Graspop Metal Meeting 2023

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Ik zal maar niet zeggen van welk bouwjaar ik ben en hoeveel rust ik nodig heb.. En pijnstillers voor mn rug 😂
Zolang je maar een tof festival hebt toch? Ja pijnstillers heb ik ook mee. Maar dat is niet altijd genoeg😂. Jij bent dus jonger begrijp ik?🤪
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Was wat aan het rondkijken voor geen 3 uur GnR te moeten doen en heb het gevonden. Een uur feesten op Carpenter Brut. Wel stijf voor de volgende 3 dagen dan denk ik :unsure:

Ge gaat u amuseren! Si das de vorige doortocht van CB luister ik met regelmaat naar allerlei upbeat synthwave playlists. Mooie, onverwachte ontdekking. En als mega-GNR fan baal ik dat die twee samenvallen 😐
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
408
577
Hoeveel coverbands krijgen we er vaak nog per dag bij? En in welke stage is dat?
Vorig jaar was dit :
DONDERDAG in de Metaldome
-DJ Fleddy Melculy
-BIZKIT PARK
-ROCK The FOX

Classic Rock Café :
-Amaezing Snäke (overdag)
-DJ CARL

VRIJDAG METAL DOME
-Living Theory
-The Perfect tool
-Rock the fox

Classic Rock Café :
-Amaezing Snäke (overdag)
-DJ CARL

Zaterdag Metal Dome :
-Bad Medicine
-Van Hagar
-Rock The Fox

Classic Roch Café :
-The Gary Moore Tribute band (overdag)
-DJ carl

ZONDAG Metal Dome :
-DJ Carl

Classic rock Café
-System Pilot (overdag)
-Rock The fox

EDIT : Dus om op je vraag te beantwoorden, per dag 1 a 2 coverbands in Metaldome (vanaf 01:00uur) + DJ. In classic rock 1 band overdag + DJ
 
Laatst bewerkt:

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Extreem bijzonder zou ik het ook niet willen noemen. Dat is een term die ik zou bewaren voor een jaar dat Metallica, Rammstein, Tool en AC/DC de headliners zijn. Ik vind het wel een superjaar, voor mij zit hem dat in een aantal zaken t.o.v. andere jaren:
- Verrassende en/of nieuwe headliners (Ghost, Gojira, Machine Head, PWD)
- Nadruk op 2 headliners per avond
- De 'hype'-bands om het zo maar te noemen zijn nu geboekt rondom de piek (die kan doorgroeien), denk aan Lorna Shore, Sleep Token en Bloodywood.
- Over de gehele lijn is deze line-up diverser qua genres en per genre staan er populairdere namen.

Tja dat zijn inderdaad erg persoonlijk.
Nieuwe headliners zijn voornamelijk de "reguliere namen" van voorgaande jaren.
In 2012 stonden Machine Head en Gojira nog als normale namen samen met o.a. namen Ozzy & Friends, GNR, Motorhead, Slash, Twisted Sister, Sabaton, Megadeth en Limp Bizkit.
Goed dat namen doorschuiven, gezien Motorhead en Twisted Sister niet langer bestaan. Zeker een goede zet om MachineHead exclusief te boeken. De "gepromoveerde" headliners zijn geen Stadionbands zoals Aerosmith, GnR, Black Sabbath, Kiss en Maiden.
Hopelijk komt dat ooit goed, bij Sabaton, A7x en Volbeat komt die stadionstatus nu langzamerhand.

De nadruk op 2 headliners is toch al langer bezig? Dat sommige headliners dit jaar relatief kleinere namen zijn, zorgt er wellicht voor dat beide namen meer opvallen?
Ghost, PWD, Def leppard, Machine Head en Gojira zijn de "nieuwe" headliners, ondanks dat PWD en Ghost al eerder een mainstage afsloten. Dus dat is inderdaad aan de ruime kant. Ik denk dat er volgende jaren ook een ton aan nieuwe headliners opengemaakt kunnen worden.
De headliners vallen in mijn beleving prima in het rijtje Amon Amarth, In Flames, Disturbed, BFMV, Alter Bridge enz.
Het zijn veelal bands die rond de 2000-5000 man trekken.
Hierdoor zal het verschil tussen mayor festivals en middelgrote festivals verder wegvallen.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Je bent zo oud als je je voelt. Alleen wisselt dat nog wel eens tijdens een festivaldag/weekend van tiener tot bejaard in mijn geval.
Lichamelijk ben ik sowieso bejaard. Ga dit jaar ook zo'n rond opvouwbaar krukje aanschaffen (oke misschien koop ik die ook om op te staan, zodat ik nog enigszins de kans heb om iets van een podium te zien.....)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en JK79

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
De "gepromoveerde" headliners zijn geen Stadionbands zoals Aerosmith, GnR, Black Sabbath, Kiss en Maiden.
Hebben Kiss ,Aerosmith, Black Sabbath ooit stadions gevuld in Europa? Vooral Kiss en Aerosmith zijn toch gewoon Sportpaleis/Ziggo Dome acts net als Slipknot, Sabaton, Volbeat?

Black Sabbath deed niet echt zaalshows dus geen idee, maar Ozzy Osbourne is ook gewoon een ziggo dome act tegenwoordig.

Graspop is nooit het festival geweest van de stadion shows, en gaat dat ook nooit worden. Soms hebben ze er 1 te pakken zoals GNR of Rammstein. Iron Maiden zou je ook nog een stadion act kunnen noemen al is dat discutabel. hebben momenteel moeite om hun Ziggo/Sportpaleis show uit te verkopen. Als je puur naar de grootste headliners kijkt zou je inderdaad 2018 als de betere line up kunnen zien omdat ze toen Iron Maiden en GNR hadden. Maar wel eens met de rest hier dat de line up overall dit jaar erg sterk is.

Blijft natuurlijk erg subjectief allemaal, toen je je clashes deelde stond er ook geen enkele band tussen die ik van plan ben om te gaan zien dus als we totaal andere muzieksmaak hebben is het logisch dat je een andere line up beter vind dan ik.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
347
622
Je bent zo oud als je je voelt. Alleen wisselt dat nog wel eens tijdens een festivaldag/weekend van tiener tot bejaard in mijn geval.
Ken het gevoel,

Maar ja als ik dan kijk naar Angus Young die in mijn geboorte jaar een bandje heeft opgericht, en als ik zie hoe Alice beweegt
Dan mag ik mezelf wel een jonge god voelen ( toch ;) )
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Graspop is nooit het festival geweest van de stadion shows, en gaat dat ook nooit worden. Soms hebben ze er 1 te pakken zoals GNR of Rammstein. Iron Maiden zou je ook nog een stadion act kunnen noemen al is dat discutabel. hebben momenteel moeite om hun Ziggo/Sportpaleis show uit te verkopen. Als je puur naar de grootste headliners kijkt zou je inderdaad 2018 als de betere line up kunnen zien omdat ze toen Iron Maiden en GNR hadden. Maar wel eens met de rest hier dat de line up overall dit jaar erg sterk is.
Ziggo is anders stijf uitverkocht.. Ben een tijdje terug naar 'An evening with Bruce Dickinson' geweest en toen was ik getriggerd om toch weer tickets te kopen voor de show in de Ziggo. Maar die was toen al volledig uitverkocht. Stiekem wel jammer, misschien dat ik nog voor een doorverkoopticket/ticketswap ga tegen die tijd.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Ziggo is anders stijf uitverkocht.. Ben een tijdje terug naar 'An evening with Bruce Dickinson' geweest en toen was ik getriggerd om toch weer tickets te kopen voor de show in de Ziggo. Maar die was toen al volledig uitverkocht. Stiekem wel jammer, misschien dat ik nog voor een doorverkoopticket/ticketswap ga tegen die tijd.
Ohja die zijn hard gegaan inderdaad, Sportpaleis ook. Weet nog dat ik een tijdje terug hier op het forum las dat de verkoop erg tegen viel.
Over Slipknot hetzelfde trouwens, die hebben de Ziggo ook aardig uitverkocht nu. zijn alleen nog tickets op de tweede ring.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Van Slipknot had ik het niet verwacht eigenlijk! Tweede ring is ook gewoon net niks, snap dat dat nog over is. Wel getwijfeld over 1e ring zitplaatsen, maar zo vlak voor Graspop vond ik een beetje overdreven haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken