Graspop Metal Meeting 2024

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Hoezo dat? Zeiden ze dat tijdens hun show? Hatebreed is live altijd vermakelijk vinden maar zou het zonde vinden van de mooie mainstagespot als ze twee jaar achter elkaar komen.
Hatebreed op jupiler zou wel nog leuk kunnen zijn. Het enige wat ik heb opgevangen is dat er een nieuw album aankomt en we'll see you soon.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Als we elke '(we'll) see you soon' en 'until next time' zo gaan interpreteren ken ik ook nog wel wat artiesten die er volgend jaar weer bij zijn.
Ja inderdaad. Als dat het enige is dan zie ik dat echt totaal niet als een zelfbevestiging. Verwacht ze volgend jaar op Alcatraz. Zouden ze al staan maar werd gecanceld.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Reislustig

Playlistbediener
20 jun 2023
46
141
Mijn wenslijstje voor volgend jaar op dit moment, in willekeurige volgorde:

Draconian (kunnen en mogen in '24 hopelijk alsnog komen)
1914 (idem)
SOEN (op herhaling na dit jaar vanwege nieuw album binnenkort)
The Halo Effect (idem?)
Leprous en/of Einar Solberg
Ne Obliviscaris (hebben net een clubtour in Europa afgerond, zouden zij opnieuw de oversteek vanuit Australië maken voor het festivalseizoen?)
Karnivool (wishful thinking I guess)
Voyager
Amorphis
Electric Callboy
BMTH
SOAD
RATM
Flogging Molly
Evanescence
Lacuna Coil
Eleine
Kamelot
Sleep Token (mag van mij op herhaling in de Marquee?)
Bury Tomorrow
Cellar Darling
LYRRE
Oceans of Slumber
Baroness
Subsignal
SUM41
Anneke van Giersbergen
VOLA
Agent Fresco
Pendulum
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Mijn wenslijstje voor volgend jaar op dit moment, in willekeurige volgorde:

Draconian (kunnen en mogen in '24 hopelijk alsnog komen)
1914 (idem)
SOEN (op herhaling na dit jaar vanwege nieuw album binnenkort)
The Halo Effect (idem?)
Leprous en/of Einar Solberg
Ne Obliviscaris (hebben net een clubtour in Europa afgerond, zouden zij opnieuw de oversteek vanuit Australië maken voor het festivalseizoen?)
Karnivool (wishful thinking I guess)
Voyager
Amorphis
Electric Callboy
BMTH
SOAD
RATM
Flogging Molly
Evanescence
Lacuna Coil
Eleine
Kamelot
Sleep Token (mag van mij op herhaling in de Marquee?)
Bury Tomorrow
Cellar Darling
LYRRE
Oceans of Slumber
Baroness
Subsignal
SUM41
Anneke van Giersbergen
Hier zitten heel veel goede bands tussen! Een Kamelot in de Marque laat op de avond lijkt me magisch
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Was aan het overwegen om volgende week voor een hellfest ticket te gaan...maar de reacties op hun socials zijn niet meteen positief te noemen. Teveel volk, te duur,...
Is wel bij elk festival zo, maar heeft niet veel hoop. Dan toch maar bij graspop blijven.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Afgelopen editie kwam van de echte bands alleen Spiritbox op herhaling. Een DJ Carl is er vanaf 2008 onafgebroken bij geweest en staat met veertien edities dan ook aan kop.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.052
Ben maar eens begonnen met het 2024 topic door te lezen
op de eerste pagina al meerdere keren Metallica, SOAD, Rammstein, Tool, AC/DC gelezen
de verwactingen laag houden is nooit echt onze kwaliteit geweest hier he?

Ik hoop vooral dat Iron Maiden en Judas Priest nog een jaartje weg blijven.
Ook bands die ik wel kan waarderen zoals Sabaton en Within Temptation mogen best nog een jaartje overslaan

Ik hoop vooral dat ze de nieuwe jonge headiners aan kans blijven geven, ook aan de bovenkant van de affiche
kandidaten voor deze positie lijken me BMTH en Lamb of god in ieder geval, verder geen idee nog wat er zal touren

Als na de verfrissende bovenkant van dit jaar, de bovenkant volgend jaar weer een combinatie is van de vaste huisbands dan overweeg ik het om een jaartje over te slaan.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Ben maar eens begonnen met het 2024 topic door te lezen
op de eerste pagina al meerdere keren Metallica, SOAD, Rammstein, Tool, AC/DC gelezen
de verwactingen laag houden is nooit echt onze kwaliteit geweest hier he?

Ik hoop vooral dat Iron Maiden en Judas Priest nog een jaartje weg blijven.
Ook bands die ik wel kan waarderen zoals Sabaton en Within Temptation mogen best nog een jaartje overslaan

Ik hoop vooral dat ze de nieuwe jonge headiners aan kans blijven geven, ook aan de bovenkant van de affiche
kandidaten voor deze positie lijken me BMTH en Lamb of god in ieder geval, verder geen idee nog wat er zal touren

Als na de verfrissende bovenkant van dit jaar, de bovenkant volgend jaar weer een combinatie is van de vaste huisbands dan overweeg ik het om een jaartje over te slaan.
Helemaal mee eens. Graspop is een nieuwe weg ingeslagen en mag nu niet opnieuw omkeren. Laat die huisbands idd nog maar een jaartje overslaan of naar Hellfest laten gaan. Met jongere headliners komt er ook een iets ander publiek, maar dat zal pas na een paar jaar zichtbaar zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
ik dacht dat paledusk ook gezegd had dat ze volgend jaar gingen komen maar was lastig met dat accent.

de letterlijke quote was: "we would like to see you all again next year at this festival" maar dat kan ook eerder een wens zijn dan een bevestiging

andere merkwaardige quotes: motionless in white : "see you all later this year" ice nine kills : "see you all next summer"
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.052
Over Metallica zeggen we trouwens steeds: Nu of nooit
maar ik zit me te bedenken dat de kans eigenlijk juist steeds groter wordt
Over 10-15 jaar is er waarschijnlijk nog weinig over van James Hetfield zijn stem, net als Axl zijn stem nu.
Tegen die tijd wilt Livenation vast wel een keer Metallica op Graspop neer zetten, met een zanger waarvan het gekreis niet meer aan te horen is en lopen we allemaal na 2 liedjes naar de camping zoals vorige week donderdag
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.055
8.162
Over Metallica zeggen we trouwens steeds: Nu of nooit
maar ik zit me te bedenken dat de kans eigenlijk juist steeds groter wordt
Over 10-15 jaar is er waarschijnlijk nog weinig over van James Hetfield zijn stem, net als Axl zijn stem nu.
Tegen die tijd wilt Livenation vast wel een keer Metallica op Graspop neer zetten, met een zanger waarvan het gekreis niet meer aan te horen is en lopen we allemaal na 2 liedjes naar de camping zoals vorige week donderdag

En dan te bedenken dat James Hetfield maar 2 jaar jonger is dan Axl… 😅
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
154
304
Ben maar eens begonnen met het 2024 topic door te lezen
op de eerste pagina al meerdere keren Metallica, SOAD, Rammstein, Tool, AC/DC gelezen
de verwactingen laag houden is nooit echt onze kwaliteit geweest hier he?

Ik hoop vooral dat Iron Maiden en Judas Priest nog een jaartje weg blijven.
Ook bands die ik wel kan waarderen zoals Sabaton en Within Temptation mogen best nog een jaartje overslaan

Ik hoop vooral dat ze de nieuwe jonge headiners aan kans blijven geven, ook aan de bovenkant van de affiche
kandidaten voor deze positie lijken me BMTH en Lamb of god in ieder geval, verder geen idee nog wat er zal touren

Als na de verfrissende bovenkant van dit jaar, de bovenkant volgend jaar weer een combinatie is van de vaste huisbands dan overweeg ik het om een jaartje over te slaan.

Akkoord, we kunnen nieuwe headliners zoals dit jaar enkel aanmoedigen. Je kan alleen niet elk jaar 8 (2 headliners per dag) nieuwe, volwaardige bands uit je hoed toveren die hun dag uitverkopen. Denk dat een mix van 'oud' en 'jong' wel nodig is. En zolang er effectief ruimte wordt gemaakt voor jong/nieuw lijkt me dat oké.

Natuurlijk moeten de oudere niet per se de klassieke household bands zijn. Aerosmith kan je oud noemen maar zijn wel vrij uniek. Van 2010 geleden dat ze in België opgetreden hebben - ook Graspop. Dus als ze het deels zo kunnen oplossen, zou dat top zijn denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken