Graspop Metal Meeting 2024

Judas Priest op dezelfde dag zou denk ik iets teveel van het goede zijn. Die kan juist weer goed naast een Aerosmith imo. Lynyrd Skynyrd of Status Quo zoals xydroh aangeeft zou ik logischer vinden.

In 2022 stond Judas Priest samen met FFDP en Korn dacht ik als headliner trio tho

of juist combi van jong en oud (lekker voor de dag kaartverkoop)
aerosmith - BMTH
avenged sevenfold - judas priest - FFDP
iron maiden - powerwolf
sabaton - within temptation

of juist combi van jong en oud (lekker voor de dag kaartverkoop)
aerosmith - BMTH
avenged sevenfold - judas priest - FFDP
iron maiden - powerwolf
sabaton - within temptation
waar komt die powerwolf toch telkens vandaan? zou dit wat vroeg vinden om die al headliner te maken. alsook within temptation zou wat veel zijn
2019 2022 , 2 edities na elkaar headlinen dan een jaar tussen en opnieuw? voor mij is within temptation als headliner eerder een backup dan een plan A.

Weet ook dat 1 + 1 niet altijd 2 is bij het samenstellen van affiches.
het is niet omdat electric callboy 6k kaarten verkoopt en dat opeth 2 k kaarten verkoopt dat er 8k mensen naar een double bill electric callboy-opeth zullen gaan

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Joslittel
waar komt die powerwolf toch telkens vandaan? zou dit wat vroeg vinden om die al headliner te maken. alsook within temptation zou wat veel zijn
2019 2022 , 2 edities na elkaar headlinen dan een jaar tussen en opnieuw? voor mij is within temptation als headliner eerder een backup dan een plan A.

Twee edities na elkaar wel, maar aan de andere kant 3x in 6 jaar tijd is dan weer een ander perspectief meteen

Judas Priest op dezelfde dag zou denk ik iets teveel van het goede zijn. Die kan juist weer goed naast een Aerosmith imo. Lynyrd Skynyrd of Status Quo zoals xydroh aangeeft zou ik logischer vinden.
Judas Priest teveel van het goede? Die snap ik niet helemaal. Juist bij twee kleinere headliners past dit prima. JP is nooit headliner geweest (op de ene uitzondering na bij de 50 jarige tour) en stonden altijd net onder de headliners. Daarom is het juist een mooie versterking voor de kop van het affiche op zo'n dag.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Judas Priest teveel van het goede? Die snap ik niet helemaal. Juist bij twee kleinere headliners past dit prima. JP is nooit headliner geweest (op de ene uitzondering na bij de 50 jarige tour) en stonden altijd net onder de headliners. Daarom is het juist een mooie versterking voor de kop van het affiche op zo'n dag.
maar nu ben je niet aan het denken zoals "management" ik denk niet dat die van headliner naar 3e grootste zullen accepteren

maar nu ben je niet aan het denken zoals "management" ik denk niet dat die van headliner naar 3e grootste zullen accepteren
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Judas Priest opeens gaat eisen dat ze headliner zijn op de grootste metalfestivals van deze wereld. Zijn ze nooit geweest en geen reden dat ze dat nu opeens wel zijn. Ze zijn niet opeens populairder geworden ofzo en staan paar keer per jaar (voor mijn gevoel) hier in de buurt te spelen.

Ik dacht dat ze de laatste keer idd headliner waren, vandaar. De stap terug (ondanks die 50 jaar) zal de band vast niet happig op zijn. Daarnaast is headliners zoeken voor Graspop wel moeilijk natuurlijk door de kleine vijver en dan 8 headliners willen neer zetten met zo min mogelijk herhaling. Judas Priest naast Iron Maiden is dan een veilige bet waarbij je rekening houdt met band qua positie en aanzien bovenaan het affiche.

• Leuk
Waarderingen: prins
Ik loop niet bepaald over van enthousiasme met de combinaties die nu geschetst worden. Natuurlijk maakt een sterk dagprogramma veel goed maar daarvoor hoef ik niet per definitie naar Graspop te gaan dan kan ik ook wat kleinere festivals afgaan waar deze namen vaak ook nog een betere positie hebben.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Ik dacht dat ze de laatste keer idd headliner waren, vandaar. De stap terug (ondanks die 50 jaar) zal de band vast niet happig op zijn. Daarnaast is headliners zoeken voor Graspop wel moeilijk natuurlijk door de kleine vijver en dan 8 headliners willen neer zetten met zo min mogelijk herhaling. Judas Priest naast Iron Maiden is dan een veilige bet waarbij je rekening houdt met band qua positie en aanzien bovenaan het affiche.
klopt alleen met maiden en priest op 1 dag zal priest dan de north stage gaan afsluiten na maiden want die spelen altijd van 21.00 tot 23.00.
weet niet of ze dat willen. de plek van volbeat in 2022

Oke oke. Voor mij voelt het in ieder geval als opgeschoven. Laat ik het dan anders zeggen: op donderdag staat de act waarvoor Hellfest een week is opgeschoven.
Dat denk ik niet. Ik gok dat Hellfest voor Foo Fighters is verschoven. 27 juni laatste datum in UK en dan 29 of 30 juni op Hellfest. Daarmee zou ik eerder aan een combinatie met een grote Pinkpop rock naam denken die donderdag Graspop doet en dan zaterdag of zondag Pinkpop.
Ik denk dan zelfs eerder aan Rammstein (mijn eigen mening of ik dat een goed idee vind even in het midden) want die kunnen dan Pinkpop, Graspop en Hellfest combineren. Maar daarvoor zal Hellfest niet verschoven zijn dat zal toch eerder voor de Foo Fighters zijn.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Ik zie het probleem niet met judas priest, het gebeurt toch regelmatig dat oudere bands de ene keer headliner zijn en de volgende keer sub
zie bijvoorbeeld Deep Purple in 2017 en 2022.
Judas Priest > Iron Maiden > Lamb of god bijvoorbeeld ljkt me prima. waarbij dan Judas Priest tweede zal staan op de poster voor een kleine egoboost. denk ook niet dat JP om 1 uur 's nachts wilt spelen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Oke oke. Voor mij voelt het in ieder geval als opgeschoven. Laat ik het dan anders zeggen: op donderdag staat de act waarvoor Hellfest een week is opgeschoven.
Ik denk dat Hellfest is opgeschoven voor Foo Fighters. Er waren sterke geruchten rond die band op Hellfest en die zijn tot 27/06 in UK. Hierdoor pas beschikbaar op het vasteland vanaf het weekend waar Hellfest nu in zit.

En anders gok ik op Aerosmith

AC DC is gewoon veel te ver gezocht, ten eerste hebben die al hun eigen podium en ten tweede verkopen die 2 keer hellfest op hun eigen uit, financieel houdt het dus ook geen steek om die niet apart in een weide te zetten en daarnaast kweek je kampeerders voor het podium dus geef je al de andere podia minder publiek

Jij denkt positief, daar kunnen we wel wat meer van gebruiken hier
wat voor grote namen denken we aan? miniscuul kansje op SOAD of Rammstein is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread