Graspop Metal Meeting 2023

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.131
2.877
Kan me inbeelden dat hij bij metallica nog wel erger is? Voornamelijk dan met dagjestouristen. Je kan ze er zo uithalen, degene die speciaal voor die ene dag naar de h&m achter een zwarte tshirt zijn geweest šŸ¤£

Ik ben een heel grote NIN-fan. Mijn NIN-trui komt uit de H&M van Hasselt. Goedkoop, zeer goed materiaal, warm ondanks een dunnen stof en een mooi design....En ik schaam me er niet voor :p
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.766
2.468
Kan me inbeelden dat hij bij metallica nog wel erger is? Voornamelijk dan met dagjestouristen. Je kan ze er zo uithalen, degene die speciaal voor die ene dag naar de h&m achter een zwarte tshirt zijn geweest šŸ¤£
 

Bijlagen

  • 1666959029971.png
    1666959029971.png
    274,6 KB · Weergaven: 22

reaper

Support act
26 okt 2015
1.163
979
als die clashfinder het zou zijn, ja dan kom ik aan +-30 dingen die ik wil zien en moet ik er bij zijn

en ghost dan toch op werchter? =D
 
  • Haha
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
die clashfinder hebben we samengesteld nog voor dat er zelfs sprake was van een ghost tour. al bij al houdt hij nog steeds goed stand
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.516
7.191
Psychonaut heeft met hun meest recente album echt weer een stap vooruit gezet. Wat een band, wat een album! Echt heel gaaf. Hoog tijd dat Graspop ze gaat boeken. Ik weet dat Hippotraktor al min of meer bevestigd is aan een niet nader te noemen forumlid, maar het ritje Mechelen - Dessel kan die gitarist toch wel twee keer in een weekend maken? ;)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.704
4.749
Psychonaut heeft met hun meest recente album echt weer een stap vooruit gezet. Wat een band, wat een album! Echt heel gaaf. Hoog tijd dat Graspop ze gaat boeken. Ik weet dat Hippotraktor al min of meer bevestigd is aan een niet nader te noemen forumlid, maar het ritje Mechelen - Dessel kan die gitarist toch wel twee keer in een weekend maken? ;)
Of er gwn ineens een weekendje van maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
about Metallica on festival - this year on HF there were a lot of people who slept close to the scene waiting for Metallica during Avatar or BMTH... then it was overcrowded comparing to previous days. We went from Merciful Fate from tent and people already stayed there for M. We managed to get a bit forward to leave tents behind, because Carcass started started playing their set and it became a terrible mix from 2 sides. Moving forward was not easy as people stayed very close even there and had angry faces when you were moving between them. I liked M much more in solo concert with fan ticket, stayed near end of fan zone and seeing everything nicely. + M production was not good enough for a main headliner of festival. Just a few fires and some TV cubes that mostly showed different colors and only for some songs nicer effects. Best show for me did NIN. Just super!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.250
4.408
Ik denk niet dat Queen zo hoog op de wishlist staat van festivals om ze te overtuigen om een keer een festival te doen.
Denk dan dat het meer een gevalletje is van de band wilt geen festivals doen en festivals hebben er niet echt behoefte aan. denk ook niet dat die band echt veel tickets verkoopt, al ligt dat misschien anders in de UK. verkopen die daar stadions uit? Hier is het gewoon een Ziggo bandje iig. Download heeft een capaciteit van 111k dus die hebben flink wat tickets te verkopen, anders dan bijvoorbeeld graspop/hellfest ofzo.
Verder denk ik dat Queen niet echt aansluit bij het genre headliners dat Download normaal boekt.

Ik zeg dit trouwens al grote Queen fan, was denk ik de eerste band waar ik echt fan van was voor dat ik in de metal terecht kwam. Maar nooit echt de behoefte gehad om ze live te zien zonder freddy.

Wut wat?
Queen verkoopt in NL regelmatig 2x de ziggo uit. En heeft ook wel eens in het GelreDome gestaan.

Zou op een festival juist wel werken, want veel kopen hier geen apart kaartje voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.250
4.408
Kan me inbeelden dat hij bij metallica nog wel erger is? Voornamelijk dan met dagjestouristen. Je kan ze er zo uithalen, degene die speciaal voor die ene dag naar de h&m achter een zwarte tshirt zijn geweest šŸ¤£
De metallicafans die naar Graspop gaan, zijn niet de hipstermeisjes die het beste metallicanummer ā€˜paradise cityā€™ vinden.
 
  • Haha
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Is altijd mijn reactie als mensen me vragen bij een festival hoe ze mij herkennen.

Ja, zwart shirt met lang haar! šŸ‘šŸ¼
en toch kom je iedere jaar belachelijk veel volk tegen dat je herkent zonder het af te spreken.
 
  • Geweldig
Waarderingen: PimSp

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Ideaal is Metallica op donderdag, net zoals bij Rammstein het geval was.
Dan is het daar inderdaad druk voor en komt er een gedeeltelijk ander type mensen dan de gemiddelde graspopganger - nee, de typische hipstermeisjes zijn het niet, maar toch de meer mainstream mensen die naar Graspop gaan wel stoer vinden klinken en dat dan wel eens doen als Metallica er staat - maar dan krijg je de 3 dagen erna wel gewoon het standaard Graspop-gevoel. Zo ben je zondag alweer vergeten dat er op donderdag eikels stonden die om 17u al moeilijk deden omdat je naar voor wil gaan bij een andere band.

Maar ik denk wel dat Metallica een heel vette show kan geven met een heel fijn publieksgevoel, toch als je dan iets verder naar achter tussen de Graspoppers staat :sneaky:
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.131
2.877
Ik vond niet echt dat de sfeer doorheen de dag verpest werd door andere mensen bij Rammstein in 2017, en daar is ook veel "casual" volk naar toe gekomen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.516
7.191
Kan me niet voorstellen dat het bij Metallica opeens niet zou lukken om via de zijkant redelijk ver vooraan te geraken. Nu ben ik sowieso al heel lang niet meer iemand die het meest geniet van een show vlak voor het podium midden in de drukte. Ik sta liever ietsje meer naar de zijkant, met uitstekend zicht en de mogelijkheid om op het gemakje even wat te drinken te halen of te pissen. En dit lukt tot nu toe altijd prima op Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.516
7.191
Slipknot, The Hu, Lorna Shore, Parkway Drive, Meshuggah, Amon Amarth, Avatar, Nightwish, Arch Enemy, kom maar door, kom maar door!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken