Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Dat zou toch wel echt zwakte ten top zijn, een grote band op herhaling boeken en dan nog een positie of twee hoger ook. Ik heb echt 0 verwachting dat die laatste headliner iets voor mij wordt, maar FFDP zou alsnog een teleurstellende keuze zijn hoor… (goed ik ben biased want ik heb gewoon een hekel aan die band ook, maar toch)
Eens, maar die verwachting mag toch wel iets positiever!
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Lorna als headliner, dat zou pas vet zijn! Maar ik ben bang dat Graspop ze op een klein podium zet en het daar vervolgens veel en veel te druk wordt.. Net als vorig jaar met Jinjer geloof ik. Niet te doen zo druk.
Ik hoop minimaal Marquee, want zij gaan echt veel volk trekken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.149
10.443
Weet je, ik vind het eigenlijk best stom dat Avatar nu net een nieuw album moest uitbrengen. En ook nog een beetje een matige. Door de verplaatsing van hun show bestaat de setlist opeens uit 5 nummers van dit album. En nummers van het vorige album die ik erg graag eens live wilde horen zoals Child zijn verdwenen.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Als Machine Head en Gojira niet hard genoeg zijn om Graspop te headlinen dan kan je het festival maar beter opdoeken.
De bands die je opnoemt kunnen trouwens perfect op Graspop staan maar nooit als headliner natuurlijk.
Nee, ik zeg niet dat ze niet hard genoeg zijn😉. Ik reageerde met de bedoeling om aan te geven dat dit juist metal is en dus niet te hard is om te headlinen. Ik vind DL, MC en Ghost geen metal. ( ik vind ghost heel vet hoor daar niet van) maar dat vind ik meer TW classic materiaal dan metal meeting materiaal. Evenals de scorpions etc jaren terug. Ik vermaak me dan opperbest in een tent of de Marquee 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Weet je, ik vind het eigenlijk best stom dat Avatar nu net een nieuw album moest uitbrengen. En ook nog een beetje een matige. Door de verplaatsing van hun show bestaat de setlist opeens uit 5 nummers van dit album. En nummers van het vorige album die ik erg graag eens live wilde horen zoals Child zijn verdwenen.
Is die setlist al bekend dan? Of kunnen er nog aanpassingen plaatsvinden? Een mens mag immers hopen toch😁
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Alles is relatief natuurlijk. Machine Head is niet de hardste naam die op GMM heeft gestaan. Maar van de headliners van de afgelopen edities, behoren ze toch wel tot de hardere metal.

Als ik kijk naar de laatste 2 edities:
Iron maiden, scorpions, volbeat, within Temptation, Korn, judas priest, ffdp, sabaton, deep purple, Kiss, def leppard, lynyrd skynnyrd.
Slipknot en Slayer zijn de ‘hardste’ namen.
als we alleen naar de laatste 2 edities kijken zou ik zeggen dat Lamb of God de hardste headliner is geweest, of ten minste de hardste band die een mainstage hebben afgesloten. Als we iets verder kijken wellicht In Flames ofso.

Denk niet dat Graspop ooit hardere headliners zal krijgen dan bands als Lamb of God, Arch Enemy of In Flames. De meer extremere bands trekken daar gewoon niet genoeg volk voor om een weide van 50.000 man te vullen. Zelfs de 3 bands die ik nu noem doen dat nog niet op dit moment.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
We gaan er hier allemaal van uit dat Gojira en Meshuggah elkaar niet overlappen. Dat betekent automatisch dat Meshuggah en de onbekende headliner wel overlappen. De kans dat er dan iets hards als headliner komt, grenst in mijn ogen aan nihil.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
We gaan er hier allemaal van uit dat Gojira en Meshuggah elkaar niet overlappen. Dat betekent automatisch dat Meshuggah en de onbekende headliner wel overlappen. De kans dat er dan iets hards als headliner komt, grenst in mijn ogen aan nihil.
Daar zeg je me wat. Kan me niet voorstellen dat Gojira en Meshuggah overlappen. Daarvoor overlapt de fanbase al genoeg.

Daarnaast vind ik Gojira wel iets harder dan een Lamb of God/ Arch Enemy. Fortitude is zeker softer, maar alles wat ervoor zit en live gespeeld wordt.. al mogen ze best eens wat meer van The way of all flesh spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ik weet even nemeer wie me de All New Metal playlist aangeraden heeft, maar merciekes!! Wat wordt er toch een stevige brok herrie losgelaten op de wereld 😁Ik vind lang nie alles goed, maar da moet ook nie.

Andere aanraders volg ik ook nog op, en nieuwe tips zijn altijd welkom!
Je mag mijn Spotify playlist wel doorspitten! :p 135 uur en 22 minuten aan muziek, van Pink Floyd tot Lorna Shore lol
Edit: Ik stop er regelmatig nieuwe shit in!
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
We gaan er hier allemaal van uit dat Gojira en Meshuggah elkaar niet overlappen. Dat betekent automatisch dat Meshuggah en de onbekende headliner wel overlappen. De kans dat er dan iets hards als headliner komt, grenst in mijn ogen aan nihil.
Mja, bij de grootste kandidaten/kanshebbers voor vrijdag staat sowieso niets dat hard is, dus met dat gegeven kan je weinig namen schrappen van dat lijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

appatje

Playlistbediener
8 feb 2023
7
3
Daarnet naar een hopeloos uitverkochte bad omens geweest in trix. Ze hebben trouwens hun ganse tour uitverkocht al maanden voor die begon.

Over het voorprogramma zal ik niet veel woorden vuil maken, oxymorrons zou een vermakelijke band zijn moesten ze live zingen en ghostkid was gewoon niet goed vocaal.

Maar dan kwam de band die trix uitverkocht nog voor ze het voorprogramma aankondigden, ik ben blij dat ik oordoppen mee had, niet voor de muziek maar voor het gegil van de vrouwen. Zelden heb ik een publiek met overwegend vrouwen gezien op een metalshow maar het is zowaar mogelijk. Ijzersterke show, loepzuivere vocals.

Graspop, book bad omens!

Kende de band net nadat ze hun tour aankondigde dus helaas was het al uitverkocht en op ticketswap had ik ook geen geluk :cry:
Maar als ze volgend jaar op Graspop zouden staan, boek direct Our Mirage ook dan ook zot goeie band in zelfde stijl. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken