Graspop Metal Meeting 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
311
652
Metalcore is zeker populair, maar om het nou het breedste metal subgenre te noemen gaat nogal ver. Progressive, avant-garde of black metal vind ik aanzienlijk breder dan metalcore.
Progressive en avant-garde zijn zo breed omdat ze vaak als vuilbak worden gebruikt waar metal, die nergens anders in past, wordt ingegooid. Maar heel breed vind ik metalcore ook niet, ik vind eerder dat veel metalcorebands exact hetzelfde carrièrepad bewandelen en de eventuele diversiteit zit in waar ze zich juist op dat pad bevinden.

Maar terug naar mijn punt: de grote metalcorebands kunnen er uiteraard staan en de nieuwe hypes ook, maar de dertien-in-een-dozijn opvulling heb je dan niet meer nodig, zet daar dan wat sludge of stoner of symphonic of whatever.
 

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
73
107
Los van alle bovengenoemde meningen of waarheden; ik zie mezelf als redelijke die hard Metallica fan. Ik zou ze dan ook maar al te graag op Graspop zien. Maar dan toch wel 1 avond. Je moet toch echt die huidige no repeat weekend tour niet op een Graspop willen. Dan heb je dus donderdag en zaterdag Metallica op de weide. Zelf ik zie dat niet zitten. Zonde van de plekken op de line up die dan worden ingenomen waar ook andere fantastische bands kunnen staan. Dus resume; Metallica headliner? Graag🤘🤘 Maar dan toch wel 1 avond met een fantastische set. En echt geen 2 imo.
Maar het is natuurlijk maar een mening.
GnR had in principe ook de tijd van 2 shows, maar dan op 1 avond 🤣
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Ja de merch was echt drama. Ik ging expres op een rustig moment kijken, wetende dat vrijwel alles al uitverkocht was. Maar niet geschoten is altijd mis. Ik stond vrijwel direct aan het hek maar werd vakkundig genegeerd. De man naast mij was het ook zat en riep de medewerker erbij en wees naar mij van "Help haar nou eerst eens!".

Maar dat was ook kansloos. Meermaals gevraagd wat ze nog hadden, maar verder dan een schouderophalen kwam hij niet. Ik vroeg nog wat de maat was van het vest wat bovenin hing als voorbeeld. Voorheen haalde ze die namelijk eraf als laatste item. Maar "Nee dat doen ze niet" en toen werd ik weer vakkundig genegeerd. Prima, dan wil je toch geen geld? Ben weggelopen.

Ik hoop ook dat Graspop, wellicht volgend jaar, een ander systeem bedenkt voor de merch. Of anders wat meer competent personeel neerzetten. Er stond 1 vrouwtje bij de merch die totaal de weg kwijt was telkens. Ging ze een shirt halen, neemt ze de verkeerde maat of soort mee, is ze vervolgens compleet kwijt welke persoon ze nou aan het helpen was (lees: stond een beetje schaapachtig voor zich uit te staren met merch in dr handen) of ze verstond überhaupt niet wat je zei. De vriend van @xRoossie wilde ook iets kopen en vraagt netjes in het Engels welk shirt en welke maat. Waarop dat meiske twijfelachtig kijkt en zegt "English please?".

Wel complimenten voor een andere gozer bij de merch, die met een kladblokje noteerde wat mensen wilde hebben en daarmee opzoek ging.

In een app bestellen en dan ophalen klinkt als muziek in de oren dan 😂
Ik stond 2 uur in de rij (bleven toen maar staan want vonden het anders echt zonde) en gingen elke keer klappen als iemand een shirt had(om het kwartier...)
Maar iemand anders in de rij stelde een idee voor dat ze bij een nader festival genruiken(welke weet ik niet meer). Vooraan staan Tablets met alle shirts en maten dr op waardoor je ze daar kunt bestelen. Die worden dan opgehaald en dan betalen. Klinkt als een prima systeem dat ze wat mij betreft mogen gebruiken als je niet met de app kan bestellen tegen die tijd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.504
4.682
net eens een paar foto's van hellfest bekeken en daar zag ik dat rondom rond het plein er ook pyro's waren. lijkt me wel tof als graspop ook zo iets zou implementeren en dan als een soort van pakket aanbieden aan de bands die er gebruik van willen maken, wie weet kunnen ze er zelfs nog winst op maken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.209
4.360
Ik sta er zelf een beetje ambivalent in. Enerzijds hoop ik al jaren dat het Graspop eindelijk eens lukt om de grootste metalband van de wereld op zijn affiche te krijgen. Zou ook prima bij de status van het festival passen. Maar anderzijds heeft het ook wel nadelen. De kaartverkoop zal harder dan ooit gaan. Je krijgt er sowieso een hele rits mensen bij van wie het nog maar de vraag is of ze automatisch meegaan in de kenmerkende sfeer van Graspop. Bovendien vraag ik me af of Graspop Metallica nog nodig heeft. Het festival verkoopt de laatste jaren steevast uit. Nieuwe, gretige headliners dienen zich aan. En het is toch weer een forse financiële investering. Ik heb geen enkele inzage in de boekhouding van Graspop, maar als er een keuze zou zijn tussen Metallica een keertje binnenhalen of een deel van het budget besteden aan meer sanitair en het zo laag mogelijk houden van de Skully's, dan kies ik volmondig voor het laatste.
GNR is duurder hoor.
Of is dit de verklaring voor de lange rijen voor de wc’s?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.319
7.717
Zou voor de sfeer ook wel goed zijn als Metallica dan op de donderdag is.
Als ze komen spelen ze op donderdag en zaterdag, net als iedere andere show die ze doen dit jaar en volgend jaar. denk niet dat ze daar van af zullen wijken
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
536
651
Als ze komen spelen ze op donderdag en zaterdag, net als iedere andere show die ze doen dit jaar en volgend jaar. denk niet dat ze daar van af zullen wijken
als ze nu eens een dealtje sluiten met hellfest, 1 show op de laatste dag graspop en de 2de show op de eerste dag hellfest. :ROFLMAO:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.504
4.682
ik dacht dat metallica uiteindelijk wel meeviel van prijs en dat dit ook gewoon niet het probleem was. denk niet dat het meer is dan een guns n roses.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
Als de organisatie en live nation de kans zullen krijgen om metallica te boeken, laten ze dit wel niet liggen.
Was wel een goeie inschatting om geen stadionshows te boeken in brussel, als je ziet hoe traag de tickets in amsterdam verkochten. Festival is natuurlijk een ander gegeven.
Of het dan een werchter festival of graspop zou worden is een moeilijke vraag. Werchter heeft dit jaar een zwakkere reeks headliners, zullen ze volgend jaar toch wel willen uitpakken neem ik aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.504
4.682
Als de organisatie en live nation de kans zullen krijgen om metallica te boeken, laten ze dit wel niet liggen.
Was wel een goeie inschatting om geen stadionshows te boeken in brussel, als je ziet hoe traag de tickets in amsterdam verkochten. Festival is natuurlijk een ander gegeven.
Of het dan een werchter festival of graspop zou worden is een moeilijke vraag. Werchter heeft dit jaar een zwakkere reeks headliners, zullen ze volgend jaar toch wel willen uitpakken neem ik aan?
denk nu ook wel niet dat dit het originele plan was van werchter. zet daar RATM terug tussen en plots is het weer een goed jaar en wie weet welke headliners(en die zijn er zeker) er nog van tussen zijn gevallen.

soms heb je gewoon tegenslag
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.472
6.977
Ik snap dat een discussie over Metallica op Graspop altijd relevant zal blijven, zolang het nog niet gebeurd is. Ik doe er zelf ook aan mee. Maar voor 2024 kunnen we dat echt vergeten. Metallica heeft allang bevestigd dat er geen nieuwe data bij gaan komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jerre93

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.504
4.682
metallica is dan ook geen headliner die je binnen het jaar vastlegd, als het gaat gebeuren dan was het al vorig jaar vastgelegd dus daarmee ben ik het wel eens dat we voor 2024 geen metallica moeten verwachten
 
  • Leuk
Waarderingen: prins en Jamel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
147
292
Ik snap dat een discussie over Metallica op Graspop altijd relevant zal blijven, zolang het nog niet gebeurd is. Ik doe er zelf ook aan mee. Maar voor 2024 kunnen we dat echt vergeten. Metallica heeft allang bevestigd dat er geen nieuwe data bij gaan komen.

Op hun site staat wel: "the band may make very limited appearances at special events."

Of Graspop onder die categorie valt, is een andere vraag 😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken