Ja de merch was echt drama. Ik ging expres op een rustig moment kijken, wetende dat vrijwel alles al uitverkocht was. Maar niet geschoten is altijd mis. Ik stond vrijwel direct aan het hek maar werd vakkundig genegeerd. De man naast mij was het ook zat en riep de medewerker erbij en wees naar mij van "Help haar nou eerst eens!".
Maar dat was ook kansloos. Meermaals gevraagd wat ze nog hadden, maar verder dan een schouderophalen kwam hij niet. Ik vroeg nog wat de maat was van het vest wat bovenin hing als voorbeeld. Voorheen haalde ze die namelijk eraf als laatste item. Maar "Nee dat doen ze niet" en toen werd ik weer vakkundig genegeerd. Prima, dan wil je toch geen geld? Ben weggelopen.
Ik hoop ook dat Graspop, wellicht volgend jaar, een ander systeem bedenkt voor de merch. Of anders wat meer competent personeel neerzetten. Er stond 1 vrouwtje bij de merch die totaal de weg kwijt was telkens. Ging ze een shirt halen, neemt ze de verkeerde maat of soort mee, is ze vervolgens compleet kwijt welke persoon ze nou aan het helpen was (lees: stond een beetje schaapachtig voor zich uit te staren met merch in dr handen) of ze verstond überhaupt niet wat je zei. De vriend van
@xRoossie wilde ook iets kopen en vraagt netjes in het Engels welk shirt en welke maat. Waarop dat meiske twijfelachtig kijkt en zegt "English please?".
Wel complimenten voor een andere gozer bij de merch, die met een kladblokje noteerde wat mensen wilde hebben en daarmee opzoek ging.
In een app bestellen en dan ophalen klinkt als muziek in de oren dan