Normaal blijft de metalcore wel grotendeels beperkt tot de jupiler stage met enkele bands die op de mainstage staan
dit jaar stond de zaterdag een beetje in het teken van metalcore doordat de grootste bands uit het genre (Architects en Parkway Drive) daar geboekt stonden. toen hebben ze maar besloten om de andere metalcore bands van die dag ook maar op de mainstage neer te zetten, en terecht natuurlijk.
normaal gezien zullen de meeste bezoekers er niet heel veel last van hebben aangezien deze metalcore/hardcore bands toch vooral beperkt blijven tot de jupiler stage met enkele uitzonderingen.
ik denk niet dat ze zulke grote metalcore bands zullen boeken in 2024, want die zijn er simpelweg niet. dan zal het wel weer beperkt blijven tot de jupiler stage.
'Normaal' is dat inderdaad het podium voor de metalcore. Al begin jaren 2010 waren er flink wat metalcore acts.
Maar er zijn nu een aantal core acts die meer aantrekkingskracht hebben dan alleen core publiek en meer publiek hebben gevonden en dus ook op andere podia spelen.
Ik denk dat er in de nabije toekomst vaker een act op andere podia kunnen komen doordat ze meer aantrekkingskracht hebben dan alleen 'de harde kern'.
Denk aan een Lorna Shore, Sleep Token en Bad Omens (zeker in combinatie met een headliner ala BMTH en/of EC)
Het is nu populair. Benieuwd wat er over 5-10 jaar populair is.
Veel jongeren vinden het leuk en er zijn genoeg bands waar ook metalheads wat in zien.
Dat is goed voor de lange termijn van metal en het festival.
Meer diversiteit in soorten muziek is meer beter.
Graspop zet er altijd acts tegenover die andere liefhebbers kunnen aanspreken.
Je kan het niet leuk vinden, maar ik geloof dat de meesten wel hebben gemerkt dat het zaterdag druk was.
Ik zou zelf ook wat meer death en black metal willen, maar qua nieuwere bands die op Graspop genoeg mensen trekken kom ik niet ver.
Heeft iemand suggesties qua interessante acts in die genres?