Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.193
7.440
Hmm, maybe I need to check out some of their newer stuff. I've seen them a couple of times when they were still mostly known for their cover of Rihanna's Diamonds (most recently in 2015 I think, supporting Eskimo Callboy?) and thought of them as this by-the-numbers-metalcore band ever since. Any recommendations?
I'm not a big expert, as I just recently discovered them. but I like Savior, Never Surrender, Apocalypse
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
330942550_512580960791344_2034681136029456410_n.jpg


Helaas niet op GMM/Alcatraz, wél in Luik en Arnhem (en op Hellfest).
Voor liefhebbers van zwaar symfonische melodeath. 🤘
Gelijk maar tickets voor een tientje gekocht voor Luik, in zo'n lekker donker, klein stinkhol! 😝
En mooi op een steenworp van huis. 😎

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.508
Ik denk dat Sólstafir ook zo'n wegdroomband is, in ieder geval weer een hele goede ontdekking op deze line-up. Wederom een Ijslandse band die fantastische muziek maakt, zoals Misþyrming vorig jaar ook zo geweldig was. Versta er geen zak van maar het klinkt zo lekker.
Ja al jaren een van mijn favo bands, kan live echt magisch zijn. Godess of the Ages is hun standaard afsluiter ruim 12 minuten lang. Zeker even luisteren dus!
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Oh yeah, I actually forgot about adding them :D certainly excited about their set! first time for me.


I will give them a shot, thanks!


Hmm, maybe I need to check out some of their newer stuff. I've seen them a couple of times when they were still mostly known for their cover of Rihanna's Diamonds (most recently in 2015 I think, supporting Eskimo Callboy?) and thought of them as this by-the-numbers-metalcore band ever since. Any recommendations?

savior
Arise
Apocalyps
Never surrender
Home is where the heart is
Endurance
Start over
Loveless
 
Laatst bewerkt:

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Ik denk dat Sólstafir ook zo'n wegdroomband is, in ieder geval weer een hele goede ontdekking op deze line-up. Wederom een Ijslandse band die fantastische muziek maakt, zoals Misþyrming vorig jaar ook zo geweldig was. Versta er geen zak van maar het klinkt zo lekker.
Dat zijn ze absoluut. Alleen is het na een lange festivaldag niet altijd even makkelijk om in die juiste sfeer te geraken en niet gewoon in eigen gedachten te verzinken. De timing van zulke bands en je eigen 'zijn' is wel cruciaal voor de juiste beleving.
Die zanger van Solstafir staat daar bij momenten zijn lyrics ook half uit te beelden, alsof we er dan iets wijzer van worden. 😅
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.347
5.899
Dat zijn ze absoluut. Alleen is het na een lange festivaldag niet altijd even makkelijk om in die juiste sfeer te geraken en niet gewoon in eigen gedachten te verzinken. De timing van zulke bands en je eigen 'zijn' is wel cruciaal voor de juiste beleving.
Die zanger van Solstafir staat daar bij momenten zijn lyrics ook half uit te beelden, alsof we er dan iets wijzer van worden. 😅
Ik ben inderdaad heel benieuwd waar die in het blokkenschema terecht gaan komen. Tot nu toe is het een Marquee band geweest, om 13:15 in 2014 en om 17:45 in 2019. Als we die lijn doorzetten wordt het wellicht voorlaatste in de Marquee voor hen, uurtje of 20:00/21:00? Voel wel een pijnlijke clash met Pantera aankomen nu...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Volgende maand even lekker voorbreiden op Graspop met dit harde 4tal in de Nobel in Leiden:CANNIBAL CORPSE | DARK FUNERAL | INGESTED | STORMRULER. Dat wordt opzeker genieten voor mijn zwarte hart :). Nog andere forumleden die die kant uit gaan toevallig 🤘
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
330942550_512580960791344_2034681136029456410_n.jpg


Helaas niet op GMM/Alcatraz, wél in Luik en Arnhem (en op Hellfest).
Voor liefhebbers van zwaar symfonische melodeath. 🤘
Gelijk maar tickets voor een tientje gekocht voor Luik, in zo'n lekker donker, klein stinkhol! 😝
En mooi op een steenworp van huis. 😎

O! Deze band had ik ooit eens gehoord ja, maar weer uit het oog verloren. Dank voor deze post :D
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.347
5.899
Ik ben dus iemand die 99% van de tijd muziek via Spotify luistert, dus weet ik vaak niet wat voor clipjes er bij sommige nummers zitten. Nu ben ik al enige tijd fan van Haken, maar ik had toch niet zien aankomen dat de clip voor hun epische prog saga Cockroach King een clip heeft die een hommage brengt aan de legendarische Muppets versie van Bohemian Rhapsody. Deze band zit ook vol verrassingen :)

 

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Volgende maand even lekker voorbreiden op Graspop met dit harde 4tal in de Nobel in Leiden:CANNIBAL CORPSE | DARK FUNERAL | INGESTED | STORMRULER. Dat wordt opzeker genieten voor mijn zwarte hart :). Nog andere forumleden die die kant uit gaan toevallig 🤘
Volgende week vrijdag naar deze namen, maar dan in Hengelo. Eerst aankomende donderdag naar Brutus, Psychonaut en Doodseskader in Nijmegen.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Ik ben dus iemand die 99% van de tijd muziek via Spotify luistert, dus weet ik vaak niet wat voor clipjes er bij sommige nummers zitten. Nu ben ik al enige tijd fan van Haken, maar ik had toch niet zien aankomen dat de clip voor hun epische prog saga Cockroach King een clip heeft die een hommage brengt aan de legendarische Muppets versie van Bohemian Rhapsody. Deze band zit ook vol verrassingen :)


"The Mountain" is zo een ongelooflijk goed album! Heb ik via een dame op de sportschool leren kennen. Haar ben ik uit het oog verloren, de band niet 😁
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
270
455
Now that the hype has somewhat cooled off, I thought I'd post my own ranking of bands I'm looking forward to.

Must-See: red
Excited about: green
Looking forward to: blue
Somewhat interested in: orange

I also underlined the bands I haven't seen in concert yet.

Thursday
Friday
Saturday
Sunday
Ghost
Guns N' Roses
Spiritbox
Marduk
Carpenter Brut

Cradle Of Filth
Papa Roach
Motionless In White
Alter Bridge
End
1914

As I Lay Dying
At The Gates

Beast In Black
Arch Enemy
Elegant Weapons
Haken
Stray From The Path
Gojira
Watain
Loathe

Fever 333
Ice Nine Kills
The Amity Affliction

Behemoth
Disturbed
Meshuggah
Landmvrks
Amon Amarth
Hollywood Undead
Crowbar
VV

Municipal Waste
Hatebreed
The Distillers
Pantera
Code Orange

Slipknot
Architects
Sleep Token
Parkway Drive
The Ghost Inside

Exodus
I Prevail
Sólstafir

In Flames
Nothing More
Vended

Legion Of The Damned
Danko Jones
Noctem
Dark Angel

Testament
Soen
Mötley Crüe
Billy Talent
Avatar
Lorna Shore
Def Leppard

Enter Shikari
Polaris
Generation Sex

Hollywood Vampires
Kreator
Katatonia
Greg Puciato
Novelists
Chelsea Grin

Three Days Grace
Voivod
The Halo Effect
Insomnium
Coheed & Cambria

Any suggestions? :)

Edit: The Ghost Inside
Well, no Orbit Culture on thursday... thats your biggest mistake 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Well, no Orbit Culture on thursday... thats your biggest mistake 🙂
Honestly, I couldn't quite get into them, especially their clean vocals.
Maybe that'll change before the festival, maybe not. Anyway, they're also playing Party San Open Air in august, so I'll have a second chance at checking them out.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken