Graspop Metal Meeting 2024

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Maiden is altijd wel top idd, maar ik zou het ook toejuichen als men de lijn van afgelopen jaar door tret waarbij we toch een aantal frisse nieuwe Headliners/ Subheadliners hadden. Er zijn toch bands die dat inmiddels verdienen? De echte grote namen ( Slipknot wat tam in mijn ogen) en GnR (met het valse gekrijs) waren toch wel de grootste namen en vielen ook gelijk het meeste tegen. Ik weer niet of Ax7 de laatste keer dat ze er waren al HL waren ( ik heb persoonlijk niets met die band) maar die zouden toch een mooie. HL zijn samen met bijv BMTH op het andere mainstage. Een Lamb of God verdiend nu ook wel een HL slot vind ik en wellicht een ECB die volgens mij ook gewoon de hele weide van 60k mensen wel aan het springen krijgen. En dan zijn er vast ook nog wel 10/12 andere bands te noemen die kunnen Headlinen. Ik zou ook graag een FiR zien maar die zijn al 10 jaar niet in Europa geweest.
Kan iemand FiR vertalen?
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Of Love in an Elevator.
Of Dream On.
Of Rag Doll.

One-hit wonder, lol haha.
Of onder andere :
Amazing
Janyie 's got a gun
Jayded
Crying
Walk this way
Come together
Dude (look's like a lady)
Linvi'n on the edge
Tsja, one hit wonder, de DJ van Nostalgie kan nog niet tot 2 tellen is dus de conclusie.
Lang verhaal kort, als Aerosmith op GMM staat ben ik die dag zeer waarschijnlijk niet op PP.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Volgens mij Is Lost Society nog niet een keer op Graspop geweest, maar dat lijkt me een leuke aanvulling voor op de dag
Topband, vorig jaar gezien als support bij Blind Channel in 013. Overigens Blind Channel hebben tussen 27 april en 14 augustus een lege agenda, lijkt mij erg lang om alleen op een Spaans strand te liggen, festivaltour in de maak?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.231
7.502
Topband, vorig jaar gezien als support bij Blind Channel in 013. Overigens Blind Channel hebben tussen 27 april en 14 augustus een lege agenda, lijkt mij erg lang om alleen op een Spaans strand te liggen, festivaltour in de maak?
Blind Channel stond er dit jaar al toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Hm interessant. Dat is ook mijn eerste reactie eerlijk gezegd. Maar tegelijkertijd is of je een band als oudje bestempeld ook een kwestie van perspectief. Offspring heeft hun grootste hits circa 25 jaar geleden gehad. Als je een jonge festivalganger bent is dat even geleden. Toen ik een jonge muziekluisteraar was waren dat bands als de Eagles, Led Zeppelin en Queen om zomaar iets te noemen. Voor mijn ouders waren dat geen oudjes maar hun favoriete bands. Dus wanneer treedt een band het domein van de oudjes binnen? Om onder de kerstboom eens over te filosoferen.
The Offspring is volgens mij volgend jaar 40 jaar, Dexter Holland
schuurt volgens mij tegen de 60. Scheelt dus niet zo heel veel met oa. Metallica ofzo. Mijn collega's die al 40 jaar werken en rond de 60 zijn scharen wij onder de oudjes. Als muzikanten doorgaan tot hum 80e (Stones, Aerosmith en noem ze maar op) vallen ze misschien wat later onder de oudjes, 't is maar hoe je t bekijkt denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
478
521
Blind Channel stond er dit jaar al toch?
Klopt. Ze waren vervanger voor Bad Wolves. Bad Wolves zag ik in het voorprogramma van Skindred en Volbeat. Wel oke, maar het hoogtepunt lag bij de cover van Zombie.
Blind Channel ken ik dan weer voornamelijk ook van hun cover, left outside alone 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Er was toch ooit een gerucht dat ze samen met Iron Maiden gaan touren? Zou alleszins logisch zijn. Iron Maiden 21-23 op de South Stage en dan Judas Priest 2310 - 0040 op de North Stage.
Maiden speelt nooit zo laat die spelen volgens mij maximaal tot 23:00/23:30
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
478
521
Ik ga nog steeds voor:
Judas priest > Maiden > jongere band die north stage afsluit
Maiden en Priest op een dag zou wel een topdag zijn. Daar heb je naar mijn mening geen extra headliner bij nodig.

Maiden speelt nooit zo laat die spelen volgens mij maximaal tot 23:00/23:30
Klopt.
2013 Maiden tot 23.00 daarna King Diamond
2016 Maiden tot 23.00 daarna Twisted Sister
2018 Maiden tot 23.00 daarna Parkway Drive
2022 Maiden tot 23 daarna Volbeat
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken