Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
Geval van Sabaton en Within Temptation was omdat ze Faith No More en Aerosmith moesten vervangen.
Ik dacht dat het een 3-jaars roulatiepatroon was voor GMM al zou Disturbed (2019+2020) ook 2 jaar achter elkaar geboekt geweest zijn maar Corona stak er een stokje voor dacht ik.
Er is niet echt een vast afgesproken patroon. Wel is het voor ieder festival fijn om garantie te hebben op grote namen.
En welke namen zijn vaak logistiek makkelijk beschikbaar voor een westeuropees festival? (WesT)Europese namen. Dus een Scorpions, Within Temptation, Volbeat, Sabaton, Nightwish, King Diamond, Emperor, Amon Amarth, Whitesnake etc.
Vaak treden bands een jaar op met een albumtournee, daarna een jaar de studio in (of iig geen grote tour), daarna weer een promotie voor het nieuwe album.
Ik wil jullie allemaal niet verdrietig maken, maar vorig jaar was het volledige forum het eens dat Metallica op Graspop zou staan. De extra dag, geruchten van een europese tour in juni,... We weten hoe dat afgelopen is.
Um..nee niet heel het forum.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
I know this is a joke, but I still have to defend Axl here. He may sound like Mickey Mouse but at least he's hitting (most of) the notes. Songs like You Shook Me All Night Long are completely outside of Brian's register nowadays.
I sold.my ticket when i was announced Axl Roses replaced Brian at Ac/Dc a few years ago. I Prefer even a deaf Brian over axl
 
  • Haha
Waarderingen: jasper79

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Ik wil jullie allemaal niet verdrietig maken, maar vorig jaar was het volledige forum het eens dat Metallica op Graspop zou staan. De extra dag, geruchten van een europese tour in juni,... We weten hoe dat afgelopen is.
Nu maak je me toch verdrietig....

Het grote verschil was wel dat vorig jaar initieel aangekondigd werd als 3 dagen. Die extra dag deed vermoeden dat er ergens een wit konijn gevonden was. Helaas bleek dit een 17-jarige kat met stemproblemen te zijn 😅
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Ik wil jullie allemaal niet verdrietig maken, maar vorig jaar was het volledige forum het eens dat Metallica op Graspop zou staan. De extra dag, geruchten van een europese tour in juni,... We weten hoe dat afgelopen is.
Ik blijf bij de theorie dat Graspop een goede reden heeft om nu ala die 4e dag er bij te hebben. En het past in de tour van Metallica. Het zou dus oprecht goed kunnen. Staan Metallica op de donderdag en vrijdag/zaterdag.

All jokes aside, graspop zal denk ik wel een grote naam hebben voor die donderdag, de grootte van GnR ongeveer. AC/DC of Metallica denk ik niet, maar als SoaD gaat touren zouden die wel een kans hebben.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
Ah dat ze weer optreden is goed nieuws! Voor mij de droomheadliner komend jaar.
Voor de meeste mensen denk ik wel.
System of a Down, Rammstein, Metallica, GNR Reunion en Iron Maiden zijn de grootste acts die op GMM zouden kunnen staan. En dan noem ik bewust AC/DC niet, die daar nog boven staan. Het jammere is dat Maiden de enige act is die met regelmaat er staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.542
3.077
first announcement :
Avenged Sevenfold + Aerosmith

second announcement :
Iron Maiden + Judas Priest + Sabaton

third announcement :
Limp Bizkit + Bmth + Alestorm + Electic Callboy + Five fingers death punch + The prodigy (?) + Tenacious D (?)+ Rob Zombie + Saxon + Soufly
Aerosmith, The Prodigy en Tenacious D zijn zeer onwaarschijnlijk om uiteenlopende redenen. De overige acts maken een goede kans; sommigen van hen zoals Iron Maiden en Judas Priest heb ik al met stift ingetekend.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
ik vraag me af als a perfect circle weer zal touren, voor Keenan zijn verjaardags concerts zijn ze terug gehaald, voor sick new world nu ook terug.
Kan een main 2 headline spot vullen vermoed ik?
Vond ze vorige keer trouwens heel erg strak live.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken