Graspop Metal Meeting 2023

saurus

Dagopener
4 feb 2019
564
671
Bij Airbourne geen aankondiging voor graspop wel dat ze allicht volgend jaar terug naar België komen met een nieuwe cd.

Wel een vreselijk publiek, herbruikbare bekers gooien ook regelmatig richting podium, security die ondernemend was voor de crowdsurfers, en miss nog het ergste bij hun rituele ode aan Lemmy eerst iemand die een beker met Jack Daniels en ijs omgooit en dan iemand die opt podium verschijnt om een beker te komen opeisen.
 

Verwijderd lid 40532

Campingartiest
1 nov 2021
87
221
Misschien wil @Pinokkio nog eens een lichtje laten schijnen op het verloop van de verkoop...
Sowieso liep zaterdag al meteen heel goed en het lijkt me ook dat die wel als eerste zal uitverkopen. Aantrekkelijke line-up voor verschillend publiek, de gemakkelijkste dag en al (bijna) alle namen bekend...
Zaterdag gaat inderdaad hard, nog een kleine 2.000 tickets voor die dag. Andere dagen ontlopen elkaar niet echt veel (rond de 8.000/9.000). Combi nog kleine 17.000.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Geen idee eigenlijk wat het totale aantal per dag is en voor de combi, maar dit lijkt me toch redelijk goed te gaan. Misschien vandaar dat ze bij Graspop geen druk voelen om dit jaar nog een aankondiging te doen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.866
7.848
Weet niet hoe de verhoudingen precies liggen qua dag- en combi-tickets, dus kan het niet in percentages uitdrukken. Voor de dagtickets nog ongeveer 9500, 9200, 6000 en 8700 (resp. do, vr, za & zo) beschikbaar en voor de combi-tickets nog ongeveer 26000.

Zaterdag gaat inderdaad hard, nog een kleine 2.000 tickets voor die dag. Andere dagen ontlopen elkaar niet echt veel (rond de 8.000/9.000). Combi nog kleine 17.000.

Geen idee eigenlijk wat het totale aantal per dag is en voor de combi, maar dit lijkt me toch redelijk goed te gaan. Misschien vandaar dat ze bij Graspop geen druk voelen om dit jaar nog een aankondiging te doen.

Ook geen idee, maar bovenstaande quote van Pinokkio was in ieder geval op de dag van de start verkoop. Dus de dagtickets van donderdag, vrijdag en zondag zijn niet heel erg opgeschoten. De zaterdag en combi tickets wel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.463
6.213
Totaal aantallen die eerder genoemd zijn:
+/- 40.000 combitickets
+/- 12.000 dagtickets (per dag)
Precieze aantallen werden iets betwist, kon ook meer combi en minder dag zijn. Heb ook nog wel eens wat rond horen zingen over dat de precieze verdeling per editie kan verschillen afhankelijk van hoe de verkoop loopt. Maar met een foutmarge van een duizendtal of twee zijn dat de aantallen waar je aan moet denken.

Opvallende zaken:
- Combi’s zijn dus al over de helft. Gaat inderdaad lekker.
- Zondag (weekenddag) met de beide headliners bekend verkoopt ongeveer net zo goed als donderdag en vrijdag (weekdagen) met alleen de MS2 headliner bekend. Ouch.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.274
10.804
Totaal aantallen die eerder genoemd zijn:
+/- 40.000 combitickets
+/- 12.000 dagtickets (per dag)
Precieze aantallen werden iets betwist, kon ook meer combi en minder dag zijn. Heb ook nog wel eens wat rond horen zingen over dat de precieze verdeling per editie kan verschillen afhankelijk van hoe de verkoop loopt. Maar met een foutmarge van een duizendtal of twee zijn dat de aantallen waar je aan moet denken.

Opvallende zaken:
- Combi’s zijn dus al over de helft. Gaat inderdaad lekker.
- Zondag (weekenddag) met de beide headliners bekend verkoopt ongeveer net zo goed als donderdag en vrijdag (weekdagen) met alleen de MS2 headliner bekend. Ouch.
Ja dat zijn de aantallen die eerder ook voorbij kwamen. Die zondag toch wel pijnlijk zoals je zegt. DL en MC zijn in de Benelux toch niet zulke ticketverkopers.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
998
1.049
Ofwel moeten we vanaf pagina 666 zoveel mogelijk zwijgen en iedereen de kans laten om even iets op die pagina te zetten.
En als die dag dan net toevallig guns'n roses bevestigt dan wordt het op de tanden bijten en wachten tot iedereen even apathisch een domme ik ben op de heilige pagina geraakt berichtje heeft kunnen plaatsen. haha zoiets?
 
  • Leuk
Waarderingen: JB.

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Is er iemand die de plattegrond van Metal Town van vorig jaar nog heeft? Die waar de pitchnummers opstaan. Ik ben benieuwd of ik met mijn pitch H62 dicht bij de ingang sta of juist helemaal achteraan.
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
Is er iemand die de plattegrond van Metal Town van vorig jaar nog heeft? Die waar de pitchnummers opstaan. Ik ben benieuwd of ik met mijn pitch H62 dicht bij de ingang sta of juist helemaal achteraan.
Volgens mij is het veranderd, als je via ticketmaster kijkt heb
Is er iemand die de plattegrond van Metal Town van vorig jaar nog heeft? Die waar de pitchnummers opstaan. Ik ben benieuwd of ik met mijn pitch H62 dicht bij de ingang sta of juist helemaal achteraan.
Metaltown is veranderd ze hebben het in 2 delen gemaakt, volgens mij is G de uitgang richting terrein
 

Bijlagen

  • 9E98F76B-4599-4D3E-A02A-348C874E4C53.png
    9E98F76B-4599-4D3E-A02A-348C874E4C53.png
    291,1 KB · Weergaven: 35

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Inderdaad anders, misschien beter zo. Dan zijn de douches en toiletten toch wat dichter voor diegenen die achteraan zitten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken