Graspop Metal Meeting 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Niet bij een afzonderlijke act hoor, voor zover ik erover op de hoogte ben. Er staat geen rete-exlusieve ofzo, maar vind het wel een heel gelaagde lineup. Misschien had ik beter in de breedte moeten zeggen dan in de diepte.
Dan ben ik het volledig met je eens. Dit is een sterk programma voor de liefhebber van stevige muziek. Weliswaar (nog) geen echte deep cuts qua bands. Zul je zien dat bij de volgende lichting Cult Of Luna erbij zit.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Hahaha ik vind het heerlijk hoeveel van die subgenres er zijn in de metalscene.
En ik ken er helaas niks van. Zou dringend eens ingewijd moeten worden. Wat voor subgenre is bvb Amenra? Of Lamb of God? Gojira? Slipknot?
Bands zijn altijd moeilijk in een hokje te stoppen.

Amenra: Post-Metal
LOG: New Wave of American Heavy Metal
Gojira: Death/Groove Metal, soms een beetje Djent en Prog vind ik
Slipknot: Nu-Metal
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Metal is zowat het meest onderverdeelde genre denk ik.
Die vertakkingen zijn echt niet normaal.
Black Metal,Groove Metal,Nu-Metal,Heavy Metal,Death Metal, Metalcore,Symphonic Metal,Power Metal,Prog Metal,Gothic Metal,Industrial Metal,etc...

Ik zou me niet blind staren op die genres hoor,ik zou zeggen dat je zelf gewoon eens op ontdekkingsreis moet gaan en dan zal je zien dat Youtube en spotify u wel gelijkaardige playlists aanbieden.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Hahaha ik vind het heerlijk hoeveel van die subgenres er zijn in de metalscene.
En ik ken er helaas niks van. Zou dringend eens ingewijd moeten worden. Wat voor subgenre is bvb Amenra? Of Lamb of God? Gojira? Slipknot?
Poeh... Amenra is inmiddels een eigen subgenre geworden, maar oorspronkelijk postmetal/noise, zoals Neurosis en Cult Of Luna. Lamb Of God was in het begin een metalcore band, maar is steeds meer de thrash kant opgegaan en toch eigenzinnig. Gojira nog altijd in de hoek van death metal wat mij betreft, maar met een meer toegankelijke sound. Slipknot is van alles wat, van nu metal tot death metal.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Cisseman

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Hahaha ik vind het heerlijk hoeveel van die subgenres er zijn in de metalscene.
En ik ken er helaas niks van. Zou dringend eens ingewijd moeten worden. Wat voor subgenre is bvb Amenra? Of Lamb of God? Gojira? Slipknot?
Er zijn echt zoveel subgenres, haha, en de meeste bands zitten dan ook nog in een mix tussen enkele subgenres. Het blijft dus altijd een vaag gegeven, maar toch wel handig om een beetje in te schatten of iets in je straatje past. Ook al hebben bands die subgenres niet altijd even graag, ik vind dat toch erg nuttig.

Ik mis zelf inderdaad ook nog wel wat post / prog / doom om even helemaal in de muziek op te gaan. 't is verder vooral hard gaan of zwaar feesten op mijn programma. Als ze solstafir goed positioneren kan dat een topmoment worden en zondag komen ook mooie momenten met katatonia, insomnium en hippotraktor.
 

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Alles te veel onderverdelen in genres is wat overrated. Je hebt muziek die je goed vindt en muziek die je slecht vindt.
Tel daarbij op dat veel bands een bepaald type muziek op een gegeven moment beu zijn en gaan focussen op een ander genre. Ik vind bijv Parkway Drive sinds de laatste 3 cd’s pas vet, terwijl de die-hard fans ze nu soms beschimpen als mainstream sell-outs..

En misschien is Parkway niet eens zo’n goed voorbeeld. Linkin Park ging bijv van nu-metal naar een of andere boyband op de laatste cd. Ik heb het met lede ogen aan zitten kijken 😜
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Vraagje aan de GMM kenners hier. Ik heb een kaartje voor Slipknot in de Ziggo, maar als ik het programma van de zaterdag zie, kan ik beter een dagje GMM meepakken…. is het kopen van dagkaarten makkelijk? En hoe makkelijk kan je parkeren en weer vertrekken na een dagje GMM? (Had met dat laatste na TW Classic niet zulke beste ervaringen). En oh ja, hoe laat zijn de laatste acts klaar met spelen?

Dank jullie 🤘🏻🔥

Wij gaan eigenlijk altijd op en neer per dag. Dat bevalt ons eigenlijk prima, het grootste voordeel heb je als je zorgt dat je de menigte voor kan zijn onderweg naar de parkeerplaats. Kan je op verschillende manieren aanpakken uiteraard. Mocht er na de laatste act die je nog wil zien nog iets spelen, dan kan je die bijvoorbeeld 20 minuutjes meepakken om precies tussen de menigte in te zitten. De turbo erop en snel lopen na afloop werkt ook goed. Richting het einde alvast wat naar achter gaan werkt ook.

Maar dit jaar was het gewoon perfect geregeld op de parkeerplaatsen en waren we gewoon heel snel weg steeds. Plus je hebt het geluk dat je op de zaterdag zou gaan, en je in ieder geval al geen last hebt van de meeste mensen die blijven camperen. Eventueel de encore skippen is altijd een optie, maar wel jammer. Ik zou zeggen dat dat alleen nodig is, als je een schijthekel hebt aan wachten op de parkeerplaats. Ik denk dat wij altijd binnen een half uur van de parkeerplaats af zijn gekomen.

Kopen van kaarten is makkelijk, alleen moet je natuurlijk niet te lang wachten. Ik heb geen idee hoe snel alles zal uitverkopen, maar hoop ook zelf dat het niet zo snel zal gaan. Hoop dat de donderdagtickets niet uitverkopen en het me lukt om kaarten te halen wanneer de headliner van de donderdag bekend is.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ondertussen hebben ze er duidelijk bijgezet dat ontbijt niet meer inbegrepen is bij camping inferno. Laat me toch even opnieuw nadenken over als ik die wel zou nemen
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
Vorig jaar als eerste keer geweest naar graspop op donderdag en zaterdag. Maar nu ga ik toch wellicht een combi ticket nemen. Veel bands om naar uit te kijken 😍 Vooral in het metalcore (stadium rock/metal 😂) genre, toch opvallend meer aanwezig 🙏 zaterdag is voor mij de beste dag.

Bands die ik nog graag zou zien: Falling in Reverse, Bring me the horizon, Electric Callboy, Bad Omens (ga ze volgend jaar ook zien in Trix), Evanescence (ookal heb ik ze deze week gezien in Paleis 12).

Tijd om de playlist in elkaar te steken 🙃
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Donderdag kunnen ook zo weinig namen zijn, omdat Gnr headliner wordt?
marge simpson episode 13 GIF
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
M'n avond besteed met me alvast wat meer verdiepen in bands die ik wel al van naam kende, maar nog niet heel veel geluisterd had. En mijn voorlopige conclusie is dat wat sowieso hoe dan ook, maar dan ook echt niet(!) mag gebeuren is dat Sleep Token en Draconian clashen op de zaterdag. Sterker nog, die twee achter elkaar in de Metaldome heeft de potentie om voor mij één van de beste combo's aller tijden te zijn. Ik vertrouw de organisatie en hun manier van programmeren wel dat zij ook snappen dat deze bands ideaal zijn voor de intieme setting van de Metaldome.

Ik wil die op die dag Antimatter, Soen, Pantera, Fields of the Nephilim, Slipknot, Solstafir en Parkway Drive ook allemaal heel graag zien, maar clashes zijn onvermijdelijk. Allemaal okee, zolang ik die eerder genoemde twee maar van helemaal vooraan mee kan maken. :D
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Tjonge jonge jonge, wat een pak leuke namen. Dat wordt dan toch maar terug 4 dagen Graspop. Ik ga vrijdag asap mijn ticket kopen.

En als uitsmijter Def Leppard op zondag. Ondergetekende zal die avond met een heel brede glimlach huiswaarts keren.
Heb je voor ons ook een link om de tickets vrijdag al te kopen? 😜
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken