Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.401
2.934
Disturbed dus niet echt populair bij deze forumleden?
Disturbed is dus een van de mainacts die ik heel graag wil zien. Helaas voor mij nog nooit kunnen zien en voor mij een gateway band geweest naar alle andere muziek.
Als 13-jarige luisterde ik eigenlijk naar Metallica, Linkin Park, System of a Down en Disturbed. Alles downloaden van Limewire en met het mp3'tje op lekker knallen :cool: Voor mij wordt het dus echt een hoogtepunt! Heel jammer dat ze verder geen zaalshow in Nederland doen dit jaar.
Zeker wel populair. Alleen staan ze tegenover wat andere bands geprogrammeerd. Voor mij is dat Clutch. En volgens de logica van @Koekdoos kun je dan beter gaan kijken bij de band waarvan verwacht wordt dat die er niet zo snel weer gaat staan. En Disturbed zal zeker Dessel weer aandoen. Vandaar dan de keuze ( in mijn geval) voor Clutch. Maar ik pak dan zeker de laatste helft van Disturbed nog mee🤘
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Disturbed dus niet echt populair bij deze forumleden?
Disturbed is dus een van de mainacts die ik heel graag wil zien. Helaas voor mij nog nooit kunnen zien en voor mij een gateway band geweest naar alle andere muziek.
Als 13-jarige luisterde ik eigenlijk naar Metallica, Linkin Park, System of a Down en Disturbed. Alles downloaden van Limewire en met het mp3'tje op lekker knallen :cool: Voor mij wordt het dus echt een hoogtepunt! Heel jammer dat ze verder geen zaalshow in Nederland doen dit jaar.
ik ben er ook niet wild van persoonlijk. Maar ik heb er ook geen directe clash mee op dat moment (tenzij Ice Nine Kills de spot van The Distillers krijgt) dus ga ik waarschijnlijk bij het wachten op Gojira dit wel meepikken.
2019 heb ik hetzelfde gedaan en had ik gewoon een goede vibe erbij maar ook niet meer dan dat.
Leven en laten leven zeg ik altijd :) Je kan niet alles leuk vinden of fan zijn van iedereen. Maar Disturbed is groot genoeg en verdient in mijn ogen ook de spot die ze nu hebben. Geniet van de optredens die je wilt! :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
Disturbed dus niet echt populair bij deze forumleden?
Disturbed is dus een van de mainacts die ik heel graag wil zien. Helaas voor mij nog nooit kunnen zien en voor mij een gateway band geweest naar alle andere muziek.
Als 13-jarige luisterde ik eigenlijk naar Metallica, Linkin Park, System of a Down en Disturbed. Alles downloaden van Limewire en met het mp3'tje op lekker knallen :cool: Voor mij wordt het dus echt een hoogtepunt! Heel jammer dat ze verder geen zaalshow in Nederland doen dit jaar.
Hier ook een liefhebber hoor! Vond hun vorige doorkomst erg geslaagd en dit keer kan de misses er ook van meegenieten. Dus kijk er wel naaruit! En ervoor met Amon Amarth en erna weer de pit in
Mooie avond!
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.690
7.473
Zeker wel populair. Alleen staan ze tegenover wat andere bands geprogrammeerd. Voor mij is dat Clutch. En volgens de logica van @Koekdoos kun je dan beter gaan kijken bij de band waarvan verwacht wordt dat die er niet zo snel weer gaat staan. En Disturbed zal zeker Dessel weer aandoen. Vandaar dan de keuze ( in mijn geval) voor Clutch. Maar ik pak dan zeker de laatste helft van Disturbed nog mee🤘

Leuk dat mijn theorie aanslaat!
Let wel dat het alleen maar van toepassing is als je erg twijfelt of het gewoon echt niet weet. Als je een clash hebt, maar je wil één van de twee gewoon significant meer zien, is het ook al duidelijk
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.405
6.695
Leven en laten leven zeg ik altijd :) Je kan niet alles leuk vinden of fan zijn van iedereen. Maar Disturbed is groot genoeg en verdient in mijn ogen ook de spot die ze nu hebben. Geniet van de optredens die je wilt! :)
Precies. Met zo'n 35 bands per dag, verdeeld over vijf podia, is er voor elke liefhebber van metal en hardrock wel een mooi programma te maken op een dagje Graspop. Dus zelf geen enkel probleem ermee dat er bands staan waar ik niets mee heb. Sterker nog: ik ben altijd wel blij wanneer een band als Disturbed geboekt wordt, ook al heb ik er zelf helemaal niks mee. Het is toch een publiekstrekker. Daarmee zorgen ze voor een grotere kaartverkoop van mijn favoriete festival. En ik weet dat het voor heel veel mensen een mustsee is, wat hun weekend mooier maakt. Ik heb vrienden die helemaal wild van die band zijn, dus alleen maar mooi dat zij hen weer kunnen gaan zien. Dat ik zelf mijn alternatieven op zoek, doet daar niets aan af.
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
95
271
Disturbed dus niet echt populair bij deze forumleden?
Disturbed is dus een van de mainacts die ik heel graag wil zien. Helaas voor mij nog nooit kunnen zien en voor mij een gateway band geweest naar alle andere muziek.
Als 13-jarige luisterde ik eigenlijk naar Metallica, Linkin Park, System of a Down en Disturbed. Alles downloaden van Limewire en met het mp3'tje op lekker knallen :cool: Voor mij wordt het dus echt een hoogtepunt! Heel jammer dat ze verder geen zaalshow in Nederland doen dit jaar.
Hier nog een liefhebber hoor. Zolang ze niet proberen het succes van the Sound of Silence uit te buiten met matige ballads maar gewoon lekker rocken. Het laatste album ging wel weer de juiste (stevige) richting uit, dus dat belooft veel goeds!
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Disturbed dus niet echt populair bij deze forumleden?
Disturbed is dus een van de mainacts die ik heel graag wil zien. Helaas voor mij nog nooit kunnen zien en voor mij een gateway band geweest naar alle andere muziek.
Als 13-jarige luisterde ik eigenlijk naar Metallica, Linkin Park, System of a Down en Disturbed. Alles downloaden van Limewire en met het mp3'tje op lekker knallen :cool: Voor mij wordt het dus echt een hoogtepunt! Heel jammer dat ze verder geen zaalshow in Nederland doen dit jaar.
I believe Disturbed´s reputation among metal fans has really suffered since their comeback and The Sound Of Silence (horrible cover, imo). A lot of radio ballads and very formulaic tracks, especially on the Evolution record. They've never been known for innovation and experiments but I think many former fans think of them as a generic radiorock band nowadays. Their new record was heavier but not exactly groundbreaking.

Personally, I'm expecting a decent performance with some nostalgia but nothing too memorable or special.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Alleen hun timings hadden tijdens Disturbed wel iets beter gemogen.
Om even een pinkpopje te doen: tussen 21u50 en 22u10 is er zelfs GEEN ENKEL alternatief voor Disturbed. Ik word gedwongen dat aan te horen :LOL:
Ze hadden toch veel beter, ik zeg maar wat, Ville Valo in datzelfde tijdsslot kunnen droppen. Byebye zwaarste clash van't weekend! :cry:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Thanks @Pinokkio !
Wordt zeker gewaardeerd.

Combi's en donderdag tickets zullen dus zeker uitverkopen dit jaar.
Dat er nog geen low ticket warning uit is verbaasd me nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.405
6.695
Ik zal verder mijn mond houden wat ik vind van een paar andere grote klassiekers na deze, Rolling Stones en Heroes van Bowie. Dat zouden jullie niet overleven:p
Jij als grote voorvechter hier van klassiekers en dan een aantal écht trendsettende acts niets vinden. Da's op z'n minst hoogst opmerkelijk, haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en RubenJS

Gebruikers die dit onderwerp bekijken