Graspop Metal Meeting 2023

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.039
2.671
Collega Headbangers, even een praktische vraag.
Dit jaar kiezen wij er voor het eerst voor om met VIP kaarten aanwezig te zijn, we gaan kijken of ons dit gaat bevallen.
Bij de VIP kaarten zit ook een ticket voor de VIP-Parking, nu wordt door de organisatie aangegeven dat als je op de camping Boneyard verblijft je beter niet op de VIP-parking kunt parkeren. Ik vind dit een beetje een rare gang van zaken, heeft iemand hier ervaring mee?
Dank alvast.
Ik denk gewoon dat andere parkings dichterbij Boneyard zijn dan de VIP-parking.
 
  • Leuk
Waarderingen: vellahuus

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
Ik heb wat vraagjes rond de camping (eerste keer we niet naar huis rijden elke dag). 1) opladen van de smartphones: makkelijk? Betalend? Hoe lang duurt het voor volkedig opgeladen?... 2) vanaf wanneer is het stil en vanaf wanneer is het weer lawaaierig? Kwestie van hoe voorbereid we moeten zijn op weinig slaap ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.939
Ik lees net op reddit dat je online al dingen kunt bestellen voor de camping shop, die dan voor je klaar liggen als Graspop begint. Kampeer spullen, snacks, en allerlei andere praktische zaken. Dit is de site: https://graspop.mrcampchamp.com/winkel/

Maar wat ik opvallend vind, is dat er ook wegwerp BBQ's tussen staan? Enkele jaren geleden moesten we juist onze wegwerp BBQ uitmaken van de security, en moesten we bij diezelfde camping shop een gasbrander en pan halen. Die verkopen ze nog steeds, maar dus ook wegwerp BBQ's en een BBQ tang? Is dat toch weer toegestaan nu dan?
 
  • Wow
Waarderingen: Simoni

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.939
Ik heb wat vraagjes rond de camping (eerste keer we niet naar huis rijden elke dag). 1) opladen van de smartphones: makkelijk? Betalend? Hoe lang duurt het voor volkedig opgeladen?... 2) vanaf wanneer is het stil en vanaf wanneer is het weer lawaaierig? Kwestie van hoe voorbereid we moeten zijn op weinig slaap ;)
Opladen kan alleen in kluisjes bij de entree van het festival terrein geloof ik. Geen ervaring mee hoe lang dat duurt, kost sowieso geld. Powerbank is aan te raden, met een goeie heb je makkelijk genoeg stroom voor het hele weekend.

Qua lawaai: het wordt nooit helemaal stil. Wel steeds minder na middernacht, maar er blijven altijd mensen doorheen schreeuwen af en toe. Wellicht is het in de eerste uren van de ochtend nog het stilst. Maar oordoppen zijn aan te raden als je slecht slaapt bij lawaai.
 
  • Leuk
Waarderingen: Elf en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Ik heb wat vraagjes rond de camping (eerste keer we niet naar huis rijden elke dag). 1) opladen van de smartphones: makkelijk? Betalend? Hoe lang duurt het voor volkedig opgeladen?... 2) vanaf wanneer is het stil en vanaf wanneer is het weer lawaaierig? Kwestie van hoe voorbereid we moeten zijn op weinig slaap ;)
Drie opties:
- Je telefoon gratis opladen bij één van de oplaadpalen. Hoe snel opgeladen hangt van je eigen telefoon af.
- Een powerbank in bruikleen halen bij de proximus stand. Kost uit mijn hoofd gezegd zes munten, waarvan je er vijf terugkrijgt als je de powerbank na gebruik weer inlevert. Mijn ervaring is dat je met die powerbank je telefoon één keer in z'n geheel kunt opladen.
- Powerbank(s) meenemen van huis.

In principe is het 24u lang 'lawaaierig'. Hangt ook een beetje af van je buren op de camping en hoeveel zin zij hebben in een feestje. Mijn ervaring is dat het van 2 tot 8 overal wel behoorlijk stil is. Maar als je pech hebt, ben je precies beland naast feestvierende dronkenlappen die tot in de vroege uurtjes doorgaan. Maar ik zou zeggen dat 80% van de camping ook best gesteld is op nachtrust, dus ik slaap altijd wel prima op de camping. Al heb ik ook oordoppen, zoals Dr Hannibal al aanraadt. Verdere tips voor een prettig verblijf op de camping vind je in dit topic: https://forum.festileaks.com/threads/camping-tips.1263/
 
  • Leuk
Waarderingen: Elf

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.939
- Je telefoon gratis opladen bij één van de oplaadpalen. Hoe snel opgeladen hangt van je eigen telefoon af.
Ah ja de Proximus palen. Maar daar moet je dan wel bij blijven staan toch? Vind ik altijd wel een beetje zonde van je tijd. Maar als je toch even pauze wilt is het wel een okay optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Ik lees net op reddit dat je online al dingen kunt bestellen voor de camping shop, die dan voor je klaar liggen als Graspop begint. Kampeer spullen, snacks, en allerlei andere praktische zaken. Dit is de site: https://graspop.mrcampchamp.com/winkel/

Maar wat ik opvallend vind, is dat er ook wegwerp BBQ's tussen staan? Enkele jaren geleden moesten we juist onze wegwerp BBQ uitmaken van de security, en moesten we bij diezelfde camping shop een gasbrander en pan halen. Die verkopen ze nog steeds, maar dus ook wegwerp BBQ's en een BBQ tang? Is dat toch weer toegestaan nu dan?
Dat is inderdaad raar, want dat mag zeker niet. Zie ook: https://www.graspop.be/nl/info/overnachten/boneyard#wat-mag-niet
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Drie opties:
- Je telefoon gratis opladen bij één van de oplaadpalen. Hoe snel opgeladen hangt van je eigen telefoon af.
- Een powerbank in bruikleen halen bij de proximus stand. Kost uit mijn hoofd gezegd zes munten, waarvan je er vijf terugkrijgt als je de powerbank na gebruik weer inlevert. Mijn ervaring is dat je met die powerbank je telefoon één keer in z'n geheel kunt opladen.
- Powerbank(s) meenemen van huis.
nog één aanvulling, afgelopen jaar door de hitte werkte de powerbanks heel slecht. meestal kreeg je een half lege powerbank mee, omdat ze niet goed opgeladen konden worden door de hitte.

powerbank van huis mee nemen en in je kluisje bewaren lijkt me een betere oplossing dus
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Ik lees net op reddit dat je online al dingen kunt bestellen voor de camping shop, die dan voor je klaar liggen als Graspop begint. Kampeer spullen, snacks, en allerlei andere praktische zaken. Dit is de site: https://graspop.mrcampchamp.com/winkel/

Maar wat ik opvallend vind, is dat er ook wegwerp BBQ's tussen staan? Enkele jaren geleden moesten we juist onze wegwerp BBQ uitmaken van de security, en moesten we bij diezelfde camping shop een gasbrander en pan halen. Die verkopen ze nog steeds, maar dus ook wegwerp BBQ's en een BBQ tang? Is dat toch weer toegestaan nu dan?
Jammer dat je geen saucissen en satékes kan bestellen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.395
2.915
nog één aanvulling, afgelopen jaar door de hitte werkte de powerbanks heel slecht. meestal kreeg je een half lege powerbank mee, omdat ze niet goed opgeladen konden worden door de hitte.

powerbank van huis mee nemen en in je kluisje bewaren lijkt me een betere oplossing dus
Ja, had een powerbank mee van huis. Toch alle dagen phone mee opgeladen. Heb er één van 30.000mAh. gaat perfect!
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Ik lees net op reddit dat je online al dingen kunt bestellen voor de camping shop, die dan voor je klaar liggen als Graspop begint. Kampeer spullen, snacks, en allerlei andere praktische zaken. Dit is de site: https://graspop.mrcampchamp.com/winkel/

Maar wat ik opvallend vind, is dat er ook wegwerp BBQ's tussen staan? Enkele jaren geleden moesten we juist onze wegwerp BBQ uitmaken van de security, en moesten we bij diezelfde camping shop een gasbrander en pan halen. Die verkopen ze nog steeds, maar dus ook wegwerp BBQ's en een BBQ tang? Is dat toch weer toegestaan nu dan?
Ik zie er ook (butaan)gas cartouche tussen staan. Deze zijn met klik systeem. En volgens het regelement mogen er alleen gasbusjes met schroef systeem de camping op. Klopt dat?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.939
Ik zie er ook (butaan)gas cartouche tussen staan. Deze zijn met klik systeem. En volgens het regelement mogen er alleen gasbusjes met schroef systeem de camping op. Klopt dat?
Wij mochten vorige keer gewoon de daar gekochte gasbranders met cartridge gebruiken in ieder geval. Was ook een klik systeem. Gaat vooral om een veilige en stevige aansluiting denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul!

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.395
2.915
Wij mochten vorige keer gewoon de daar gekochte gasbranders met cartridge gebruiken in ieder geval. Was ook een klik systeem. Gaat vooral om een veilige en stevige aansluiting denk ik.
Kliksysteem mag wel. Alleen die busjes die geperforeerd worden door het kookstel mogen niet. Mocht je dan het busje er afhalen dan kan het gas eruit spuiten
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul! en Dr. Hannibal

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Yow, heb nog 3 kaarten voor Sabaton vanavond in de ziggo dome....iemand interesse....wij geraken er niet...moet er niets voor hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Gebruikers die dit onderwerp bekijken