Inderdaad, bij Metallica in A'dam moesten ze ook al afzeggen vanwege een hernia geloof ik van Ivan Moody. Nu griep, 6 jaar geleden ofzo omdat hij een mental breakdown had (op het podium van 013!), ook een keer afgezegd op Fortarock (2013) wegens 'onvoorziene logistieke omstandigheden', terwijl ze de avond ervoor in Amsterdam waren gesignaleerd. Is er in de metalscene een grotere hooibaal (druk me heel diplomatiek uit) dan Moody?
In 2017 hadden ze volgens mij al een reservezanger meegenomen op tour die meteen in kon vallen, zodat ze toch gewoon door konden met hun tour. Tommy Vext, kwam een stuk beter over ook nog. Maar het feit dat je een volwaardige reservezanger mee op tour neemt geeft al te denken toch? Dat nu o.a. Howard Jones in kan vallen (ex Killswitch Engage, echt een brulboei in de meest positieve zin des woords) geeft toch ook al aan dat ze back-up opties hebben geregeld. Griep overkomt je en kan je niet echt op voorbereiden, dus lijkt me sterk dat ze alleen hiervoor iemand als Howard Jones hebben geregeld 'voor het geval dat'. Denk dat Moody weer terugvalt in oude gewoonten en ze daarom deze constructie op hebben moeten tuigen. Hij is onberekenbaar, moet echt killing zijn om zo iemand in je band te hebben. Zou me niks verbazen als we komende tijd berichten krijgen dat hij weer in rehab is en dit allemaal een rookgordijn is geweest.