Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Drummer was wel erg goed, overqualified eigenlijk.

@Loek123 was jij er ook? Ik raakte aan de praat met iemand die heel enthousiast was over Graspop die het had over bands zoals Ice Nine Kills, Parkway Drive en Motionless in White vlak voor Sabaton begon. Zo niet, dan heb ik je soulmate gevonden.
Haha nee dat was ik niet
had in eerste instantie wel tickets voor de show maar toen de show verplaatst was en ze werden aangekondigd voor graspop vorig jaar had ik mijn geld maar teruggevraagd omdat ik ze toch al op graspop ging zien.
wel enigszins jaloers als ik de enthousiaste verhalen hier lees, mooi om te lezen dat het zo goed was :)
ben benieuwd of ze in 2024 alweer langs komen als headliner, of dat ze die bewaren voor 2025
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
https://www.graspop.be/nl/explore

Trouwens een nieuwe pagina op de website! Wat dus vast staat, Ducs of Trash en Classic rock Café zijn bij deze bevestigd!
Classic Rock Café is toch al jaren een vaste waarde (net als festival fair, foodtrucks, signeersessies), was er dan enige twijfel of dat weer zou terugkomen? Lijkt me geen enkele reden om die vaste onderdelen ineens te schrappen, zeker gezien de populariteit (CRC is druk zat, en aan het eind van de dag zelfs haast niet binnen te komen).
Ducks of thrash was wel enigszins onzeker i.v.m. eventuele overstap op hardcups/statiegeld, maar dat lijkt dan idd nog een jaartje uitgesteld te worden?
Niet vernoemd op de pagina is de Metal Moose Bar, maar ook die was zo populair dat ik me niet kan voorstellen dat die niet zou terugkeren (jaja, net als de Lorna Shore/Chelsea Grin clash... 😝).
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
vermoed van wel. Ik wil trouwens niet weten als er een hoop van die harde plasic bekers in de pit liggen, hoeveel enkels en voeten daar kapot gaan. Dat risico gaan ze toch nooit willen nemen?
Ik denk dat die frisdrankflesjes met dop een veel grotere aanslag op de enkels zijn dan wat plastic bekers die gewoon vermorzeld worden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Naast Sabaton en Baby Metal was er vanavond ook Priest en Combichrist in Nijmegen! Priest viel wat tegen (zang nogal vals, beats net niet intens genoeg). Combichrist was erg leuk! Zie ze nog wel ooit eens in de metaldome staan. Kon helaas niet echt mee in de muziek, dansen met gekneusde ribben is sub optimaal. Ze speelden overigens in de Merleyn, erg gave kleine zaal (capaciteit 200).
Combichrist is echt een geweldige act, een van de beste shows vorig jaar op Summer Breeze!
Lekker rond 11 uur 's avonds met al het nodige bier in de mik stampen op vette industrial beats à la Prodigy! 😎🤘
Zouden volgende week ook op Durbuy Rock staan, maar helaas is hun contract ontbonden, omdat ze niet met een volledige live-show, maar met een soort afgeslankte DJ-variant ofzo zouden komen. Jammer maar ook wel terecht..
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
was er niet iemand die vlak na verkoop een status van de verkoop had gegeven? weet iemand nog wie dat was? kunnen die misschien wel eens pingen en zien als er een update is
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
was er niet iemand die vlak na verkoop een status van de verkoop had gegeven? weet iemand nog wie dat was? kunnen die misschien wel eens pingen en zien als er een update is
Die status was inderdaad al van december:
Zaterdag gaat inderdaad hard, nog een kleine 2.000 tickets voor die dag. Andere dagen ontlopen elkaar niet echt veel (rond de 8.000/9.000). Combi nog kleine 17.000.
Zaterdag is inmiddels al geruime tijd uitverkocht, zoals we weten.
Moeilijk om schattingen te doen, maar ik verwacht toch echt niet meer dan 5000 resterende dagkaarten voor ieder van de andere 3 dagen.
Voor de donderdag en vrijdag zijn nu ook de headliners bekend, wat weer een boost gegeven kan hebben.
Ik vermoed dan ook dat die niet meer heel ver van uitverkopen zitten.
Zondag lijkt me zo'n dagje dat langzaam, maar toch wel gestaag verkoopt.

Grootste vraag voor mij is eigenlijk hoe het nu gesteld is met de combi-tickets.
Die zijn toch wel het meest bepalend, lijkt me.
Ik denk dat de organisatie liever die ziet uitverkopen, dan alle dagtickets.
Het zou me verbazen als die ondertussen niet al onder de 10000 zitten.

Helaas is voor zover ik weet niet precies bekend hoe de verhouding tussen combi-tickets en dagtickets ligt, en wat de maximale capaciteit per dag is.
Of is er iemand die daar wel meer van weet?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.114
Die zijn neus is misschien zo lang geworden door alle leugens die hij op het forum verkondigd heeft dat hij met zijn handjes niet meer aan het toetsenbord geraakt.
Oh, was zijn info niet betrouwbaar? Dacht destijds dat iedereen het aardig voor waar aannam. Ik althans wel…
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Die status was inderdaad al van december:

Zaterdag is inmiddels al geruime tijd uitverkocht, zoals we weten.
Moeilijk om schattingen te doen, maar ik verwacht toch echt niet meer dan 5000 resterende dagkaarten voor ieder van de andere 3 dagen.
Voor de donderdag en vrijdag zijn nu ook de headliners bekend, wat weer een boost gegeven kan hebben.
Ik vermoed dan ook dat die niet meer heel ver van uitverkopen zitten.
Zondag lijkt me zo'n dagje dat langzaam, maar toch wel gestaag verkoopt.

Grootste vraag voor mij is eigenlijk hoe het nu gesteld is met de combi-tickets.
Die zijn toch wel het meest bepalend, lijkt me.
Ik denk dat de organisatie liever die ziet uitverkopen, dan alle dagtickets.
Het zou me verbazen als die ondertussen niet al onder de 10000 zitten.

Helaas is voor zover ik weet niet precies bekend hoe de verhouding tussen combi-tickets en dagtickets ligt, en wat de maximale capaciteit per dag is.
Of is er iemand die daar wel meer van weet?
De verhouding was 40k combi en 10k dagtickets
na dat de capaciteit vorig jaar verhoogd was naar 52500 weet ik niet hoe de verhouding nu is
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
De verhouding was 40k combi en 10k dagtickets
na dat de capaciteit vorig jaar verhoogd was naar 52500 weet ik niet hoe de verhouding nu is
Hm, ok..
Als we nog van die oude getallen uitgaan, dan viel de initiële verkoop van dagtickets (behalve de zaterdag) toch wel aardig tegen.
Maar goed, we zijn nu dus ook weer 4,5 maand en 2 headliners verder, dus daar is ook niet zoveel uit af te leiden.

Combi's waren dus al vrij snel meer dan de helft weg, zou nu toch minstens driekwart moeten zijn.
Er zijn natuurlijk altijd veel mensen die afwachten met tickets kopen, om wat voor reden dan ook.
Deze maand ontvangen de meeste mensen vakantiegeld, wellicht dat velen daar toch op wachten?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.795
7.655
Hm, ok..
Als we nog van die oude getallen uitgaan, dan viel de initiële verkoop van dagtickets (behalve de zaterdag) toch wel aardig tegen.
Maar goed, we zijn nu dus ook weer 4,5 maand en 2 headliners verder, dus daar is ook niet zoveel uit af te leiden.

Combi's waren dus al vrij snel meer dan de helft weg, zou nu toch minstens driekwart moeten zijn.
Er zijn natuurlijk altijd veel mensen die afwachten met tickets kopen, om wat voor reden dan ook.
Deze maand ontvangen de meeste mensen vakantiegeld, wellicht dat velen daar toch op wachten?

Zo erg zullen de dagtickets wel niet hebben tegen gevallen. Genoeg mensen die zullen wachten met de beslissing dagticket of weekendticket tot alle headliners bekend zijn lijkt me en daarnaast is het toch nooit dat voor t einde van t jaar er al meerdere dagen aan dagtickets uitverkocht waren?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.656
3.340
Oh, was zijn info niet betrouwbaar? Dacht destijds dat iedereen het aardig voor waar aannam. Ik althans wel…
Was maar een grapje rond die naam. ;) Volgens mij was hij wel betrouwbaar, het klonk toch allemaal vrij realistisch. De zaterdag die daarna inderdaad als eerste uitverkocht kwam ook overeen met die cijfers. Mogelijk mag / kan er daarom geen update meer gegeven worden. Die eerste weken geeft wel een zicht op de die-hards en de sterke uitschieters bij dagen, maar nu hebben festivals het misschien minder graag dat er geweten is hoeveel tickets er voor een bepaalde dag nog openstaan, dus geen idee in hoeverre hij / zij die informatie nog mag / kan delen.

Metallimbo's gokje hierboven klinkt me ook aannemelijk. Intussen zijn alle headliners bekend, de affiche is er, volop reclame op fb, radio, etc., de lente wil af en toe van zich laten proeven waardoor mensen zin krijgen in de zomer... Dat gaat wel een boost gegeven hebben.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Ik gok dat er voor de dag tickets nog +- 2500 tickets minimum beschikbaar zijn.
Ik vermoed dat als 90% van deze tickets uitverkocht geraken dat er wel een 'low ticket warning' komt om de laatste twijfelaars te overhalen.
Ik vermoed wel niet dat elke dag 100% gaat uitverkopen, maar het zal zeker druk genoeg zijn :D Als ik maar niet te lang moet wachten op mijn bier is het mij allemaal goed ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
858
2.517
Combichrist is echt een geweldige act, een van de beste shows vorig jaar op Summer Breeze!
Lekker rond 11 uur 's avonds met al het nodige bier in de mik stampen op vette industrial beats à la Prodigy! 😎🤘
Zouden volgende week ook op Durbuy Rock staan, maar helaas is hun contract ontbonden, omdat ze niet met een volledige live-show, maar met een soort afgeslankte DJ-variant ofzo zouden komen. Jammer maar ook wel terecht..
Zonde! Stonden gisteren inderdaad ook met enkel DJ en frontman. Gaven wel aan dat dit voor volgend jaar weer met volledige band gaat zijn. En dat er nieuw materiaal aankomt!
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
507
1.243
Zonde! Stonden gisteren inderdaad ook met enkel DJ en frontman. Gaven wel aan dat dit voor volgend jaar weer met volledige band gaat zijn. En dat er nieuw materiaal aankomt!
Geen idee hoe ze in 2019 in de Metaldome stonden maar het was een leuk feestje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Hm, ok..
Als we nog van die oude getallen uitgaan, dan viel de initiële verkoop van dagtickets (behalve de zaterdag) toch wel aardig tegen.
Maar goed, we zijn nu dus ook weer 4,5 maand en 2 headliners verder, dus daar is ook niet zoveel uit af te leiden.

Combi's waren dus al vrij snel meer dan de helft weg, zou nu toch minstens driekwart moeten zijn.
Er zijn natuurlijk altijd veel mensen die afwachten met tickets kopen, om wat voor reden dan ook.
Deze maand ontvangen de meeste mensen vakantiegeld, wellicht dat velen daar toch op wachten?
Ja maar het lijkt me wel logisch dat de verkoop van de dagtickets tegen valt als de grote headliner nog niet is aangekondigd toch?

Ben wel echt verbaasd dat die donderdag nog niet is uitverkocht. Zou denken dat Alter Bridge + Ghost + GNR wel een dag kunnen uitverkopen samen
Volgens mij heeft die dag de grootste south stage headliner, grootste north stage headliner, en een behoorlijke mainstage sub in Alter Bridge. Dan staan er nog behoorlijk grote logo bands op als Arch Enemy, Tom Morello, Papa Roach, Epica
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken