Graspop Metal Meeting 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
538
734
Opeth was al bevestigd voor Alcatraz. Geen idee of die beiden gaan spelen of tussenin even huiswaarts gaan.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
255
520
Jaaaa, Amorphis in de Marquee! Daar komen ze het best tot hun recht, met een avondslot liefst. Ook Bury Tomorrow zie ik graag, avondslot Jupiler Stage? Opeth is ook een echte Marquee band denk ik? En BMTH als absolute North stage headliner natuurlijk. Zijn voorzichtig positieve signalen dit!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Iemand enig idee of BMTH geboekt is als headliner bij Tuska?
Heb de aankondiging text in google translate gegooid maar daar werd ik niet veel wijzer van
toch wel erg benieuwd of ze eindelijk de headline spots gaan pakken op dat soort festivals.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.520
Iemand enig idee of BMTH geboekt is als headliner bij Tuska?
Heb de aankondiging text in google translate gegooid maar daar werd ik niet veel wijzer van
toch wel erg benieuwd of ze eindelijk de headline spots gaan pakken op dat soort festivals.
Staan eenzaam bovenaan de poster dus dat lijkt me wel dan
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xRoossie

Playlistbediener
7 feb 2023
43
84
Inderdaad, bij Metallica in A'dam moesten ze ook al afzeggen vanwege een hernia geloof ik van Ivan Moody. Nu griep, 6 jaar geleden ofzo omdat hij een mental breakdown had (op het podium van 013!), ook een keer afgezegd op Fortarock (2013) wegens 'onvoorziene logistieke omstandigheden', terwijl ze de avond ervoor in Amsterdam waren gesignaleerd. Is er in de metalscene een grotere hooibaal (druk me heel diplomatiek uit) dan Moody?

In 2017 hadden ze volgens mij al een reservezanger meegenomen op tour die meteen in kon vallen, zodat ze toch gewoon door konden met hun tour. Tommy Vext, kwam een stuk beter over ook nog. Maar het feit dat je een volwaardige reservezanger mee op tour neemt geeft al te denken toch? Dat nu o.a. Howard Jones in kan vallen (ex Killswitch Engage, echt een brulboei in de meest positieve zin des woords) geeft toch ook al aan dat ze back-up opties hebben geregeld. Griep overkomt je en kan je niet echt op voorbereiden, dus lijkt me sterk dat ze alleen hiervoor iemand als Howard Jones hebben geregeld 'voor het geval dat'. Denk dat Moody weer terugvalt in oude gewoonten en ze daarom deze constructie op hebben moeten tuigen. Hij is onberekenbaar, moet echt killing zijn om zo iemand in je band te hebben. Zou me niks verbazen als we komende tijd berichten krijgen dat hij weer in rehab is en dit allemaal een rookgordijn is geweest.
Vext was volgens mij niet mee met de intentie van reserve zanger. Het gebeurd vaak zat dat er mensen mee gaan op tour gewoon voor de leuk. Ik vond het knap dat Vext de nummers kon overnemen, maar verder was het echt een flater van een show, die vent past niet bij de nummers van FFDP. Vind het een beetje oneerlijk dat er maar door gehamerd blijft worden op de breakdown die kwam door z'n verslaving. Na z'n rehab is ie op en naast het podium een stuk leuker geworden voor fans. Een hernia heb je niet voor de lol dus ja dan kan je niet optreden. En dat je dan nog een keer griep hebt dat jaar, doe je ook weinig aan lijkt me.

Prima dat je niks met de band hebt, heb ik ook met genoeg bands, maar op deze manier door blijven gaan is ook weer zo wat.


Alestorm en Angus McSix op het zelfde festival. Did not see that one coming. > zie nu pas het dat meerdere dagen is. Als het op een andere dag is kan het prima lijkt me
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
358
516
Vext was volgens mij niet mee met de intentie van reserve zanger. Het gebeurd vaak zat dat er mensen mee gaan op tour gewoon voor de leuk. Ik vond het knap dat Vext de nummers kon overnemen, maar verder was het echt een flater van een show, die vent past niet bij de nummers van FFDP. Vind het een beetje oneerlijk dat er maar door gehamerd blijft worden op de breakdown die kwam door z'n verslaving. Na z'n rehab is ie op en naast het podium een stuk leuker geworden voor fans. Een hernia heb je niet voor de lol dus ja dan kan je niet optreden. En dat je dan nog een keer griep hebt dat jaar, doe je ook weinig aan lijkt me.

Prima dat je niks met de band hebt, heb ik ook met genoeg bands, maar op deze manier door blijven gaan is ook weer zo wat.



Alestorm en Angus McSix op het zelfde festival. Did not see that one coming. > zie nu pas het dat meerdere dagen is. Als het op een andere dag is kan het prima lijkt me
Wait wait, Moody is fun after rehab? He is so fucking boring. Last year on Nova Rock, he couldn’t stop talking. He started the song and in the middle of it, he starts talking about some bullshit. Stupid asshole. Vext was much better in 2017
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en mvl1980

xRoossie

Playlistbediener
7 feb 2023
43
84
Wait wait, Moody is fun after rehab? He is so fucking boring. Last year on Nova Rock, he couldn’t stop talking. He started the song and in the middle of it, he starts talking about some bullshit. Stupid asshole. Vext was much better in 2017
Let's agree to disagree :)

Voor mij staat FFDP zeker op mn wishlist voor graspop volgend jaar
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
262
406
Ik vond ze vorig jaar eigenlijk wel een perfecte plek hebben. Mooi in de beginnende avondzon met een lekker biertje er bij
Mee eens. (En ben groot alestorm fan) maar beetje zelfde als met amon amarth. Goeie opwarmer voor de grotere headliners. Wishlist is voor mij dan Wind rose, daarna Alestorm, om vervolgens met BMTH en/of een andere headliner met wat power de dag af te sluiten. Dan vermaak ik me wel haha
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Dit is toch de eerste bevestiging dat BMTH metalfestivals gaat doen in Juni, heel blij met dit nieuws!
Komop Graspop je weet wat je te doen staat..
Is BMTH hier headliner eigenlijk?

Ook grappig dat Alestorm hier zo laag staat. lijkt me de grootste naam na BMTH
Alestorm kunnen we ook al wel opschrijven voor 1 van de subheadliner spots
Alestorm ia populair..maar sub? Opeth en amphoris (in mindere mate) zijn sowieso al langer bezig. Het zijn beide gevestigde namen in het wereldje. Alestorm is nu een hype...dat is altijd afwachten wat er daarna gebeurd. Hetzelfde vraag ik mij af bij steel panther..leuke band..leuke show..maar het moet niet gaan vervelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Alestorm ia populair..maar sub? Opeth en amphoris (in mindere mate) zijn sowieso al langer bezig. Het zijn beide gevestigde namen in het wereldje. Alestorm is nu een hype...dat is altijd afwachten wat er daarna gebeurd. Hetzelfde vraag ik mij af bij steel panther..leuke band..leuke show..maar het moet niet gaan vervelen.
met sub bedoel ik de 3e/4e hoogste bands van de dag trouwens
en ja die positie verdiend Alestorm zeker.
hoe lang een band al bezig is is in mijn ogen echt totaal niet relevant
op die luchtfoto's die hier vorig jaar gedeeld werden van Alestorm hun show was duidelijk te zien dat ze meer volk trokken dan bijna iedere andere band op de line up, meer dan bepaalde headliners zelfs waarschijnlijk.
ik zie ze die niet meer 's middags op de mainstage neerzetten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken