Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
De marquee headliner op de laatste dag is vaak stevig en counterd dan echt de classic rock op de mainstages. Het laatste album van PT net even 4/5 nummers snel van door geluisterd maar dat kun je met de grootste creativiteit niet eens noemen … laat staan metal😂😂. Dus die de marquee laten afsluiten lijkt me sterk dat de organisatie dat doet. Dan valt iedereen te vroeg in slaap🤪 Alleen rats return en herd calling hebben een verdwaalde riff maar verder is het echt geen GMM type band.
zijn niet altijd de hardere bands die daar staan, zie bijvoorbeeld Heilung afgelopen editie. zo zijn er genoeg uitzonderingen te vinden
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jasper79

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Let's agree to disagree zou ik dan zeggen. Of luister vooral ook wat ouder werk. Deze band heeft de voeten dik in de metal staan. En daarnaast programmeert Graspop ook simpelweg breder waar altijd een plek is geweest voor progrock en progmetal. En in dat 'vakje' past PT in ieder geval.
Ik zeg ook niet dat ze het niet moeten programmeren want heel veel mensen vinden het wel tof. Alleen niet als afsluiter voor de marquee om dat die vaak een stevige tegenhanger is op de laatste dag van de MS. Wat mij betreft zetten ze PT op zondag overdag op de MS. Vast veel mensen die daar blij van worden. Ik kende ze niet dus dan pak ik het laatste album wat ik tegen kom😉 maar ik beloof je ik zal straks wat ouder werk aanzetten want nu ben ik nieuwsgierig 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
zijn niet altijd de hardere bands die daar staan, zie bijvoorbeeld Heilung afgelopen editie. zo zijn er genoeg uitzonderingen te vinden
Heilung was geen zondag afsluiter toch? Dat was op zaterdag denk ik? Maar ik kan ook abuis zijn want toen was ik inmiddels gekookt geloof ik na 3 of 4 dagen 35 graden plus. En dat verplicht in lange mouwen en lange broek ( zonne allergie :()
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ik zeg ook niet dat ze het niet moeten programmeren want heel veel mensen vinden het wel tof. Alleen niet als afsluiter voor de marquee om dat die vaak een stevige tegenhanger is op de laatste dag van de MS. Wat mij betreft zetten ze PT op zondag overdag op de MS. Vast veel mensen die daar blij van worden. Ik kende ze niet dus dan pak ik het laatste album wat ik tegen kom😉 maar ik beloof je ik zal straks wat ouder werk aanzetten want nu ben ik nieuwsgierig 😁
Ik zou zeggen probeer In Absentia, dat hele album is killer. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld omdat mijn moeder dat album nonstop draaide :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Heilung was geen zondag afsluiter toch? Dat was op zaterdag denk ik? Maar ik kan ook abuis zijn want toen was ik inmiddels gekookt geloof ik na 3 of 4 dagen 35 graden plus. En dat verplicht in lange mouwen en lange broek ( zonne allergie :()
ik had het meer over de positie 'marquee afsluiter'
ze waren inderdaad niet op zondag, maar op vrijdag tijdens Within Temptation. De liefhebber van hardere/extremere metal had toen toch ook niet veel keuzes met Within Temptation en Heilung,
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
ik had het meer over de positie 'marquee afsluiter'
ze waren inderdaad niet op zondag, maar op vrijdag tijdens Within Temptation. De liefhebber van hardere/extremere metal had toen toch ook niet veel keuzes met Within Temptation en Heilung,
Nee helemaal eens, maar ik bedoelde echt expliciet de zondag afsluiter in de marquee omdat dat dus vaak een tegenhanger is. Zoals bijv ( even uit mijn hoofd) behemoth in de Marquee en Twisted sister op de main.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
De marquee headliner op de laatste dag is vaak stevig en counterd dan echt de classic rock op de mainstages. Het laatste album van PT net even 4/5 nummers snel van door geluisterd maar dat kun je met de grootste creativiteit niet eens noemen … laat staan metal😂😂. Dus die de marquee laten afsluiten lijkt me sterk dat de organisatie dat doet. Dan valt iedereen te vroeg in slaap🤪 Alleen rats return en herd calling hebben een verdwaalde riff maar verder is het echt geen GMM type band.
Dat valt ook wel weer mee. Er zijn meer dan genoeg uitzonderingen op die 'formule' te vinden, zoals:
  • Main Stages: Scorpions & Within Temptation; Marquee: Heilung
  • Main Stages: Judas Priest & Korn; Marquee: Opeth
  • Main Stages: Slipknot & Lamb Of God; Marquee: King Diamond
  • Main Stages: Within Temptation & Slayer; Marquee: Stone Temple Pilots
  • Main Stages: Iron Maiden & Parkway Drive; Marquee: Ayreon
  • Main Stages: Scorpions & Sabaton; Marquee: Primus
  • Main Stages: Rammstein & Emperor; Marquee: Brides Of Lucifer
Porcupine Tree zou prima als headliner van de Marquee kunnen.
Main Stage lijkt me veel onwaarschijnlijker, maar ook niet volledig uitgesloten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
Maar ook dat blijft subjectief. Iedere festivalorganisator zal voor zichzelf moeten uitmaken welke acts voor hun specifieke festival de meeste tickets zal verkopen. Dat is voor ieder festival verschillend.
Organisatoren kunnen zich wel deels op cijfers baseren, maar die zijn ook niet alleszeggend.
Voor een groot deel zal het toch ook aankomen op 'gevoel', en tevens de durf om een investering/gok te doen met nieuwe headliners.
Natuurlijk, dat is geen wetenschap en bovendien zijn festivals uiteindelijk afhankelijk van de bands die op het moment beschikbaar (en betaalbaar) zijn.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Dat valt ook wel weer mee. Er zijn meer dan genoeg uitzonderingen op die 'formule' te vinden, zoals:
  • Main Stages: Scorpions & Within Temptation; Marquee: Heilung
  • Main Stages: Judas Priest & Korn; Marquee: Opeth
  • Main Stages: Slipknot & Lamb Of God; Marquee: King Diamond
  • Main Stages: Within Temptation & Slayer; Marquee: Stone Temple Pilots
  • Main Stages: Iron Maiden & Parkway Drive; Marquee: Ayreon
  • Main Stages: Scorpions & Sabaton; Marquee: Primus
  • Main Stages: Rammstein & Emperor; Marquee: Brides Of Lucifer
Porcupine Tree zou prima als headliner van de Marquee kunnen.
Main Stage lijkt me veel onwaarschijnlijker, maar ook niet volledig uitgesloten.
Dit zijn niet de zondagen die je noemt denk ik? ik had het over zondag afsluiters:
2014 meshugga vs black sabbath ms
2015 Cradle of Filth vs Faith no more ms
2016 Behemoth vs Twisted sister ms
2017 Primus vs Scorpions ms ( die is idd beide niet heavy)
2018 Meshugga vs A perfect circle ms
2019 Carcass vs Kiss ms
2022 Dimmu borgir vs Deftones.

Dus volgens mij zeg ik niets geks als ik zeg dat PT daar zeker niet tussen past.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
dat nieuwe nummer van avenged sevenfold begint toch wel te groeien hoe meer ik er naar luister, vocals vind ik nog steeds niet sterk genoeg maar muzikaal vind ik het wel heel interessant
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Germany's Hurricane and Southside festivals (same weekend as Graspop) have confirmed that their sole unannounced headliner has cancelled their tour and that they are working on a replacement.
The act was scheduled to play Hurricane on Saturday and Southside on Sunday...

Maybe that would've been our Friday headliner?
Ah kijk nou. Dat zou zomaar eens kunnen. 3 dagen achter elkaar spelen is wel veel maar dit is eindelijk een eerste concrete hint. Nu Graspop nog eens met wat informatie!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
werchter is al uitverkocht, zou Muse niet ook op de vrijdag kunnen staan van graspop? Bij het wegvallen van Foo fighters heeft werchter toen ook Faith no more mogen zetten in de plaats terwijl die al graspop aan het headlinen waren (MS2). beide festivals werken nauw samen in extreme gevallen als deze kan de samenwerking wel, denk dat alleen de vraag is als Muse 4 dagen na elkaar wil spelen en als Muse past op graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Haha. In ieder geval respect voor de uitgebreide poging!
Ja ik vind dat ik moeilijk kan zeggen dat iets niet mijn ding is als ik er niet uitgebreid naar heb geluisterd. Ik ben die hard maiden fan maar als iemand mij had laten beginnen met a matter of life and death dan was ik ws ook afgehaakt. Dus nu maar even Make them suffer van Cannibal Corpse aangezet om weer even bij te trekken🤪🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
werchter is al uitverkocht, zou Muse niet ook op de vrijdag kunnen staan van graspop? Bij het wegvallen van Foo fighters heeft werchter toen ook Faith no more mogen zetten in de plaats terwijl die al graspop aan het headlinen waren (MS2). beide festivals werken nauw samen in extreme gevallen als deze kan de samenwerking wel, denk dat alleen de vraag is als Muses 4 dagen na elkaar wil spelen en als Muse past op graspop
Zou kunnen maar 4 dagen op rij is wel pittig hoor. Zou vrijdag hun enige rustdag zijn in het tourschema die week?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken