Graspop Metal Meeting 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Vandaag meerdere opnames gezien van de nieuwe Pantera optredens. Muzikaal gezien verschilt het niet veel van de shows van Phil & The Illegals in 2019, die een paar Pantera shows deden (zoals op DMF tijdens een heftige regenbui). Ik vind het toch allemaal erg goedkoop...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Vandaag meerdere opnames gezien van de nieuwe Pantera optredens. Muzikaal gezien verschilt het niet veel van de shows van Phil & The Illegals in 2019, die een paar Pantera shows deden (zoals op DMF tijdens een heftige regenbui). Ik vind het toch allemaal erg goedkoop...
Maar wat had je dan precies verwacht, vraag ik me af... Met de Illegals deed Phil een tribute aan het album A Vulgar Display. Nu doen ze een tribute aan de legacy van Dime en Vince. Maar ik vind beide shows amper vergelijkbaar, omdat ze nu een hele productie mee hebben genomen. Vette lichtshow, veel pyro en dat grote Pantera logo. Beelden van Dime en Vince worden tijdens de show op het scherm geprojecteerd. Charlie z'n drums staan vergelijkbaar afgesteld zoals die van Vince vroeger. Zakk Wylde doet een mix van Dime zijn riffs en zijn eigen take op de solo's. Phil heeft voor deze shows aan zijn conditie gewerkt en klinkt beter dan hij in jaren heeft gedaan. De setlist bestaat uit vrijwel alle bekende nummers, in plaats van één album. Ik vind het echt een geslaagde reünie/tribute.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Powerwolf heeft zichzelf inderdaad gisteren aangekondigd voor Alcatraz. Mooie headliner voor hen, in de lijn van vorig jaar.

Kort verslag, de lotto arena was vrij aardig gevuld. De bivenste ring werd niet gebruikt, ik schat in totaal 5500-6000 toeschouwers wat aardig is.

Warkings was best wel te pruimen. Bandje om volgend jaar marque of metaldome te openen.
Dragonforce vond ik persoonlijk niet goed. De zanger leek niet goed meer bij stem te zijn. Sommige noten werden gehaald, andere overgeslagen. Vond het ook een onpersoonlijke show.
Powerwolf in gekende stijl, met alle meezingmomentjes. Op dit moment nog niet klaar voor Graspop headliner, maar voor Alcatraz dik in orde. Mooie productie die ze meehebben. Tijdens de corona duidelijk nog wat geinvesteerd in deze tour. Qua klank was het dik in orde, zang af en toe tegen het randje, maar het is powerwolf...
Leuke show, nog wat jaartjes rustig groeien en dan mogelijks wel eens headliner. Nu zeker kans om net voor de headliners te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en jonasvh

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Powerwolf heeft zichzelf inderdaad gisteren aangekondigd voor Alcatraz. Mooie headliner voor hen, in de lijn van vorig jaar.

Kort verslag, de lotto arena was vrij aardig gevuld. De bivenste ring werd niet gebruikt, ik schat in totaal 5500-6000 toeschouwers wat aardig is.

Warkings was best wel te pruimen. Bandje om volgend jaar marque of metaldome te openen.
Dragonforce vond ik persoonlijk niet goed. De zanger leek niet goed meer bij stem te zijn. Sommige noten werden gehaald, andere overgeslagen. Vond het ook een onpersoonlijke show.
Powerwolf in gekende stijl, met alle meezingmomentjes. Op dit moment nog niet klaar voor Graspop headliner, maar voor Alcatraz dik in orde. Mooie productie die ze meehebben. Tijdens de corona duidelijk nog wat geinvesteerd in deze tour. Qua klank was het dik in orde, zang af en toe tegen het randje, maar het is powerwolf...
Leuke show, nog wat jaartjes rustig groeien en dan mogelijks wel eens headliner. Nu zeker kans om net voor de headliners te spelen.
IVM Dragonfocre: my heart will go on zal nooit nog hetzelfde klinken voor mij na gisteren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Gisteravond bij de laatste stop geweest van de Rising Merch Faces of Death tour met Rivers of Nihil als headliner. De voorprogramma's waren prima (Harbinger, Inferi en Fallujah) maar vooral Allegeaon gaf een knalshow. Hard, melodieus en een zeer energieke frontman. Mogen van mij meer aandacht krijgen.

Dankzij een tip hier had ik me er al op ingesteld dat de frontman Rivers of Nihil uitgeschopt was. Het verschil met de show op Alcatraz was daarom wel merkbaar. Knap hoe de bassist de zangpartijen overneemt maar het is daardoor statischer en hij heeft een minder krachtige stem. Maar een maat die mee was zag ze voor de eerste keer en was lyrisch over de show. Dus uiteindelijk hangt het ook een beetje van je referentiekader af. Al met al wel zeer vermaakt, die band maakt unieke nummers. Blijkbaar was hun nummer The Silent Life mijn meestgedraaide nummer op Spotify dus dat was ff knallen. Ben wel benieuwd naar de volgende stap in hun carrière, nieuwe frontman zoeken of zo doorgaan?
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Waren op dit forum in andere topics behoorlijk wat reviews van verschillende GNR shows van de 2022 tour te lezen.
Heb genoeg mensen gehoord die het helemaal niks vonden, maar ook even veel mensen die het een goede show vonden.
Ik heb het idee dat het ook een beetje per dag verschilt welke Axl je krijgt. Laten we maar hopen dat Axl een goede dag heeft als hij op Graspop staat.
Smaken verschillen zeker, heb 3 shows van AC/DC met Axl gezien en vond hem een fantastische vervanger van Brian Johnson.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604
powerwolf wordt dus de aankondiging voor alcatraz vandaag, dus geen aankondiging van guns n roses voor graspop vandaag?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
powerwolf wordt dus de aankondiging voor alcatraz vandaag, dus geen aankondiging van guns n roses voor graspop vandaag?
Alcatraz is niet dezelfde organisatie als Graspop. Die kijken volgens mij dus niet naar wie wanneer aankondigt.
Het één hoeft dus het andere nog niet uit te sluiten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik dacht dat het al redelijk geimpliceerd was dat het vandaag aan werchter was
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken