Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.405
2.939
Ja oke. Babymetal dus. Ik weet dat er hier fans zitten en zal het dus politiek correct verwoorden: wat een k*tmuziek. Ik weet nu hoe het klinkt als de teletubbies een metalnummer zouden maken.

En toch. Ja toch vermaak ik me er wel mee
Dan is Mimi ook wel wat voor je toch😜
 
  • Haha
Waarderingen: Joslittel

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Ja oke. Babymetal dus. Ik weet dat er hier fans zitten en zal het dus politiek correct verwoorden: wat een k*tmuziek. Ik weet nu hoe het klinkt als de teletubbies een metalnummer zouden maken.

En toch. Ja toch vermaak ik me er wel mee
Ik heb ze gezien op FortaRock.
Wat een achterlijke zooi was dat, maar man, wat heb ik me vermaakt 😂
Was alsof je Reallife Tekken aan het kijken was, met zang in hele hoge lieve stemmetjes in een onverstaanbare taal 😂

Nooit op spotify luisteren, maar live... Ach... Je ken op ergere manieren een oorbloeding krijgen 😂

 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
408
577
Ik lees net op reddit dat je online al dingen kunt bestellen voor de camping shop, die dan voor je klaar liggen als Graspop begint. Kampeer spullen, snacks, en allerlei andere praktische zaken. Dit is de site: https://graspop.mrcampchamp.com/winkel/

Maar wat ik opvallend vind, is dat er ook wegwerp BBQ's tussen staan? Enkele jaren geleden moesten we juist onze wegwerp BBQ uitmaken van de security, en moesten we bij diezelfde camping shop een gasbrander en pan halen. Die verkopen ze nog steeds, maar dus ook wegwerp BBQ's en een BBQ tang? Is dat toch weer toegestaan nu dan?
Voor mij een portie dobbelstenen, nagelschaar, Selfiestick en Glowsticks, must haves op Gmm!
Wat raar dat dit „officieel„ en toegelaten is.

Wat wel een zekerheid is : die hebben de lay out van graspop ook overgenomen. Onze T-shirts kan dus geen probleem zijn!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
Ik heb ze gezien op FortaRock.
Wat een achterlijke zooi was dat, maar man, wat heb ik me vermaakt 😂
Was alsof je Reallife Tekken aan het kijken was, met zang in hele hoge lieve stemmetjes in een onverstaanbare taal 😂

Nooit op spotify luisteren, maar live... Ach... Je ken op ergere manieren een oorbloeding krijgen 😂

Nummers als gimme chocolate, karate, catch me if you can ed vind ik toch prima weg luisteren. De hele gimmick kan ik ook wel om lachen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Simoni

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ja oke. Babymetal dus. Ik weet dat er hier fans zitten en zal het dus politiek correct verwoorden: wat een k*tmuziek. Ik weet nu hoe het klinkt als de teletubbies een metalnummer zouden maken.

En toch. Ja toch vermaak ik me er wel mee
Drummer was wel erg goed, overqualified eigenlijk.

@Loek123 was jij er ook? Ik raakte aan de praat met iemand die heel enthousiast was over Graspop die het had over bands zoals Ice Nine Kills, Parkway Drive en Motionless in White vlak voor Sabaton begon. Zo niet, dan heb ik je soulmate gevonden.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
841
2.465
Naast Sabaton en Baby Metal was er vanavond ook Priest en Combichrist in Nijmegen! Priest viel wat tegen (zang nogal vals, beats net niet intens genoeg). Combichrist was erg leuk! Zie ze nog wel ooit eens in de metaldome staan. Kon helaas niet echt mee in de muziek, dansen met gekneusde ribben is sub optimaal. Ze speelden overigens in de Merleyn, erg gave kleine zaal (capaciteit 200).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Naast Sabaton en Baby Metal was er vanavond ook Priest en Combichrist in Nijmegen! Priest viel wat tegen (zang nogal vals, beats net niet intens genoeg). Combichrist was erg leuk! Zie ze nog wel ooit eens in de metaldome staan. Kon helaas niet echt mee in de muziek, dansen met gekneusde ribben is sub optimaal. Ze speelden overigens in de Merleyn, erg gave kleine zaal (capaciteit 200).
Merleyn is leuk ja! En ze hebben bijzondere biertjes aan de bar. Toen ik daar enkele jaren geleden was heb ik er Oersoep gedronken, was top :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Ik was gisteravond ook bij Sabaton, Golden Circle. Man wat een uitvinding! Heb nog nooit een concert gehad, helemaal vooraan, met zo idioot veel ruimte om me heen hahaha.

Babymetal ken ik al een jaar of 10, altijd geroepen dat ik ze live wilde zien dus ik was best wel enthousiast. Tot ze begonnen te spelen.. Het geluid stond zo intens slecht afgesteld. Als je mij had verteld dat er een aardbeving in Amsterdam was, dan had ik je geloofd. Mijn god zeg, heel zonde. Show kwam gewoon totaal niet over op deze manier. Lordi vond ik wel erg leuk trouwens!

Sabaton was gewoon intens, absoluut headline show waardig! Heb wel mooi de setlist en een mondkapje gekregen, voordeel van golden circle/vooraan staan :D
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.187
10.544
Plaats de recensie ook even hier:

Sabaton - Ziggo Dome 3 mei

Het laatste Corona inhaalconcert en wat voor één! Bij de aankondiging was ik verbaasd over de stap naar Ziggo Dome voor Sabaton, maar man. Die zaal hebben ze volledig op zijn kop gezet. Er was geen lege plek meer te bekennen, volledig uitverkocht en vanaf noot 1 was de sfeer geweldig. Lordi helaas gemist maar wel op tijd een plekje voor Babymetal. Gisteravond al wat over geschreven maar echt verschrikkelijk. Makkelijke metalriffjes met heel hoog gezang eroverheen, sloeg nergens op. Maar heb me er wel mee vermaakt, liever zo iets dan een 13 in een dozijnband zonder energie.

Op naar Sabaton. Zoals ik al zei vanaf de start met Ghost Division direct een zaal die van voor naar achter meedoet, volledige Ziggo Dome met vuisten in de lucht en meeklappen. Dit hielden ze de hele show vol. In het midden misschien net iets teveel nieuwer rustiger werk maar zelf vind ik de Motorhead cover van 1916 echt een goed nummer. Aan het einde met de bekende nummers natuurlijk een knallend einde.

Met deze show en meer dan 16000 verkocht staat Sabaton definitief in het rijtje grote metalheadliners.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Plaats de recensie ook even hier:

Sabaton - Ziggo Dome 3 mei

Het laatste Corona inhaalconcert en wat voor één! Bij de aankondiging was ik verbaasd over de stap naar Ziggo Dome voor Sabaton, maar man. Die zaal hebben ze volledig op zijn kop gezet. Er was geen lege plek meer te bekennen, volledig uitverkocht en vanaf noot 1 was de sfeer geweldig. Lordi helaas gemist maar wel op tijd een plekje voor Babymetal. Gisteravond al wat over geschreven maar echt verschrikkelijk. Makkelijke metalriffjes met heel hoog gezang eroverheen, sloeg nergens op. Maar heb me er wel mee vermaakt, liever zo iets dan een 13 in een dozijnband zonder energie.

Op naar Sabaton. Zoals ik al zei vanaf de start met Ghost Division direct een zaal die van voor naar achter meedoet, volledige Ziggo Dome met vuisten in de lucht en meeklappen. Dit hielden ze de hele show vol. In het midden misschien net iets teveel nieuwer rustiger werk maar zelf vind ik de Motorhead cover van 1916 echt een goed nummer. Aan het einde met de bekende nummers natuurlijk een knallend einde.

Met deze show en meer dan 16000 verkocht staat Sabaton definitief in het rijtje grote metalheadliners.
Babymetal is babymetal...muzikaal wel best oke, maar lyrisch versta ik er geen bal van 🤣
Sabaton past toch al jaren in het rijtje headliners lijkt me, zonder enige discussie. De eerste keer toen ze main afsloten was er nog wel wat rumoer, nu toch niet meer. Sportpaleis ook goed op weg om uit te verkopen btw. Dat is best wel een stunt, tegenover de oude garde, Iron Maiden, Kiss, en zelfs Metallica in de galmbak.
Btw, leuke review
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Dit vind ik dan toch wel jammer om te lezen dat er "nog volop kaarten beschikbaar zijn".

Deze line-up verdient meer!
Screenshot_2023-05-04-08-53-52-142_com.goodbarber.festileaks-edit.jpg
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Even een paar dagen niet geweest en BAM! ze zitten op pagina 955! Lekker weergeven wat leesvoer gehad de ochtend 😁
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken