke line up ja, maar als je erheen gaat kan je slechts een handjevol van die bands ook echt zien, hier het tijdschema van vorig jaar:
Verder is ook de helft van de optredens volledig verpest door slecht geluid en slechte organisatie.
Geef mij toch maar gewoon onze goed georganiseerde europese festivals
 
Laatst bewerkt:

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
BRB, ff janken in een hoekje omdat Sick New World zo ver weg is en met deze fucking line up komt. Gooi alles hiervan maar gewoon op de GMM line up en je maakt mij echt enorm blij
Bekijk bijlage 6548
Best oké line up. Als je dit zou vertalen naar Graspop termen, dan zitten er veel bands voor de metaldome en jupiler stage tussen. Vrij weinig die ik meteen op main stages zou zetten, natuurlijk wel de grote namen op deze affiche. Is altijd persoonlijk natuurlijk. Headliners best oké, de rest niet echt uitzonderlijk lijkt me.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken