Graspop Metal Meeting 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.183
1.243
Als BMTH de headliner voor vrijdag nog wordt, dan is het mogelijk wachten tot na de show in Amsterdam? Antwerpen is uitverkocht maar veel Nederlanders komen ook naar Graspop (getuige het feit dat op dit forum alleen al denk ik meer Nederlanders dan Belgen zitten). En in NL hebben ze nu net nog een show (Amsterdam) die nog niet is uitverkocht. Die show is vrijdag en enkele dagen later is Antwerpen. Mogelijks kondigen ze bij een van de 2 hun komst naar Graspop aan?


Al blijf ik wel moeite hebben met het feit dat er dan een gat is tussen 8 en 16 juni. Zijn natuurlijk wel Britten dus die afstand is niks voor hun. En mogelijks wordt dat gat opgevuld met andere shows.

Hun RaR show is de enige in middel Europa. Maar officieel volgens Wikipedia wordt Belgie gezien als West-Europa blijkbaar. De tourposter van Guns N' Roses die gisteren werd bekend gemaakt heeft het echter wel over Middle en East Europa dus volgens die poster zouden zowel Frankfurt als Dessel behoren tot Middel Europa. Maar ik denk misschien dat ik nu teveel nadenk.
Weet.iemanf trouwens of Guns N' Roses en Bring Me The Horizon hetzelfde boekingskantoor zeer toevallig hebben?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.183
1.243
Ik heb dat eens opgezocht. Guns N' Roses hun boekingsagent is International Talent Booking uit UK. BMTH is bij United Talent en die zijn Amerikaans blijkt. Dus de Amerikaanse band zit bij een Britse agent en de Britse band bij een Amerikaanse agent. Wat wel opvallend is: logo is bij beiden dezelfde lay-out en beiden talent in de naam. Dus het zou me niet verbazen als dit dezelfde eigenaar is. En dan het feit dat beide kantoren de term "Middle Europe" gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Haha ja dat zijn goede momenten voor de sfeer altijd! En typerend voor het Graspop publiek in mijn ervaring, echt heel fijn.
Echt wel. Heb zelf ook een paar mooie ervaringen terwijl ik aan het surfen was. 1 keer zag ik uit mijn ooghoek een hand naar mijn broekzak gaan, om vervolgens te constateren dat die hand mijn portemonnaie terug in mijn zak duwde, die er bijna uitviel (vergeten eruit te halen, rule #1 bij crowdsurfen). En een andere keer, bij IM, ging ik vrolijk surfend richting main, toen ik onderweg aan de rand van een nog lege enorme circlepit aankwam. Een gast die begreep dat ik daar niks te zoeken had pakte mij op, droeg me naar de andere kant van de pit en bracht me verder op gang om zo het laatste stukje tot het hek te kunnen surfen. Echt geniale actie vond ik dat.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Ik heb dat eens opgezocht. Guns N' Roses hun boekingsagent is International Talent Booking uit UK. BMTH is bij United Talent en die zijn Amerikaans blijkt. Dus de Amerikaanse band zit bij een Britse agent en de Britse band bij een Amerikaanse agent. Wat wel opvallend is: logo is bij beiden dezelfde lay-out en beiden talent in de naam. Dus het zou me niet verbazen als dit dezelfde eigenaar is. En dan het feit dat beide kantoren de term "Middle Europe" gebruiken.
Kan gerust beide dochterondernemingen van live nation zijn...zou me ook niet verbazen. Die zitten overal.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.005
2.063
Als BMTH de headliner voor vrijdag nog wordt, dan is het mogelijk wachten tot na de show in Amsterdam? Antwerpen is uitverkocht maar veel Nederlanders komen ook naar Graspop (getuige het feit dat op dit forum alleen al denk ik meer Nederlanders dan Belgen zitten). En in NL hebben ze nu net nog een show (Amsterdam) die nog niet is uitverkocht. Die show is vrijdag en enkele dagen later is Antwerpen. Mogelijks kondigen ze bij een van de 2 hun komst naar Graspop aan?


Al blijf ik wel moeite hebben met het feit dat er dan een gat is tussen 8 en 16 juni. Zijn natuurlijk wel Britten dus die afstand is niks voor hun. En mogelijks wordt dat gat opgevuld met andere shows.

Hun RaR show is de enige in middel Europa. Maar officieel volgens Wikipedia wordt Belgie gezien als West-Europa blijkbaar. De tourposter van Guns N' Roses die gisteren werd bekend gemaakt heeft het echter wel over Middle en East Europa dus volgens die poster zouden zowel Frankfurt als Dessel behoren tot Middel Europa. Maar ik denk misschien dat ik nu teveel nadenk.
Weet.iemanf trouwens of Guns N' Roses en Bring Me The Horizon hetzelfde boekingskantoor zeer toevallig hebben?
Volgens mij stond er Middle East, Europe en North America.
Midden-Oosten dus, voor die ene show in Israel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Jaa, Bad Omens graag!! Hier in NL stonden ze in Dynamo, een kleiner zaaltje konden ze niet vinden denk ik. Op Ticketswap zochten zo'n 2000 mensen tickets (er past net aan 1000 man in Dynamo geloof ik). Gewoon kansloos, dus ik heb ze helaas niet gezien..
hier is bad omens van Trix bar naar trix box naar trix club gegaan 100 -> 400 -> 1100, zo zie je maar wat de kracht van tiktok is (en natuurlijk ook gewoon heel goede muziek maken)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
187
Ja Machine Head op vrijdag zou best een droom zijn. Vond ze vorig jaar in de AFAS erg goed, eerste keer dat ik ze live zag. Een avondje Machine Head en Gojira en Disturbed en Amon Amarth. man!! Dat wordt kamperen bij de main.
Machine Head 1 van mijn favoriete bands als headliner van GMM, wauw crazy !!! Ook al spelen ze terug festivals, zal wel bij een droom blijven, alhoewel 1 exclusief Europees festivaloptreden deze zomer op Graspop zou wel een heel specialleke zijn! Toch denk ik dat de vrijdag headliner Five Finger Death Punch wordt, na hun optreden vorig jaar zei Moody toch heel overtuigend "See You next year", denk niet dat hij daarmee Amsterdam 29 april mee bedoelde.. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: HerveBe en festivalryo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Ja, ik sluit me volledig bij jullie aan. Machine Head en Gojira die samen een dag afsluiten op Graspop, zou geweldig zijn! Beiden keiharde metal, maar wel met een sound die op één of andere manier bij veel mensen goedvalt. Ook mensen die normaal niet van grunts en blastbeats houden. Bovendien twee bands met een uitstekende live reputatie.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Ja, ik sluit me volledig bij jullie aan. Machine Head en Gojira die samen een dag afsluiten op Graspop, zou geweldig zijn! Beiden keiharde metal, maar wel met een sound die op één of andere manier bij veel mensen goedvalt. Ook mensen die normaal niet van grunts en blastbeats houden. Bovendien twee bands met een uitstekende live reputatie.
Het is tenslotte Graspop Metal Meeting en niet graspop pop feest🤪 Machine Head en Gojira als afsluiter zou echt geweldig zijn. Maar geen keiharde metal toch? Dan denk ik meer aan Marduk, Watain, Septic Flesh en bijv Lorna Shore maar ondanks de enorme hype die Lorna Shore nu is vrees ik dat die nooit echt zullen headlinen omdat het vrij heftig is voor het grote publiek denk ik? Maar ik laat me graag het tegendeel bewijzen. Ik kan ook erg genieten van een Worm Shepherd maar die heb ik nog nooit live meegemaakt😁
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
748
Lorna als headliner, dat zou pas vet zijn! Maar ik ben bang dat Graspop ze op een klein podium zet en het daar vervolgens veel en veel te druk wordt.. Net als vorig jaar met Jinjer geloof ik. Niet te doen zo druk.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.005
2.063
Het is tenslotte Graspop Metal Meeting en niet graspop pop feest🤪 Machine Head en Gojira als afsluiter zou echt geweldig zijn. Maar geen keiharde metal toch? Dan denk ik meer aan Marduk, Watain, Septic Flesh en bijv Lorna Shore maar ondanks de enorme hype die Lorna Shore nu is vrees ik dat die nooit echt zullen headlinen omdat het vrij heftig is voor het grote publiek denk ik? Maar ik laat me graag het tegendeel bewijzen. Ik kan ook erg genieten van een Worm Shepherd maar die heb ik nog nooit live meegemaakt😁
Als Machine Head en Gojira niet hard genoeg zijn om Graspop te headlinen dan kan je het festival maar beter opdoeken.
De bands die je opnoemt kunnen trouwens perfect op Graspop staan maar nooit als headliner natuurlijk.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Het is tenslotte Graspop Metal Meeting en niet graspop pop feest🤪 Machine Head en Gojira als afsluiter zou echt geweldig zijn. Maar geen keiharde metal toch? Dan denk ik meer aan Marduk, Watain, Septic Flesh en bijv Lorna Shore maar ondanks de enorme hype die Lorna Shore nu is vrees ik dat die nooit echt zullen headlinen omdat het vrij heftig is voor het grote publiek denk ik? Maar ik laat me graag het tegendeel bewijzen. Ik kan ook erg genieten van een Worm Shepherd maar die heb ik nog nooit live meegemaakt😁
Mja, dat er nog hardere bands zijn, bijvoorbeeld een aantal die jij opnoemt, betekent toch niet dat Machine Head en Gojira niet hard zijn?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Alles is relatief natuurlijk. Machine Head is niet de hardste naam die op GMM heeft gestaan. Maar van de headliners van de afgelopen edities, behoren ze toch wel tot de hardere metal.

Als ik kijk naar de laatste 2 edities:
Iron maiden, scorpions, volbeat, within Temptation, Korn, judas priest, ffdp, sabaton, deep purple, Kiss, def leppard, lynyrd skynnyrd.
Slipknot en Slayer zijn de ‘hardste’ namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.384
5.996
Toch denk ik dat de vrijdag headliner Five Finger Death Punch wordt, na hun optreden vorig jaar zei Moody toch heel overtuigend "See You next year", denk niet dat hij daarmee Amsterdam 29 april mee bedoelde.. :)

Dat zou toch wel echt zwakte ten top zijn, een grote band op herhaling boeken en dan nog een positie of twee hoger ook. Ik heb echt 0 verwachting dat die laatste headliner iets voor mij wordt, maar FFDP zou alsnog een teleurstellende keuze zijn hoor… (goed ik ben biased want ik heb gewoon een hekel aan die band ook, maar toch)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken