Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Da's toch een beetje naast de kwestie, toch? Het gaat om 't feit dat AC/DC blijkbaar strenge eisen heeft en 'enkel op hun eigen podium' willen optreden. Daar stappen ze dus blijkbaar wel gewoon van af.
Of de reden nu de groene flappen zijn, of wat dan ook, doet er toch niet meteen toe?
het is natuurlijk niet echt een festival te noemen dat Powertrip, het is mogelijk dat dat podium volledig aangepast is aan de wensen van AC/DC en dat ze allerlei gekke eisen hadden hiervoor. aangezien er die dag maar 1 andere band speelt zal het niet zo'n probleem zijn geweest om het podium wat aan te passen, iets dat op een festival toch wat moeizamer gaat. het is een beetje moeilijk de situatie in te schatten zonder de afspraken te weten die zijn gemaakt.

ik geloof pas dat AC/DC ineens weer festivals gaat doen als het wordt aangekondigd, vind het vooralsnog een bijzonder gerucht dat ze op Hellfest zouden staan.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
het is natuurlijk niet echt een festival te noemen dat Powertrip, het is mogelijk dat dat podium volledig aangepast is aan de wensen van AC/DC en dat ze allerlei gekke eisen hadden hiervoor. aangezien er die dag maar 1 andere band speelt zal het niet zo'n probleem zijn geweest om het podium wat aan te passen, iets dat op een festival toch wat moeizamer gaat. het is een beetje moeilijk de situatie in te schatten zonder de afspraken te weten die zijn gemaakt.

ik geloof pas dat AC/DC ineens weer festivals gaat doen als het wordt aangekondigd, vind het vooralsnog een bijzonder gerucht dat ze op Hellfest zouden staan.
Haha, ik acht de kans ook echt 0,0001% dat ze plots op de affiche zouden verschijnen hoor.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Er is marge als je genoeg geld hebt, maar ik verwacht dat de bedragen van Powertrip niet te evenaren zijn door andere festivals. Als je niet achteraan wil zitten, betaal je al iets van 1600 euro voor een ticket.
staanplaatsen achteraan achter de zitplaatsen, wie verzint zoiets ...
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
355
504
Haha, I really think the chance is 0.0001% that they would suddenly appear on the poster.
But one thing is interesting: Hellfest always put tickets on sale in September/October and this year, they already sold half in July I think.

So they need money upfront. If you ask me, the only reason for earlier sale is AC/DC.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
But one thing is interesting: Hellfest always put tickets on sale in September/October and this year, they already sold half in July I think.

So they need money upfront. If you ask me, the only reason for earlier sale is AC/DC.
die zijn toch elk jaar uitverkocht voordat de lineup bekend gemaakt is? of niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
But one thing is interesting: Hellfest always put tickets on sale in September/October and this year, they already sold half in July I think.

So they need money upfront. If you ask me, the only reason for earlier sale is AC/DC.
Why would they need an earlier sale for AC/DC? That doesn't make much sence.
Is AC/DC known to require their down payments earlier than other bands?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Ik geloof dat geld wel degelijk een mindset kan doen veranderen. De vraag lijkt me eerder: waarom zou een festival als Hellfest (dat toch uitverkoopt) of Graspop zich branden aan een AC/DC?
De enige mogelijkheid die ik zie is wanneer AC/DC zelf nog eens old-school festivals wil spelen en een serieuze duit in het zakje doet om het betaalbaar te maken.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.435
voor Summer Breeze Brazilie zijn al 2 drops met namen geweest... eind april 2024
benieuwd wat er door tourt door EU in de festivalzomer

Image


Image
Lijken me wel kanshebbers voor hier
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Ik geloof dat geld wel degelijk een mindset kan doen veranderen. De vraag lijkt me eerder: waarom zou een festival als Hellfest (dat toch uitverkoopt) of Graspop zich branden aan een AC/DC?
De enige mogelijkheid die ik zie is wanneer AC/DC zelf nog eens old-school festivals wil spelen en een serieuze duit in het zakje doet om het betaalbaar te maken.
Branden? Hoezo dat? Voor elk rock of metalfestival is die band boeken een soort geilige graal. Treedt zelden meer op, dwt staat heel mooi bovenaan je affiche. Ik heb er wel een beetje geloof in. Ik heb zelf het idee dat we dat eigen podium verhaal wat te groot maken. Dat ze ooit met een eigen podium getourt hebben betekent natuurlijk niet direct dat ze alleen dat nog maar willen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Branden? Hoezo dat? Voor elk rock of metalfestival is die band boeken een soort geilige graal. Treedt zelden meer op, dwt staat heel mooi bovenaan je affiche. Ik heb er wel een beetje geloof in. Ik heb zelf het idee dat we dat eigen podium verhaal wat te groot maken. Dat ze ooit met een eigen podium getourt hebben betekent natuurlijk niet direct dat ze alleen dat nog maar willen
het is wel iets meer dan dat toch?
volgens mij hebben ze letterlijk nog nooit een festival gedaan op het Europese vaste land.
ze hebben 1 keer Download festival gedaan en that's it geloof ik, daar was ook veel gedoe mee dat bands zaten te klagen dat ze op een ander podium moesten spelen etc
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
het is wel iets meer dan dat toch?
volgens mij hebben ze letterlijk nog nooit een festival gedaan op het Europese vaste land.
ze hebben 1 keer Download festival gedaan en that's it geloof ik, daar was ook veel gedoe mee dat bands zaten te klagen dat ze op een ander podium moesten spelen etc
In 1991 tourden ze heel Europa rond. Op het album Razors Edge. Ik kan me niet heugen dat de andere bands daar issues hadden met het podium. Sowieso werd het podium en licht en geluid niet compleet ingezet bij de andere bands. Sinds die tijd worden volgens mij wel overal die schijnwerpers boven het podium ingezet als het publiek mee moet zingen. Heb altijd het gevoel gehad dat ac/dc daar mee begon.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Branden? Hoezo dat? Voor elk rock of metalfestival is die band boeken een soort geilige graal. Treedt zelden meer op, dwt staat heel mooi bovenaan je affiche. Ik heb er wel een beetje geloof in. Ik heb zelf het idee dat we dat eigen podium verhaal wat te groot maken. Dat ze ooit met een eigen podium getourt hebben betekent natuurlijk niet direct dat ze alleen dat nog maar willen

Geilige graal? 🫣

Als dat betekent dat je je podium moet aanpassen, backstage van alles moet regelen, een enorm hoge gage etc. Wat allemaal weer betekent dat je je ticketprijzen flink moet verhogen (en dan heb ik het niet over een tientje). Dan lijkt ‘branden’ mij wel de goede term.
 
  • Haha
Waarderingen: Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Branden? Hoezo dat? Voor elk rock of metalfestival is die band boeken een soort geilige graal. Treedt zelden meer op, dwt staat heel mooi bovenaan je affiche. Ik heb er wel een beetje geloof in. Ik heb zelf het idee dat we dat eigen podium verhaal wat te groot maken. Dat ze ooit met een eigen podium getourt hebben betekent natuurlijk niet direct dat ze alleen dat nog maar willen
Ik bedoel puur financieel. Het zou inderdaad een groot eer zijn voor een festival om die slag binnen te halen, maar weegt de kost daar wel tegen op? Zeker bij festivals die reeds uitverkopen zonder ac/dc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Mooie herkansing van Rammstein na het missen van 2017 als arme student
Het is een mooie act. Het heeft volgens mij wel als gevolg dat de andere headliners een beetje in de schaduw komen te staan. Kijk naar Deep Purple en Scorpions. Grote namen, maar het zijn geen Maiden, GNR of Sabbath.
Da's toch een beetje naast de kwestie, toch? Het gaat om 't feit dat AC/DC blijkbaar strenge eisen heeft en 'enkel op hun eigen podium' willen optreden. Daar stappen ze dus blijkbaar wel gewoon van af.
Of de reden nu de groene flappen zijn, of wat dan ook, doet er toch niet meteen toe?
AC/DC hoeft geen festivals te doen, die raakt zelfstandig uitverkocht.
Als ze op festivals staan zal dat puur geldstrooierij zijn. Of je festivalterrein moet enorm zijn, waardoor je ziekelijk veel mensen kunt trekken.

Als je naar de voormalige headliners kijkt zijn Rammstein en GNR reunie de duurste acts geweest. Ook Maiden, Sabbath en SOAD (wellicht toen goedkoper) zijn aan de prijs. Kiss, Ozzy, Slipknot en Aerosmith zullen daarna volgen. De andere headliners verwacht ik toch echt een prijsklasse lager (de mainstage 2 headliners helemaal).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
Voor mij hoeft AC/DC niet op gras als het ten koste zou kunnen gaan voor andere bands. Ik hoop wel dat ze gewoon nog eens gaan toeren. Mits ze op powertrip staan. Zie ik hun wel nog een wereld tournee voor 2024 aankondigen (Dat hoop ik gewoon.).
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Branden? Hoezo dat? Voor elk rock of metalfestival is die band boeken een soort geilige graal. Treedt zelden meer op, dwt staat heel mooi bovenaan je affiche. Ik heb er wel een beetje geloof in. Ik heb zelf het idee dat we dat eigen podium verhaal wat te groot maken. Dat ze ooit met een eigen podium getourt hebben betekent natuurlijk niet direct dat ze alleen dat nog maar willen
Het financieel plaatje.
Als je als uitverkocht raakt met een band van 500.000, of minder..waarom zou je dan een miljoenenact neerzetten. De kosten worden hoger..maar het festiivalterrein niet..je kunt dus de kosten niet dekken.
Een ondernemer zet een Ac/dc op zon groot mogelijk terrein met een bescheiden voorprogramma. Kaarten vanaf 81 euro Dan kan men Cashen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Metal_Mika

Playlistbediener
26 mei 2022
25
39
het is wel iets meer dan dat toch?
volgens mij hebben ze letterlijk nog nooit een festival gedaan op het Europese vaste land.
ze hebben 1 keer Download festival gedaan en that's it geloof ik, daar was ook veel gedoe mee dat bands zaten te klagen dat ze op een ander podium moesten spelen etc
Volgens mij heeft AC/DC monster of rock door europa gedaan toch
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Het financieel plaatje.
Als je als uitverkocht raakt met een band van 500.000, of minder..waarom zou je dan een miljoenenact neerzetten. De kosten worden hoger..maar het festiivalterrein niet..je kunt dus de kosten niet dekken.
Een ondernemer zet een Ac/dc op zon groot mogelijk terrein met een bescheiden voorprogramma. Kaarten vanaf 81 euro Dan kan men Cashen.
Ja ik snap het punt van financiën wel ja. Aan de andere kant heeft Graspop een aantal mooie uitverkochte jaren achter de rug met niet perse de duurste bands. Maar wel elk jaar 1 of 2 dure jongens zoals de Guns vorig jaar. Ik verwacht dat er voldoende reserves zijn voor 1 diepte investering zonder alle negatieve effecten die jullie schetsen. Voor mij geldt natuurlijk ook liever een mooie breed affiche tegen een schappelijke prijs ipv Ac/Dc met een duur ticket en een matige undercard.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • orim