Graspop Metal Meeting 2023

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Bedankt he, mensen. Had mijn planning redelijk rond met Behemoth en een stukje Amon Amarth, om daarna naar Delain te gaan. Maar nu wil ik toch heel graag Ice Nine Kills gaat zien. Lijkt me live echt gaaf. Zeker als ze al die attributen ook op festivalshows meenemen. Hmpf... 😅
Graag gedaan! Je kan mij rennen om alles gezien te krijgen :D :D
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Even beetje off topic.
Gisteren naar Avantasia in Oberhausen geweest (excl EU show van 2023). Nog iemand?
Heerlijke show! Veel afwisseling tussen oud en nieuw en bijna elk nummer een gast artiest op het podium!
Hoop deze ook eens te zien op GMM. Lijken me wel eens nice als Marquee afsluiter! Of hoger natuurlijk!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Even beetje off topic.
Gisteren naar Avantasia in Oberhausen geweest (excl EU show van 2023). Nog iemand?
Heerlijke show! Veel afwisseling tussen oud en nieuw en bijna elk nummer een gast artiest op het podium!
Hoop deze ook eens te zien op GMM. Lijken me wel eens nice als Marquee afsluiter! Of hoger natuurlijk!
Ik was er ook. Was echt magisch. Alleen jammer dat The Raven Child niet in de setlist zat.

Jammer genoeg heeft Graspop zelf blijkbaar (naar Tobias' eigen zeggen in een interview) dat ze Avantasia niet passen vinden op Graspop. Waarom niet is mij een raadsel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Jammer genoeg heeft Graspop zelf blijkbaar (naar Tobias' eigen zeggen in een interview) dat ze Avantasia niet passen vinden op Graspop. Waarom niet is mij een raadsel.

Ik denk dat dit ook gewoon een momentopname is geweest, dat interview is sowieso al een flink aantal jaren oud en als we kijken dat Graspop ook nooit meer Mötley zou boeken, is eigenlijk gewoon alles mogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Ik denk dat dit ook gewoon een momentopname is geweest, dat interview is sowieso al een flink aantal jaren oud en als we kijken dat Graspop ook nooit meer Mötley zou boeken, is eigenlijk gewoon alles mogelijk.
Over dat verhaal van het nooit meer boeken: volgens mij is het ook gewoon Live Nation dat zegt "zo Graspop, op deze manier, Peter Van Geel en Bob Schuermans, kust mijn kloten, op deze manier en niet anders". En ik denk dat MC hun contacten met Live Nation eigenlijk beter is dan die van Avantasia.
Maar zou idd kunnen die momentopname en ook idd al even geleden!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
@won666 de clashes op de zondag avond zijn ook niet te zuinig inderdaad. Ik heb al wel met enige zekerheid besloten om vol voor Kreator te gaan, maar Billy Talent is voor mij ook nostalgie en nog steeds een heel goed feestje, en ik had Monster Magnet ook graag gezien. Om van Mötley Crüe nog maar niet te spreken, zou net dat laatste half uur (met waarschijnlijk de grootste hits) toch ook willen meepakken als er niks anders was. Ga maar een stukje tussendoor kijken nu, kan ik ze toch afvinken ;)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
@won666 de clashes op de zondag avond zijn ook niet te zuinig inderdaad. Ik heb al wel met enige zekerheid besloten om vol voor Kreator te gaan, maar Billy Talent is voor mij ook nostalgie en nog steeds een heel goed feestje, en ik had Monster Magnet ook graag gezien. Om van Mötley Crüe nog maar niet te spreken, zou net dat laatste half uur (met waarschijnlijk de grootste hits) toch ook willen meepakken als er niks anders was. Ga maar een stukje tussendoor kijken nu, kan ik ze toch afvinken ;)
Als de setlist van Motley een beetje lijkt op die van de tour in de VS, dan zijn het alleen maar greatest hits😆🤘🤭
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Ik heb die setlist er even bij gepakt, ik ken toch maar een handje vol van die nummers, waarvan de meeste tegen het eind gespeeld werden 😅 maar dat ligt vast aan mij hoor!
Shout at the Devil wel als tweede, die ken je denk ik ook wel toch?

Afsluiter Kiistamahah had ik ook wel mee willen pakken. Maar net als jij volledig gecommitteerd aan het feestje met Kreator in de Marquee.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Shout at the Devil wel als tweede, die ken je denk ik ook wel toch?

Afsluiter Kiistamahah had ik ook wel mee willen pakken. Maar net als jij volledig gecommitteerd aan het feestje met Kreator in de Marquee.
Tegen de tijd dat Motley de laatste nummers inzet zing ik het waarschijnlijk net zo mee als Vince zelf @Jamel 😆😆😆
En dan moet Def Leppard nog komen met pousssomesuggaonme
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Hebben Kiss ,Aerosmith, Black Sabbath ooit stadions gevuld in Europa?
Tja. De Benelux is sowieso een vreemde markt, omdat we niet echte stadions hebben die zich lenen voor echte grote venues. Ahoy is vergelijkbaar met de ziggo, dus wat zegt het woord stadion in nederland...
Daarbij willen zowel nederland als belgie als luxemburg hun part. Als je op wereldschaal of europese schaal zou kijken, is het al superluxe dat een band 2 of alledrie de landen aandoet.

Als Aerosmith in Nederland optreedt, staan ze op een buitenterrein (Goffertpark) of een stadion (Gelredome 34.000).
Maiden hetzelfde verhaal, buitenrerrein (bijv. Weert 100.000) al staan ze dit jaar in de ziggodome (17.000)
Black Sabbath bleef in de ziggodome (17.000).
Kiss varieert van Ziggodome de laatste jaren tot Gelredome en utrecht jaarsbeurs enkele tientallen jaren terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Shout at the Devil wel als tweede, die ken je denk ik ook wel toch?

Afsluiter Kiistamahah had ik ook wel mee willen pakken. Maar net als jij volledig gecommitteerd aan het feestje met Kreator in de Marquee.

En Wild Side is ook wel bekend neem ik aan
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Gewoon van vanachter op het plein Crowdsurfen tot in de pit 🤟
Excited American Outlaws GIF by U.S. Soccer Federation
Hé! Dat was mijn alternatieve straf ipv Wall of Death…
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Haha, snap ik! Overkwam een maat van me afgelopen november bij August Burns Red. Het mooie van metalpubliek is dan wel dat er altijd iemand is die dan met die bril rondleurt tot de rechtmatige eigenaar gevonden is. Ook als je in de pit op je plaat gaat, word je meteen weer overeind gezet. Ik heb lenzen in, dus kan er wat onbevreesder in.

Sta ook niet constant in de pit hoor, hou ik ook niet meer vol. Maar bij bepaalde nummers, waarvan je weet dat het losbreekt op een bepaald moment, duik ik er met een 'God zegene de greep' mentaliteit in. En kom ook met mijn armen vol blauwe plekken weer thuis. Naar mijn werk draag ik toch vaak overhemden, dus dat ziet niemand! Bij Jupiler Stage zijn de pits wat kleiner (kleiner veld ook natuurlijk), daar oefen ik overdag en vroeg op de avond alvast.
Tip voor alle voorzichtigen (of ouderen): vaak ontstaan er beetje naar achteren ook wat kleinere, rustigere pits (soort groene piste zeg maar). Heerlijk om je daar met gelijkgestemden toch een beetje verantwoord uit te leven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken