Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
lijkt mij ook zeer sterk dat a7x nog wordt aangekondigd, maar het zou me wel heel gelukkig maken
in 2014 die band een keer gezien op pinkpop als sub voor metallica en vond ze toen erg goed live. misschien wel meer van genoten dan metallica zelf.
sindsdien wil ik ze graag nog eens live zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Stel Avenged Sevenfold zou echt de laatste headliner worden, dan moeten we misschien toch gelijk geven aan de mensen die het hier te druk vinden.

Onderstaande quotes zijn van de allereerste pagina. De 787 pagina’s van erna waren dan overbodig, alleen GNR was dan nog een paar pagina’s.

How about
Avenged Sevenfold - Ghost - Slipknot - FNM - Aerosmith (maar kwni of die mannen nog moeite gaan doen) - eventueel als ze nog eens de festivals doen en omdat ze al op RW staan nu: Metallica
Aangevuld met Parkway Drive, Gojira...

hoorde afgelopen weekend vaak de naam: motley crue vallen.
1ste schot voor den boeg dan maar: motley crue- slipkot - sevenfold.
metallica gaat volgend jaar wel een 40years kill em all tour doen dacht ik.

Ozzy (hij blijft maar rond huppelen) - Slipknot - Motley crue
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Stel Avenged Sevenfold zou echt de laatste headliner worden, dan moeten we misschien toch gelijk geven aan de mensen die het hier te druk vinden.

Onderstaande quotes zijn van de allereerste pagina. De 787 pagina’s van erna waren dan overbodig, alleen GNR was dan nog een paar pagina’s.
Of we worden inmiddels gewoon erg goede voorspellers! Onze succesratio is inmiddels vele malen hoger dan onze vrienden in het Pinkpop topic;)
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Ik lees hier een paar mensen die A7X onwaarschijnlijk vinden omdat veel headliner spots bij andere festivals al bezet zijn.
Volgens mij zijn er een twee mogelijkheden waardoor het toch niet zo onwaarschijnlijk is.

  1. Ze krijgen op een aantal festivals geen headliner spot, maar een sub-headliner spot
  2. Ze hebben een tour waarin ze festivals met losse concerten combineren, dit is niets bijzonders volgens mij.

 

prins

Dagopener
9 nov 2019
508
604
volgens mij had a7x vorig jaar toe ze de europese tour cancelde ook maar 7 data vast staan waaronder ook losse shows.
maar om nu 3 maand van te voren nog een europse tour aan te kondigen lijkt me niet waarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Mensen, ik heb een vraagje over de camping winkel.
Ik ben al een aantal jaren niet meer naar Graspop geweest, vroeger was de camping winkel vooral heel klein en duur.
Hoe zat dat de laatste jaren?
Duitse festivals hebben soms gewoon een volledige Aldi op de camping met prijzen die niet ver boven de normale winkel zitten.
Heeft Graspop inmiddels ook zo iets kunnen bedenken, of is het nogsteeds ontzettend duur en kan ik beter een wandeling maken naar het dorp ?
Wat is bijvoorbeeld de prijs van een blik bier?
Moet ik torens met bier inkopen of is het op de camping ook wel te doen?
Alvast bedankt
Die campingwinkel is al 10 jaar weg :p

Je hebt enkel een bar en een frituurbarak, maar daar betaal je festivalprijzen. In de bar krijg je dan wel een liter water of een 33'er bier voor een bonnetje, maar dat is nog steeds duur.

Best naar Dessel gaan of zelf meenemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Stel Avenged Sevenfold zou echt de laatste headliner worden, dan moeten we misschien toch gelijk geven aan de mensen die het hier te druk vinden.

Onderstaande quotes zijn van de allereerste pagina. De 787 pagina’s van erna waren dan overbodig, alleen GNR was dan nog een paar pagina’s.

My guess from September 16th, when we still thought it would be a 3-day event:
My guess for 2023:
A7X - Slipknot - Crüe
Def Leppard - Pantera - Parkway Drive
(Amon Amarth, Gojira, Ghost are likely as well)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Die campingwinkel is al 10 jaar weg :p

Je hebt enkel een bar en een frituurbarak, maar daar betaal je festivalprijzen. In de bar krijg je dan wel een liter water of een 33'er bier voor een bonnetje, maar dat is nog steeds duur.

Best naar Dessel gaan of zelf meenemen.
Heb ik dat nu zo mis, maar er is toch wel een variant van die campingwinkel op de Boneyard?
Waar je nog zo'n matrasje of klapstoeltje kan halen. Of een pompje of weet ik veel. Althans, ik dacht dat gezien te hebben. Maar evengoed had ik last van een zonneslag en/of te veel promille alcohol, dat kan ook.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: magrathea en MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Heb ik dat nu zo mis, maar er is toch wel een variant van die campingwinkel op de Boneyard?
Waar je nog zo'n matrasje of klapstoeltje kan halen. Of een pompje of weet ik veel. Althans, ik dacht dat gezien te hebben. Maar evengoed had ik last van een zonneslag en/of te veel promille alcohol, dat kan ook.
De laatste keer dat ik er was wel ja. Heb nog steeds een gasbrandertje en een camping koekepan die ik daar gekocht heb toen, omdat we onze burgers niet op een wegwerp bbq mochten klaarmaken van de security. Nu is dat ook alweer 5 jaar geleden, maar in ieder geval geen 10 😅

Blijft wel zo dat je voor bier beter buiten de camping wat kan inslaan natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

prins

Dagopener
9 nov 2019
508
604
Heb ik dat nu zo mis, maar er is toch wel een variant van die campingwinkel op de Boneyard?
Waar je nog zo'n matrasje of klapstoeltje kan halen. Of een pompje of weet ik veel. Althans, ik dacht dat gezien te hebben. Maar evengoed had ik last van een zonneslag en/of te veel promille alcohol, dat kan ook.
klopt, op boneyard naast de merchandisestand was een campingstore met tentjes slaapzakken matjes zonnebrand stoeltjes ed. en ook zeer handig: ducktape :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

won666

Support act
17 mei 2019
1.143
1.197
Ik ben eens met zo'n website waarmee het mogelijk is om websites in het verleden te zien, gaan kijken welke data dat Avenged Sevenfold had aangekondigd rond november 2021


1678788929432.png

Dit zijn ze



Dat zijn dus: Graspop, Hellfest, iets in Praag (ik denk Prague Rocks ofzoiets?), Villafranca zal denk ik Firenze Rocks ofzo zijn? Dan Lisabon zal denk ik ook een festival zijn en Galicia zal denk ik Ressurection Fest zijn.


Edit:
Rock The Castle voor Italië
Praag en Lisabon kan ik niet direct vinden
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Aangezien Def Leppard in een interview al liet weten dat ze volgende zomer Europa aan gaan doen, Motley Crue er bij willen zijn en ze nog in overleg zijn met de rest van hun huidige tour-line-up, denk ik wel dat Live Nation ze op GMM zal zetten (misschien inderdaad in een extra-dag-constructie zoals met Guns N Roses in '18). De meeste reacties op hun tour zijn trouwens redelijk positief. Vince Neil klinkt weer een stuk beter (blijkbaar) dan tijdens hun laatste tourjaren. Dat én het feit dat ik ze toch graag eens live wil zien, mogen ze dus van mij zeker op de affiche pronken.

Daarnaast zeg ik zeker ook geen nee tegen Airbourne, Alter Bridge, Disturbed, Aerosmith, Avenged Sevenfold, Hollywood Vampires (lijkt me ook wel nog eens leuk met de hype rond Depp), Ghost, Avatar, Tenacious D (yes please), Queen (zou ook wel echt nice zijn), Electric Callboy, The Hu, Rob Zombie, Inglorious, Danko Jones, Junkyard Drive en persoonlijke favoriet: Royal Republic; misschien niet 100% passend bij GMM, maar wel een heerlijk feestje als je hun live optreden van Rockaplast bekijkt.
Hierboven bericht #74 van 21 juni 2022, pagina 4 van dit draadje.

Oh Yeah Reaction GIF
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
volgens mij had a7x vorig jaar toe ze de europese tour cancelde ook maar 7 data vast staan waaronder ook losse shows.
maar om nu 3 maand van te voren nog een europse tour aan te kondigen lijkt me niet waarschijnlijk.
Bwa, in ons genre is dat inderdaad 'laat'. Maar ik zag 2 weken geleden dat Post Malone een hele tour aankondigd en die begint al in april :D dus het is wel een nieuw fenomeen denk ik.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Do we have any recent information about how well tickets are selling? I'm a little surprised a festival with a line-up this strong isn't selling out sooner.
Apparently the economical situation is impacting people a lot.

Rock Am Ring and Rock Im Park ticket sales are miserable, it seems: Their tickets are already part of a 30% discount.
Then again, their line-up and communication is very sub-par.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Die hebben hun headliners al toch? Dacht dat Pantera of Gojira die donderdag ging headlinen?
Die hebben GNR, Slipknot, ML+DL, en dan Pantera en Gojira op de vierde dag
al kan ik niet direct een poster vinden van copenhell 2023? misschien toch nog een headliner dan?
Dat zijn dus: Graspop, Hellfest, iets in Praag (ik denk Prague Rocks ofzoiets?), Villafranca zal denk ik Firenze Rocks ofzo zijn? Dan Lisabon zal denk ik ook een festival zijn en Galicia zal denk ik Ressurection Fest zijn.


Edit:
Rock The Castle voor Italië
Praag en Lisabon kan ik niet direct vinden
Resurrection fest zat er ook tussen, in Spanje. Die hebben hun headliners al
Die Lisbon show is VOA 2022, dit festival lijkt geen 2023 editie te hebben, kan er niets over vinden in ieder geval.
https://events.lyte.com/nl/magazine...venfold-and-bring-me-the-horizon-to-headline/

Even off topic maar hoe vet is die venue voor Rock the Castle in Verona?
Het beroemde Castelvecchio in Verona, waar ieder jaar Rock The Castle plaatsvindt: (normaal is het een museum, ben er paar jaar geleden nog geweest)
1678791207662.png
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken