Graspop Metal Meeting 2023

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
paar 1000 man? waar ik stond stond het helemaal vol en toen we wegliepen na het optreden duurde het nog een aardig tijdje zo druk dat het was. denk dat je lichtelijk overdrijft, of dat je aan een andere kant stond waar het dan weer relatief rustig was ofso. leeg was het in ieder geval niet.
Ik wou net hetzelfde gaan sturen, het was echt druk en een goed optreden :)
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ik weet het, ik vind In Flames een fijne band en een prima mainstage afsluiter, maar ik zie ze meer als ms2/northstage headliner die voor/na de echte headliner speelt. Zoals in 2017 na Deep Purple.

Slipknot, Parkway Drive, Pantera zijn natuurlijk groter en ook Architects verwacht ik nog na In Flames op die zaterdag, dus ben bang dat ze geen hoge spot gaan krijgen dit jaar. Zal wel een uurtje speeltijd worden rond 6 uur helaas.

Ik heb het al vaak gezegd maar wat een droom line up die zaterdagavond, denk dat we zoiets zullen krijgen:

18:45 - 19:45: In Flames
19:55 - 20:55: Architects
21:05 - 22:20: Pantera
22:30 - 23:50: Parkway Drive
00:00 - 01:30 : Slipknot

Op Pantera na allemaal must sees voor mij.


Vind je punkrock dan ook niks? Zou het eerste genre zijn waar ik naar uit zou wijken op metalfestivals als je niet van geschreeuw houdt :p

Zaterdag wordt mayhem voor de mainstage! Zoveel metalgeweld, gaat één grote moshpit worden de hele avond lang. Dit komt aardig in de buurt denk ik van de volgorde. Kudos voor Architects, in 2017 stonden ze nog vrij vroeg in de middag, zijn in een paar jaar tijd veel groter geworden. Op zijn minst vroeg in de avond verwacht ik.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Zaterdag wordt mayhem voor de mainstage! Zoveel metalgeweld, gaat één grote moshpit worden de hele avond lang. Dit komt aardig in de buurt denk ik van de volgorde. Kudos voor Architects, in 2017 stonden ze nog vrij vroeg in de middag, zijn in een paar jaar tijd veel groter geworden. Op zijn minst vroeg in de avond verwacht ik.
Yes Architects staan overal in Europa erg hoog op de line up. Op Hellfest bijvoorbeeld staan ze boven In Flames. Erg leuke band ook, zin in!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Was nochtans bij hun laatste doorkomst wel precies de plek waar ze stonden. Op de zondag in 2017.
En dat was een complete ramp! Er was geen doorkomen aan. Het volk stond tot tegen de kraampjes achteraan geduwd (die rechts van de metal dome), zelfs al zag je daar echt niks. Een herkansing voor Sum41 met een betere setting zou wel eens mogen ja. Maar om ze dan, zoals hier geopperd wordt, meteen als MS headliner te zetten is wel een brug te ver.
Yes Architects staan overal in Europa erg hoog op de line up. Op Hellfest bijvoorbeeld staan ze boven In Flames. Erg leuke band ook, zin in!
Hoe zou dat ook komen, zet ze lager of kleiner en ze willen niet meer komen, vraag dat maar eens aan Jera :ROFLMAO: (I know I know, er waren wel wat slecht gemaakte afspraken, but still).
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
En dat was een complete ramp! Er was geen doorkomen aan. Het volk stond tot tegen de kraampjes achteraan geduwd (die rechts van de metal dome), zelfs al zag je daar echt niks. Een herkansing voor Sum41 met een betere setting zou wel eens mogen ja. Maar om ze dan, zoals hier geopperd wordt, meteen als MS headliner te zetten is wel een brug te ver.

Hoe zou dat ook komen, zet ze lager of kleiner en ze willen niet meer komen, vraag dat maar eens aan Jera :ROFLMAO: (I know I know, er waren wel wat slecht gemaakte afspraken, but still).

Dat van Jera viel niet heel erg lekker voor Architects nee voor hun PR. Geef ze wel het voordeel van de twijfel, want komt totaal niet over als een band met kapsones. Nu 4 keer gezien, laatste keer 2 maanden geleden en toen stelde Sam (zanger) zich ook heel open en kwetsbaar op, op een heel positieve en sterke manier. Heel sympathiek, totaal geen rockstar bullshit. Winston (zanger Parkway Drive, de band die hoger op de bill kwam van Jera) heeft na dit incident nog een nummer ingezongen (Impermanence) op For Those That Wish To Exist, dus er lijkt ook totaal geen kift te zijn tussen de bands. Puur Jera <=> Architects dus. Bij de laatste passage in 2019 stond Architects wat later in de middag, 2 albums (waaronder no 1 in UK) en wat grote tours verder is het nie tmeer dan logisch dat ze weer wat verder opschuiven naar de avond, en dat hebben ze helemaal zelf afgedwongen.

Erg zin in de zaterdag! Ook de vrijdag hoor (ga enkel vr+za), maar die zaterdag is zo topzwaar, vrijdag voelt als de warming up voor zaterdag!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Dat van Jera viel niet heel erg lekker voor Architects nee voor hun PR. Geef ze wel het voordeel van de twijfel, want komt totaal niet over als een band met kapsones. Nu 4 keer gezien, laatste keer 2 maanden geleden en toen stelde Sam (zanger) zich ook heel open en kwetsbaar op, op een heel positieve en sterke manier. Heel sympathiek, totaal geen rockstar bullshit. Winston (zanger Parkway Drive, de band die hoger op de bill kwam van Jera) heeft na dit incident nog een nummer ingezongen (Impermanence) op For Those That Wish To Exist, dus er lijkt ook totaal geen kift te zijn tussen de bands. Puur Jera <=> Architects dus. Bij de laatste passage in 2019 stond Architects wat later in de middag, 2 albums (waaronder no 1 in UK) en wat grote tours verder is het nie tmeer dan logisch dat ze weer wat verder opschuiven naar de avond, en dat hebben ze helemaal zelf afgedwongen.

Erg zin in de zaterdag! Ook de vrijdag hoor (ga enkel vr+za), maar die zaterdag is zo topzwaar, vrijdag voelt als de warming up voor zaterdag!
is gewoon de manier waarop contracten tegenwoordig opgemaakt zijn, architects heeft daarin gelijk dat ze willen dat een contract gerespecteerd wordt. Langs de andere kant als je als jera zijnde plots de kans krijgt om parkway drive te booken maar als er in hun contract iets staat die haaks tegenover dat contract van architects staat dat je die band bookt en hoopt dat architects er mee kan leven dat dit deel van het contract niet gerespecteerd wordt.

Vind het dan natuurlijk wel heel jammer dat jera als festival niet als reactie heeft dat er helaas iets misgelopen is maar in de plaats het vuur wat meer aanwakkert
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
is gewoon de manier waarop contracten tegenwoordig opgemaakt zijn, architects heeft daarin gelijk dat ze willen dat een contract gerespecteerd wordt. Langs de andere kant als je als jera zijnde plots de kans krijgt om parkway drive te booken maar als er in hun contract iets staat die haaks tegenover dat contract van architects staat dat je die band bookt en hoopt dat architects er mee kan leven dat dit deel van het contract niet gerespecteerd wordt.

Vind het dan natuurlijk wel heel jammer dat jera als festival niet als reactie heeft dat er helaas iets misgelopen is maar in de plaats het vuur wat meer aanwakkert
Ik had toen niet de indruk dat Jera alles in de schoenen van Architects wilde schuiven, maar dat het eerder de publieke opinie was die dat creëerde (zoals ik nu gemeen eigenlijk weer deed hahaha, sorry Architects). En als je dit artikel leest, krijg je toch ook het gevoel dat ze bij Jera wel aangeven dat er wat is misgelopen en dat ze nog geprobeerd hebben om de brokken te lijmen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
is gewoon de manier waarop contracten tegenwoordig opgemaakt zijn, architects heeft daarin gelijk dat ze willen dat een contract gerespecteerd wordt. Langs de andere kant als je als jera zijnde plots de kans krijgt om parkway drive te booken maar als er in hun contract iets staat die haaks tegenover dat contract van architects staat dat je die band bookt en hoopt dat architects er mee kan leven dat dit deel van het contract niet gerespecteerd wordt.

Vind het dan natuurlijk wel heel jammer dat jera als festival niet als reactie heeft dat er helaas iets misgelopen is maar in de plaats het vuur wat meer aanwakkert
Ik vind het ook wel een vrij logische reactie van Architects eerlijk gezegd. Als je geboekt wordt met de intentie om een festival te headlinen, en er wordt later ineens gezegd dat ze een betere headliner hebben gevonden en je de headline spot toch maar niet krijgt, zou ik ook gewoon hebben gecanceld. Vind het ook beetje een raar verhaal, en inderdaad een vreemde statement van Jera.
Hierdoor loopt Jera toch weer een mooie headliner mis in 2023, lijkt me dat Architects meer tickets verkoopt als flogging molly of rancid
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Als ik dat nieuwsartikel lees, dan vind ik het eigenlijk een beetje triest van zowel Architects als Parkway Drive. Architects zou de vrijdag headlinen en PwD de zaterdag. Maar allebei gaan ze zeuren over het lettertype op de poster, wtf. Heb ook even de gewraakte poster opgezocht en in hindsight had Jera het zichzelf makkelijker kunnen maken door alle drie de headliners met hun logo op de poster te zetten, of een poster te ontwerpen op basis van de dagindeling, zoals veel festivals doen. Maar dan nog vind ik het wel een beetje ver gaan om gelijk maar dat hele festival af te zeggen en je fans teleur te stellen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Als ik dat nieuwsartikel lees, dan vind ik het eigenlijk een beetje triest van zowel Architects als Parkway Drive. Architects zou de vrijdag headlinen en PwD de zaterdag. Maar allebei gaan ze zeuren over het lettertype op de poster, wtf. Heb ook even de gewraakte poster opgezocht en in hindsight had Jera het zichzelf makkelijker kunnen maken door alle drie de headliners met hun logo op de poster te zetten, of een poster te ontwerpen op basis van de dagindeling, zoals veel festivals doen. Maar dan nog vind ik het wel een beetje ver gaan om gelijk maar dat hele festival af te zeggen en je fans teleur te stellen.
Oke ik had het verhaal helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat Architects een dag zou headlinen en dat ze vervolgens Parkway Drive daarboven hadden geplaatst op dezelfde dag waardoor ze geen headliner meer waren. Ik geef je volledig gelijk hierin.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Als ik dat nieuwsartikel lees, dan vind ik het eigenlijk een beetje triest van zowel Architects als Parkway Drive. Architects zou de vrijdag headlinen en PwD de zaterdag. Maar allebei gaan ze zeuren over het lettertype op de poster, wtf. Heb ook even de gewraakte poster opgezocht en in hindsight had Jera het zichzelf makkelijker kunnen maken door alle drie de headliners met hun logo op de poster te zetten, of een poster te ontwerpen op basis van de dagindeling, zoals veel festivals doen. Maar dan nog vind ik het wel een beetje ver gaan om gelijk maar dat hele festival af te zeggen en je fans teleur te stellen.
Voor zover ik weet kunnen Architects en Parkway ook prima met elkaar door een deur. Toen in Parkway in 2016 op Lowlands zag was volgens mij net de dag daarvoor de gitarist van Architects overleden, ze waren daar echt aangeslagen door en hebben er uitgebreid bij stilgestaan tijdens de show, ze noemden de leden van Architects ook goede vrienden. Dus ik heb toch het vermoeden dat er meer speelde tussen die organisatie van Jera en de bands toen, of dat het misschien vooral de agents/managers waren die er namens de bands een probleem van maakten, de bands zelf zouden het elkaar onderling toch allebei wel gunnen lijkt me.

Maar als buitenstaander blijft het giswerk. Leuk dat ze nu weer samen op de line up staan in ieder geval. En Graspop neemt er ruim de tijd voor om te zorgen dat zij geen fouten maken in het opstellen van de poster!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Voor zover ik weet kunnen Architects en Parkway ook prima met elkaar door een deur. Toen in Parkway in 2016 op Lowlands zag was volgens mij net de dag daarvoor de gitarist van Architects overleden, ze waren daar echt aangeslagen door en hebben er uitgebreid bij stilgestaan tijdens de show, ze noemden de leden van Architects ook goede vrienden.
ik heb architects zelfs leren kennen doordat ze in het voorprogramma van Parkway Drive speelden :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
dat is toch een hardcore band?
Ik begrijp dat hardcore uit de punk afkomstig is, maar als ik het over punkrock heb bedoel ik geen Hatebreed of Stray from the path.
had het meer over dingen als Green Day, Blink 182, Sum 41, The Offspring, Rancid etc etc

Is Green Day niet al meer poppunk? Maar Offspring en al dat soort namen op Graspop is prima live, maar de studioversies is echt niks meer mij.

paar 1000 man? waar ik stond stond het helemaal vol en toen we wegliepen na het optreden duurde het nog een aardig tijdje zo druk dat het was. denk dat je lichtelijk overdrijft, of dat je aan een andere kant stond waar het dan weer relatief rustig was ofso. leeg was het in ieder geval niet.

@Joslittel jouw vader zal wel vanaf het skydeck het juiste antwoord hebben over hoe vol het stond bij Sabaton!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Oke ik had het verhaal helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat Architects een dag zou headlinen en dat ze vervolgens Parkway Drive daarboven hadden geplaatst op dezelfde dag waardoor ze geen headliner meer waren. Ik geef je volledig gelijk hierin.
Dat begreep ik eerst ook, tot ik het artikel las en de poster heb opgezocht. Ik zag trouwens ook een poster vanaf het moment dat Architects werd aangekondigd en op die versie staat Architects ook al in gewone letters en staat er boven hen 'Saturday headliner tba in february'! Dus dat doet me denken dat toen al het plan was om PwD aan te gaan kondigen. Wat op zich te denken geeft over de communicatie tussen organisatie en band. Maar dat is speculatie.

Voor zover ik weet kunnen Architects en Parkway ook prima met elkaar door een deur. Toen in Parkway in 2016 op Lowlands zag was volgens mij net de dag daarvoor de gitarist van Architects overleden, ze waren daar echt aangeslagen door en hebben er uitgebreid bij stilgestaan tijdens de show, ze noemden de leden van Architects ook goede vrienden. Dus ik heb toch het vermoeden dat er meer speelde tussen die organisatie van Jera en de bands toen, of dat het misschien vooral de agents/managers waren die er namens de bands een probleem van maakten, de bands zelf zouden het elkaar onderling toch allebei wel gunnen lijkt me.

Maar als buitenstaander blijft het giswerk. Leuk dat ze nu weer samen op de line up staan in ieder geval. En Graspop neemt er ruim de tijd voor om te zorgen dat zij geen fouten maken in het opstellen van de poster!
Ik geloof ook niet in bad blood tussen beide bands. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je contractueel laat vastleggen dat je op een driedaags festival een groter font wil dan de headliners van de andere dagen. Dat snap ik op zich een beetje als je The Rolling Stones heet, maar in dit geval snap ik zo'n voorwaarde niet helemaal. En ik snap dus ook niet dat Architects zichzelf helemaal terugtrekt, terwijl ze gewoon de headliner van een dag waren en slechts een kleiner lettertype dan de zaterdagheadliner hadden. Maar ook de organisatie snap ik dus niet, dat ze enkel PwD in hun logo op die poster hebben geplaatst.

Al met al een hele rare situatie, waar ik vraagtekens zet bij de houding van alle betrokkenen. Maar goed, het is wel weer een beetje off-topic om het over de line-up van 2019 van een ander festival te hebben, bedenk ik me nu. 😅
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Is Green Day niet al meer poppunk? Maar Offspring en al dat soort namen op Graspop is prima live, maar de studioversies is echt niks meer mij.



@Joslittel jouw vader zal wel vanaf het skydeck het juiste antwoord hebben over hoe vol het stond bij Sabaton!
Ramvol. En we hebben de foto's om het te bewijzen! Gingen een kwartier voor het einde richting de achterkant van het veld en het was nog steeds erg vol aan die kant van de mainstage. Dus niks nog maar een paar 1000 man.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken