Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Ik zie 10 pagina's erbij en vrijdag uitverkocht. Ik denk er is nieuws.

Er is geen nieuws.

Gister trouwens naar Heilung geweest, was vet! Toch jammer dat ik die vorig jaar heb geskipt. Niet dat Within temptation heel slecht was maar dat was de vijfde keer ofzo, en gister Heilung was de eerste keer.

De vrijdag was een typefout toch? Alleen de zaterdag is uitverkocht?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Come On Reaction GIF by MOODMAN
In de context van Fleddy Melculy geheel on topic.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Handig dat het uitverkocht is voor zaterdag…. zouden er nog 2 meegaan… zelfs nog TicketSwap kaarten getipt die voorbij kwamen voor 108,00 vorige week….. gelukkig zelf al wel een kaartje voor de zaterdag met een maat van me. Staat nu ook al een ijzersterke line up die dag
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
370
639
Als je je ergens nier druk hoeft te maken over kaarten is het graspop wel.
Paar dagen van te voren op ticketswap of op de dag zelf staan er altijd mensen met kaarten voor de deur. Zowel dag als combi tickets. Vaak nog ver onder de prijs ook.
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Ik zie 10 pagina's erbij en vrijdag uitverkocht. Ik denk er is nieuws.

Er is geen nieuws.

Gister trouwens naar Heilung geweest, was vet! Toch jammer dat ik die vorig jaar heb geskipt. Niet dat Within temptation heel slecht was maar dat was de vijfde keer ofzo, en gister Heilung was de eerste keer.
Heilung was vet op Graspop vorig jaar. Vooral omdat je daar vrij eenvoudig ver vooraan kan staan. Ga ze donderdag in de 013 zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joeri en MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Er is weer overal aan gedacht bij die show van Heilung. Afgelopen najaar al gezien in Stockholm en dat was genieten. Nieuwe album kwam goed uit de verf. Ook Eivør en Lili Refrain, beide misschien niet de makkelijkste artiesten, voegen veel toe als voorprogramma's.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en JK79

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Als je je ergens nier druk hoeft te maken over kaarten is het graspop wel.
Paar dagen van te voren op ticketswap of op de dag zelf staan er altijd mensen met kaarten voor de deur. Zowel dag als combi tickets. Vaak nog ver onder de prijs ook.
Dat begreep ik normaal ook, maar hoezo is de zaterdag dan nu al uitverkocht? Ik heb dan maar liever wel nu al kaarten voor de normale prijs, dan dat ik voor niks die kant op rij.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Heilung was vet op Graspop vorig jaar. Vooral omdat je daar vrij eenvoudig ver vooraan kan staan. Ga ze donderdag in de 013 zien.
Jaloers. Maarja, Een van mijn favoriete bands ooit heilung heeft me voor een raadsel gezet op graspop dit jaar. Bij hun laatste nummer voelde ik de vloer daveren. Nu wist ik niet zeker of het enkel door de bassen was, doordat mensen meespringen (ben slechtziende) of allebei.
Je weet wel het nummer hammamahihihi :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Jaloers. Maarja, Een van mijn favoriete bands ooit heilung heeft me voor een raadsel gezet op graspop dit jaar. Bij hun laatste nummer voelde ik de vloer daveren. Nu wist ik niet zeker of het enkel door de bassen was, doordat mensen meespringen (ben slechtziende) of allebei.
Je weet wel het nummer hammamahihihi :)
Beiden. Bassen waren er flink maar er werd ook flink gesprongen. Deceptie kwam pas bij het uitlopen van de tent en terugkomen in het "normale" leven.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Beiden. Bassen waren er flink maar er werd ook flink gesprongen. Deceptie kwam pas bij het uitlopen van de tent en terugkomen in het "normale" leven.
Je moet eens proberen op de eerste rij te staan en dan de dranghekken voelen bewegen door de bassen. Zalig!
Ik weet niet of je het eerste optrede van heilung hebt meegemaakt toen de elektriciteit verschillende keren uitviel op graspop. Dat was ook best wel magisch. De security moest dan tegen de dranghekken zitten om te zorgen dat ze niet omvielen door de bassen. Toen stonden ze in de metal dome nog feller afgesteld denk ik.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Edit: Is fleddy melculy de Vlaamse versie van populariteit van heidevolk in Nederland? Dus bijna niet op de radio maar overvolle tenten bij elk festival of volle concertzalen?
Heidevolk staat in Nederland in zalen met een capiciteit van 600 of minder?
Dan hoop ik wel dat je de zaal kunt vullen.
Ik denk dat je Fleddy Melculy eerder kan vergelijken met Vankatoen jaren terug.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Nederlandse bands hebben ook veel te danken aan GMM. Een groot aantal bands die er al eerder stonden: Within Temptation, Ayreon, Floor Jansen, Epica, Legion of the Damned, Delain, Heidevolk, Carach Angren, The charm the fury, Asphyx, Vandeberg, Vanderbuyst, Textures, God Dethroned, Asrai, Gorefest, Orphanage, Hail of bullets, Pestilence

Ik zou dit ooit graag aangevuld zien met:
Picture , Vengeance, MaYaN, VUUR (Anneke van Giersbergen), Ex Libris (Dianne van Giersbergen)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Nederlandse bands hebben ook veel te danken aan GMM. Een groot aantal bands die er al eerder stonden: Within Temptation, Ayreon, Floor Jansen, Epica, Legion of the Damned, Delain, Heidevolk, Carach Angren, The charm the fury, Asphyx, Vandeberg, Vanderbuyst, Textures, God Dethroned, Asrai, Gorefest, Orphanage, Hail of bullets, Pestilence

Ik zou dit ooit graag aangevuld zien met:
Picture , Vengeance, MaYaN, VUUR (Anneke van Giersbergen), Ex Libris (Dianne van Giersbergen)
Mooie lijst! Mayan heeft er wel al gestaan, paar jaar geleden als opener in de Metal Dome om geloof ik 11.15. Helaas moeten missen toen door vertraging met de shuttle bus
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.443
Mooie lijst! Mayan heeft er wel al gestaan, paar jaar geleden als opener in de Metal Dome om geloof ik 11.15. Helaas moeten missen toen door vertraging met de shuttle bus
Ja dat was erg vroeg toen. Mark Jansen was bang dat niemand zou komen op dat vroege tijdstip, dus had hij de dag ervoor flyers opgehangen aan de palen in de Marquee met een aankonding voor hun show. :D
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.408
600
Sinds oud en nieuw niet veel meer gelezen wat er gepost word.
Maar ik zie net een poster van Mystic Festival in Polen in juni voorbij komen met Danzig erop. Mogelijkheidje?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Mooie lijst! Mayan heeft er wel al gestaan, paar jaar geleden als opener in de Metal Dome om geloof ik 11.15. Helaas moeten missen toen door vertraging met de shuttle bus
Ik heb mayan moeten missen doordat mijn ticket niet geldig was. Legaal aangekocht hoor. Maar lang verhaal kort. De site van graspop is nog altijd het meest betrouwbaar. Ben toen uiteindelijk toch nog met vertraging binnen geraakt. Ik hoop mayan ooit nog terug te zien want die leken me legendarisch goed! En ik was de naam van die band al vergeten helaas. Bedankt dat ik het weer terug weet.
Edit: hier MaYaN live. Ik vind ze beter dan epica als ik ze met iemand mag vergelijken.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken