Graspop Metal Meeting 2024

Projunk

Campingartiest
15 nov 2023
86
95
Holy shit ja haha. Die had ik ook nog willen benoemen. Met name dat grote stuk rondom de toiletten bij de South Stage. Op vrijdag kon je daar niet overheen zonder jezelf volledig nat te spetteren. De stralen kwamen tot in mijn onderbroek verdomme.
Ow ik herinneren me juist de platen aan zijde van de north stage.
Ow lekker veel ruimte op die route (stamp stamp stamp)daarna weet je idd waarom.
Maar ook daarna de realisatie dat je vooral op de witte platen moet letten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.788
2.513
Holy shit ja haha. Die had ik ook nog willen benoemen. Met name dat grote stuk rondom de toiletten bij de South Stage. Op vrijdag kon je daar niet overheen zonder jezelf volledig nat te spetteren. De stralen kwamen tot in mijn onderbroek verdomme.
Jaaaaajaaaa. Lijkt er verdomd hard op om een ander probleem te verdoezelen.. 💩

Scared Jason Segel GIF by Apple TV+
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
282
587
Holy shit ja haha. Die had ik ook nog willen benoemen. Met name dat grote stuk rondom de toiletten bij de South Stage. Op vrijdag kon je daar niet overheen zonder jezelf volledig nat te spetteren. De stralen kwamen tot in mijn onderbroek verdomme.
Zonder gaatjes creëer je een soort vlot. de tegels komen dan los te liggen / drijven en dat geeft ook weer glijpartijen. Dus de functie van de gaatjes is op zich duidelijk, alleen het geeft een ander ongewenst effect 😆
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
119
218
Zonder gaatjes creëer je een soort vlot. de tegels komen dan los te liggen / drijven en dat geeft ook weer glijpartijen. Dus de functie van de gaatjes is op zich duidelijk, alleen het geeft een ander ongewenst effect 😆
Ze hadden er een groot bord boven moeten hangen: "Careful, you might get wet (and not in the good way)!" of "Welcome to the Splash Zone" ofzoiets :LOL:
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.600
7.625
Overigens ook bij de fonteintegels kon je er prima overheen lopen als je dat op een rustig tempo deed kwam er geen water uit :)
Tip voor volgende keer, gewoon lekker rustig aan doen ipv rennen/stampen ;)
Je realiseert je dat je die tip geeft aan @Joslittel? De man die als een uitgelaten kind van podium naar podium rent, als ware hij zich in een speelgoedwinkel bevindt en hij daar gratis mag shoppen. ;)
 

Reislustig

Playlistbediener
20 jun 2023
49
149
Hier dan mijn verslagje van een geweldig festivalweekend! Met vooraf de opmerking dat ik mij stellig heb voorgenomen om volgend jaar op de woensdag of donderdag ècht aan te sluiten bij een meet-up om enkelen van jullie te ontmoeten. Het kwam er dit jaar bij mij helaas niet van...

● Chapeau voor de festivalorganisatie die er alles aan deed om het toch zo comfortabel mogelijk te maken en uit alle hoeken en gaten houtsnippers, stro, extra rijplaten en extra pendelbussen wist te toveren. En chapeau voor alle vrijwilligers!

● Dit jaar voor het eerst als veganist (vorig jaar nog vegetariër) en ik had niet te klagen over opties en kwaliteit van eten. Vond ik een stuk beter dan vorig jaar. Klein geluksmoment: de friettent op de Inferno die vegan mayo had 😋)

● Slapen in een comfortabele huurtent op de Inferno camping terwijl m’n vrinden op “de Boneyard” stonden. Leverde mij goede nachtrust op maar was wel wat minder gezellig wakker worden. Ook al had ik nog zulke leuke buren en genoeg aanspraak op de camping.

● Mijn man die vrijdag voor één dag kwam, de auto in Witgoor zette en op de fiets naar het festivalterrein sprong nèt vlak voordat de hemel losbarstte. Maar na eerst wat damage control te hebben gedaan kon hij droog ingepakt en met nieuwe frisse zin toch het terrein op.

● Tot mijn verbazing zondagmiddag even langs de merch gelopen en binnen 3 minuten (!!) had ik m'n tour shirt van Karnivool te pakken.

● Muzikaal was dit opnieuw een topeditie, met vier goed gevulde dagen. De absolute uitschieters (als in kippenvel / tot tranen geroerd / wat een giga feest!):

Ne Obliviscaris
Brutus
Pendulum live
Vola
Karnivool
Rotting Christ
Electric Callboy
Tool
Machine Head

Mijn complete spoorboekje:

do: Night verses - Silverstein - Amaranthe - Bury Tomorrow - Health - Ne Obliviscaris - ††† (Crosses) - Tool

vr: Borknagar - Fear Factory - Avantasia [deels] - Electric Callboy - Tarja [deels] - Pendulum (live)

za: Red - Vola - Ice Nine Kills - Rotting Christ - While She Sleeps [deels] - Brutus - Kamelot - Bring Me The Horizon

zo: Golden Moment: ademhaling & meditatie - Future Palace - The Last Internationale - Extreme - Insahn - Of Mice and Men - Karnivool - Deep Purple [deels] - Slaughter to Prevail [deels] - Machine Head
 
Laatst bewerkt:

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
239
534
Wat vindt iedereen 'lang' als het gaat om wachtrijen voor de wc?
Ter indicatie: een wcblok (zo noem ik even de U-vorm met wc's die je overal ziet) had bijvoorbeeld op de camping 30 wc's. Stel dat alle wc's bezet zijn en er staan nog 30 mensen te wachten (dat lijkt al gauw veel). Er van uitgaande dat iedereen gemiddeld 5 minuten op de wc zit, hoef je in dit geval maar 5 minuten te wachten voordat iedereen die voor jou is een wc is ingegaan.

Dat was theoretisch bekeken. Wiskundig als ik ben, heb ik dit ook enkele keren gemeten.
Bij de wc's op de camping naast veld A4 aan de Europalaan ingang van het terrein heb ik elke ochtend niet langer dan 5 minuten in de rij gestaan, ook wanneer de rij tegen het hek aankwam en daardoor naar de zijkant moest afbuigen. De meeste keren stonden er zo'n 20 mensen voor me en was ik binnen enkele minuten in een dixi.

Bij de jupilerstage was de langste rij die ik meegemaakt heb er eentje die tot het houten platform voor de Metal Dome/CRC liep. Een pittige lange rij, waar ik 8 minuten over gedaan heb om bij de wc te komen. Maar meestal kwam de rij niet tot zover, en was je er sneller.

De wc's tegenover de Marquee hadden dikwijls een rij die minimaal de helft van de breedte van dat loopstuk in beslag namen. Vanaf dat punt duurde het gemiddeld slechts 3.5 minuut voordat je een hokje gevonden had. Een enkele keer liep de rij tot de platen die voor de Marquee lagen, toen was ik in 5 minuten binnen.

Bij de South Stage liepen de rijen soms ook flink door. Helemaal de platen over en dan in het gras/modder. Ik ben aangesloten in een vrij lange rij die 10-15 meter na de platen begon (ter hoogte van het middelste kruis!) en was toen in 5.5 minuut binnen.
Een rij die op de platen startte duurde nooit langer dan 2-3 minuten.

De wc's bij de North Stage heb ik niet gebruikt dus weet ik niet.
Qua urinoirs was het tussen de mensen doorwringen die weer weg wilde moeilijker dan ergens plassen. Nooit meer dan 1 iemand voor me gehad, dus binnen een minuut leeg.

Dit zijn feitelijke wachttijden.
Nu dus de vraag, wat vindt men lang wachten voor de wc?
Dat is een mening en kan ik voor jullie niet beantwoorden.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
314
785
Hier dezelfde ervaring als @MasterJub met de wc's (als vrouw), de rijen lijken vooral heel lang. Maar in werkelijkheid nooit echt lang hoeven wachten, het loopt altijd vlot door. Zo'n rij kan wel demotiverend werken.. Maar ik heb comments gelezen op social media (I know...) van mensen die 'telkens 30 minuten in de rij moesten staan voor de wc!!'. Vraag me oprecht af welke rij en welke timing dat dan is geweest
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

johanra

Campingartiest
13 sep 2021
55
206
Tegenwoordig vragen we dat toch gewoon even aan ChatGPT om de toiletcapaciteit te berekenen

Vraag:

Given that I am organizing an event with peak capacity of 55000 attendees and each attendee is typically on site for 10 hours. Assuming a distribution of 40% women vs 60% men how many urinals and toilets would I need to keep waiting time below 2 minutes

Samenvatting:

To keep the waiting time below 2 minutes at an event with 55,000 attendees, with 40% women and 60% men, you would need approximately:

  • 275 toilets for women
  • 124 toilets for men
  • 97 urinals for men
This setup accounts for peak usage and ensures waiting times are minimal.

Nu ben ik natuurlijk vergeten een cruciaal ding te specifiëren in de originele vraag

Bijkomende vraag:
Can you recalculate knowing that it is a metal festival

Samenvatting:

To keep the waiting time below 2 minutes at a metal festival with 55,000 attendees, assuming 30% women and 70% men, you would need approximately:

  • 258 toilets for women
  • 121 toilets for men
  • 161 urinals for men
This setup accounts for the unique aspects of a metal festival, including higher beverage consumption and adjusted gender distribution.


Dat weten we dan ook weer ;)
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
219
365
Tegenwoordig vragen we dat toch gewoon even aan ChatGPT om de toiletcapaciteit te berekenen

Vraag:

Given that I am organizing an event with peak capacity of 55000 attendees and each attendee is typically on site for 10 hours. Assuming a distribution of 40% women vs 60% men how many urinals and toilets would I need to keep waiting time below 2 minutes

Samenvatting:

To keep the waiting time below 2 minutes at an event with 55,000 attendees, with 40% women and 60% men, you would need approximately:

  • 275 toilets for women
  • 124 toilets for men
  • 97 urinals for men
This setup accounts for peak usage and ensures waiting times are minimal.

Nu ben ik natuurlijk vergeten een cruciaal ding te specifiëren in de originele vraag

Bijkomende vraag:
Can you recalculate knowing that it is a metal festival

Samenvatting:

To keep the waiting time below 2 minutes at a metal festival with 55,000 attendees, assuming 30% women and 70% men, you would need approximately:

  • 258 toilets for women
  • 121 toilets for men
  • 161 urinals for men
This setup accounts for the unique aspects of a metal festival, including higher beverage consumption and adjusted gender distribution.


Dat weten we dan ook weer ;)
Weet iemand toevallig hoeveel wcs Graspop precies heeft? En leest de Graspop organisatie mee?
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
239
534
Weet iemand toevallig hoeveel wcs Graspop precies heeft? En leest de Graspop organisatie mee?
Een blok op de camping was geloof ik 30 en op het festivalterrein 40.

De camping had 6 blokken (4 bij ingang en 2 aan de andere kant) dus 180. En wat urinoirs, best wel veel, ik weet niet hoeveel.

Het festivalterrein had 2 blokken bij Jupiler, 2 bij Marquee, 3 bij South Stage en ik denk 3 bij North stage dus 10. Dat zouden 400 wc's zijn.
Urinoirs was 4x een u-vorm met uit mn hoofd zo'n 50 per u-vorm dus 200 in totaal.

Aardige schatting denk ik. Miss een blokje vergeten, dan zou het meer zijn.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
347
1.035
Overigens ook bij de fonteintegels kon je er prima overheen lopen als je dat op een rustig tempo deed kwam er geen water uit :)
Tip voor volgende keer, gewoon lekker rustig aan doen ipv rennen/stampen ;)
Ligt er wel ook aan hoe zwaar je bent lijkt me. Die platen merken niet eens dat ik er overheen loop, maar wie niet een 1m60 spriet is veroorzaakt ook stappend fonteinen ben ik bang. (Wellicht niet tot de onderbroek maar wel tot de enkels)

De platen waren wel vele malen beter dan de modder overigens! En het spoot mn laarzen schoon :p
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: jasper79 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.455
11.425
Ligt er wel ook aan hoe zwaar je bent lijkt me. Die platen merken niet eens dat ik er overheen loop, maar wie niet een 1m60 spriet is veroorzaakt ook stappend fonteinen ben ik bang. (Wellicht niet tot de onderbroek maar wel tot de enkels)

De platen waren wel vele malen beter dan de modder overigens! En het spoot mn laarzen schoon :p
Noem je me nou dik?:cautious:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken