Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Zeker Black Sabbath is zo'n iconische band, die moet je gewoon een keer gezien hebben als metal liefhebber naar mijn mening.
I still can't get over the cancellation of their 2016 Rock Am Ring show...the festival was stopped after a thunderstorm, Black Sabbath were supposed to headline on the final day. Never got to see them with Ozzy.

Then again, I got to see Ozzy twice and I was lucky enough to see Heaven & Hell featuring Dio on their final tour.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Nah, gewoon iemand die dacht of hoopte dat Ozzy misschien op GMM zou staan, zonder enig bewijs.
Ik geloof niet dat Ozzy ook maar een moment in the picture was voor GMM.

Bekijk bijlage 3815
Bekijk bijlage 3816
Het lijkt me toch plausibeler dat het lange wachten op headliners een gevolg is van een onzekere headliner en niet van een band/management dat gewichtig wil doen en om vage redenen absurd lang wil wachten om iets bekend te maken.

GNR komt daar nog wel mee weg, maar BMTH is toch niet indrukwekkend genoeg om daar veel concessies voor te maken, daar staat of valt je festival echt niet mee.

Al is het eindresultaat misschien wel hetzelfde, of BMTH er dan staat als noodoplossing voor Ozzy of omdat ze zelf interessant moesten doen, maakt dan niet veel uit.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Het lijkt me toch plausibeler dat het lange wachten op headliners een gevolg is van een onzekere headliner en niet van een band/management dat gewichtig wil doen en om vage redenen absurd lang wil wachten om iets bekend te maken.

GNR komt daar nog wel mee weg, maar BMTH is toch niet indrukwekkend genoeg om daar veel concessies voor te maken, daar staat of valt je festival echt niet mee.

Al is het eindresultaat misschien wel hetzelfde, of BMTH er dan staat als noodoplossing voor Ozzy of omdat ze zelf interessant moesten doen, maakt dan niet veel uit.
Elke band kan dit doen hoor, zelfs een kleine band op de affiche moet toezeggen alvorens je deze mag lossen
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
319
944
Gezien hun passage vorig jaar denk ik niet dat we ze mogen verwachten. Sowieso zijn alle hoge spots al ingenomen, dus die gingen hoe dan ook niet meekomen met Ozzy (mocht hij ooit nog maar eventjes overwogen geweest zijn, wat ik zeer hard betwijfel)
Voor mij heeft Judas Priest eenzelfde gevoel als Ozzy: vroeger supergaaf, maar inmiddels laat het live aan kwaliteit te wensen over. Ik verwacht dat veel graspop-gangers er inmiddels zo over denken 😅
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Elke band kan dit doen hoor, zelfs een kleine band op de affiche moet toezeggen alvorens je deze mag lossen
Ja, maar de verkoop van je festival is niet afhankelijk van een kleine band. Met de grote namen wil je toch niet wachten. Hoe langer je daarmee moet wachten, hoe minder marketing-voordeel je daar zelf uit kan halen als festival, terwijl de band wel even duur blijft indien je hem 3 maanden eerder mocht aankondigen.

Of de band moet relatief goedkoop zijn, dat kan natuurlijk ook. GNR zijn wel bijzonder duur zijn, maar misschien is BMTH een koopje, daar heb ik geen zicht op.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Had zin om weer eens een concertje mee te pikken, dus heb maar besloten een last minute ticketswapje te doen voor BFMV, Jinjer en Atreyu. De eerste 2 zijn me altijd goed bevallen live, en Atreyu vooral de laatste dagen veel geluisterd en klinkt ook erg goed. Inmiddels al onderweg, ben benieuwd! Nog meer mensen die er bij zijn?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ja, maar de verkoop van je festival is niet afhankelijk van een kleine band. Met de grote namen wil je toch niet wachten. Hoe langer je daarmee moet wachten, hoe minder marketing-voordeel je daar zelf uit kan halen als festival, terwijl de band wel even duur blijft indien je hem 3 maanden eerder mocht aankondigen.

Of de band moet relatief goedkoop zijn, dat kan natuurlijk ook. GNR zijn wel bijzonder duur zijn, maar misschien is BMTH een koopje, daar heb ik geen zicht op.
Als een band wilt dat ze wachten met de aankondiging, denk ik niet dat het festival daar veel inspraak in heeft. Dat jij BMTH niks vind betekent niet dat de organisatie maar gewoon kan doen en laten wat ze willen en een band kunnen forceren om een aankondiging eruit te gooien. Het blijft een grote band en een headliner die veel tickets verkoopt.

Lijkt mij ook niet dat dat hier gebeurt is, ik blijf bij mijn theorie dat gmm graag de laatste headliners en poster aankondiging rond elkaar wilt plannen en dat er daarom wordt gewacht op GNR om dit in gang te zetten.

Verder lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat ozzy ooit een kanshebber is geweest, die tour hangt al een half jaar aan een zijden draadje volgens mij ivm de gezondheid van de beste man, iedereen zag die cancellation toch aan komen? Zeker sinds de tour van Pantera bekend werd gemaakt kon je die tour al wel afschrijven. Als festival zo'n gok nemen lijkt me gewoon totaal niet plausibel.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Als een band wilt dat ze wachten met de aankondiging, denk ik niet dat het festival daar veel inspraak in heeft. Dat jij BMTH niks vind betekent niet dat de organisatie maar gewoon kan doen en laten wat ze willen en een band kunnen forceren om een aankondiging eruit te gooien. Het blijft een grote band en een headliner die veel tickets verkoopt.
Dit dus idd. Je boekt een band en kondigt die aan als de band daarmee akkoord is. Hoe groot, klein, duur, of al dan niet belangrijk die is.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Aanvullend hierop: zou me ook niets verbazen als Graspop al heel lang wist dat de laatste twee headliners pas laat hun tour lossen en dat ze bij Graspop daarom strategisch ook de afsluiters van North als headliner hebben aangekondigd. Deden ze voorgaande edities namelijk niet.
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Exact dat ja. Heb zelf zowel Ozzy solo als met Black Sabbath op Graspop gezien. Blij dat ik beide meegemaakt heb. Zeker Black Sabbath is zo'n iconische band, die moet je gewoon een keer gezien hebben als metal liefhebber naar mijn mening. Maar dat zal nu helaas niet meer gaan. En dat is ook goed inderdaad, het moet niet nog verder achteruit gaan, dan doet je je eigen status geen recht meer aan als een Ozzy zijnde.
Ja mee eens, ben ook blij dat ik beide heb meegemaakt, zeker in het geval van Black Sabbath. Het is idd goed zo, op naar de volgende generatie metal bands!
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal en Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Als een band wilt dat ze wachten met de aankondiging, denk ik niet dat het festival daar veel inspraak in heeft. Dat jij BMTH niks vind betekent niet dat de organisatie maar gewoon kan doen en laten wat ze willen en een band kunnen forceren om een aankondiging eruit te gooien. Het blijft een grote band en een headliner die veel tickets verkoopt.

Lijkt mij ook niet dat dat hier gebeurt is, ik blijf bij mijn theorie dat gmm graag de laatste headliners en poster aankondiging rond elkaar wilt plannen en dat er daarom wordt gewacht op GNR om dit in gang te zetten.

Verder lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat ozzy ooit een kanshebber is geweest, die tour hangt al een half jaar aan een zijden draadje volgens mij ivm de gezondheid van de beste man, iedereen zag die cancellation toch aan komen? Zeker sinds de tour van Pantera bekend werd gemaakt kon je die tour al wel afschrijven. Als festival zo'n gok nemen lijkt me gewoon totaal niet plausibel.
Helemaal eens.
Ik begrijp dat mensen ongeduldig worden (net als ik), maar dat is m.i. geen reden voor wilde speculaties.
GMM komt gewoon met de aankondiging van de laatste headliners en worp als de tijd daar rijp voor is.
En als we @jimmywe mogen geloven is dat volgende week. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
342
489
D
Helemaal eens.
Ik begrijp dat mensen ongeduldig worden (net als ik), maar dat is m.i. geen reden voor wilde speculaties.
GMM komt gewoon met de aankondiging van de laatste headliners en worp als de tijd daar rijp voor is.
En als we @jimmywe mogen geloven is dat volgende week. 😉
Did I miss something? 🤔 where did he talk about next week?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik ben ook de beroerdste niet... Hoe was het @Loek123? Zijn ze al headlinerwaardig?
BFMV speelde goed en strak, maar hebben me niet bepaald omver geblazen. Zie ze niet zo snel iets headlinen hier, ook geen Alcatraz. Het is een goede live band, en zijn veel van het 'niet lullen maar doorspelen' principe waar ik groot voorstander van ben net als jij. Toch zie ik zie niet verder groeien dan een logo bandje op een festival. Een vermakelijk bandje voor een uurtje in de namiddag, daar zal het wel bij blijven.

Jinjer vond ik een stuk beter. Speelde gewoon ontzettend goed. Heb ze in de afgelopen 8 maanden 3 keer gezien en dit was de beste performance (met hoe weinig ik naar concerten ga is dit verdomd veel, sinds graspop 1 festivaldag en 2 concerten bijgewoond) tatjana had een heel apart pakje aan (glow in the dark) dat ook wel de aandacht van het publiek trok. Jammer dat ze mijn favoriete nummer Teacher Teacher niet speelden. Veel mensen om me heen die duidelijk nog nooit van Jinjer hadden gehoord waren ook erg onder de indruk van de band.

Nog even over Atreyu. Paar weken geleden had ik er nog nooit van gehoord, maar gaan al een aardige tijd mee zag ik. Bestaan al 25 jaar zelfs. Had ze vantevoren geluisterd en klonk erg goed dus had er zin in. Helaas kregen ze maar 30 minuten speel tijd, en speelden ze maar 25 minuten. Als je dan van die 25 minuten ongeveer 5-10 minuten dom zit te lullen dat je bier wilt en nog een half nummer van Queen speelt, dan ben je bij mij wel af. De paar nummers die ze wel speelden klonken goed, maar daar kan ik niet zo veel mee. Erg jammer.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
BFMV speelde goed en strak, maar hebben me niet bepaald omver geblazen. Zie ze niet zo snel iets headlinen hier, ook geen Alcatraz. Het is een goede live band, en zijn veel van het 'niet lullen maar doorspelen' principe waar ik groot voorstander van ben net als jij. Toch zie ik zie niet verder groeien dan een logo bandje op een festival. Een vermakelijk bandje voor een uurtje in de namiddag, daar zal het wel bij blijven.
Was niet bij dit concert, maar ik ben het hier wel mee eens. Prima band, met leuke, herkenbare songs. Maar voor mijn gevoel hangen ze al een jaar of of 10 op hetzelfde niveau. De toevoeging van bassist Jamie Mathias heeft de band live wel heel erg goed gedaan, zodat Matt Tuck zijn stem wat minder hoeft te belasten. Maar inderdaad, precies wat je zegt: vermakelijke band voor in de namiddag op mainstage. En daar is overigens helemaal niets mis mee. Ik ga eigenlijk altijd wel weer kijken als ze op Graspop staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Was niet bij dit concert, maar ik ben het hier wel mee eens. Prima band, met leuke, herkenbare songs. Maar voor mijn gevoel hangen ze al een jaar of of 10 op hetzelfde niveau. De toevoeging van bassist Jamie Mathias heeft de band live wel heel erg goed gedaan, zodat Matt Tuck zijn stem wat minder hoeft te belasten. Maar inderdaad, precies wat je zegt: vermakelijke band voor in de namiddag op mainstage. En daar is overigens helemaal niets mis mee. Ik ga eigenlijk altijd wel weer kijken als ze op Graspop staan.
Ja ik snap dit wel. Maar toch wil ik hun show wel eens op een plek zien waar het wat beter tot zijn recht zal komen. Ook een Gojira en in Flames vlammen minder in de middag op de mainstage. BFMV is de schemer of hoog in de Marque kan een hele andere show worden vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken