Graspop Metal Meeting 2023

Het is met ieder systeem toch vrij makkelijk om te zien of de mensen die een pre order gedaan hebben hier een voordeel uit halen ten opzichte van de mensen die geen pre order hebben voor muntjes/consumptie?

Alleen als ze daadwerkelijk meer zouden uitkeren dan je hebt betaald, maar dat zie ik ze niet doen, stel dat ze nu toch zouden overstappen. Iedereen zal flink haten op die gang van zaken, maar iedereen zal toch gewoon gaan en kopen volgend jaar ook gewoon weer tickets. Kijk maar naar de parkeertickets die plots ingevoerd werden vorig jaar. Zat daar ook flink op te haten en zou jiet meer gaan, maar ben er ook gewoon weer bij. (Wat dus eigenlijk niet uitsluit dat ze ineens iets veranderen)

Maar een nieuw systeem met een nieuwe munteenheid betekent ook dat je niet gaat kunnen achterhalen of je daadwerkelijk je winst gaat houden.

Tuurlijk kan je omrekenen en kunnen ze je een hoger bedrag geven, maar ze kunnen ook van alles doen met de prijzen om die winst dubbel terug te pakken.
Er wordt gesproken over €60 voor 20 muntjes. Ik heb voor 60 muntjes €195 betaald ( gelijk in het begin toen kaartverkoop begon).
Dus €5 euro meer per 20 muntjes. Mis ik iets?

• Wow
Waarderingen: Simoni
Compleet ander genre natuurlijk maar kan lord of the lost niet invallen voor distillers/coheed and cambria? Al zal er wel wat geschoven moeten worden dan. Hebben nu toch iets meer bekendheid en staan gewoon op hellfest dus ze zijn beschikbaar.

Er wordt gesproken over €60 voor 20 muntjes. Ik heb voor 60 muntjes €195 betaald ( gelijk in het begin toen kaartverkoop begon).
Dan gok ik dat er ergens iets verkeerds in het systeem stond :o Dit lijkt me wel heel gek !

-
Als ze willen elektronisch betalen is dit voor mij geen probleem hoor. Het systeem van oa. Kamping kitsch/.... is voor mij veel beter dan de losse fysieke tokens. Gewoon aan het festivalbandje een chip met daarop je tokens. Als de dan drinken haalt moet je dit even op zo'n bak houden en alles is afgeboekt.
Nadeel, je ziet dus enkel maar op zo'n bak hoeveel je nog over hebt. (Nog niet gezien dat je dit met een app kon nazien).

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Dan gok ik dat er ergens iets verkeerds in het systeem stond :eek: Dit lijkt me wel heel gek !

-
Als ze willen elektronisch betalen is dit voor mij geen probleem hoor. Het systeem van oa. Kamping kitsch/.... is voor mij veel beter dan de losse fysieke tokens. Gewoon aan het festivalbandje een chip met daarop je tokens. Als de dan drinken haalt moet je dit even op zo'n bak houden en alles is afgeboekt.
Nadeel, je ziet dus enkel maar op zo'n bak hoeveel je nog over hebt. (Nog niet gezien dat je dit met een app kon nazien).
Ik heb dan toch een voorkeur voor zelfde als in de 013. Gewoon met je bankpas/ creditcard cashless betalen en eventueel kun je een kaart kopen waar je dan tegoed op zet als je dat niet wilt of alleen cash hebt.
Een chip zou inderdaad ook kunnen werken maar dan wel dat ik deze gewoon via een app kan opwaarderen en het tegoed terug kan boeken en daar niet telkens voor in de rij moet gaan staan.

Lijkt me sterk dat zo'n festival kortlopende leningen heeft voor hoge rente, die zullen hun cash flow wel op orde hebben.
Daar ging ik ook altijd van uit maar je zult je verbazen als je zou weten hoeveel organisaties dus hun cash flow absoluut niet op orde hebben en aan elkaar hangen van kortlopende schulden. Ik hoop wel dat dit bij Graspop goed geregeld is natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Een chip zou inderdaad ook kunnen werken maar dan wel dat ik deze gewoon via een app kan opwaarderen en het tegoed terug kan boeken en daar niet telkens voor in de rij moet gaan staan.
Bij de evenementen die ik heb gedaan kreeg je dan tot +-30 dagen na het festival de tijd om het eventuele tegoed te laten terugboeken op je rekening.

• Leuk
Waarderingen: JK79
Lijkt me sterk dat zo'n festival kortlopende leningen heeft voor hoge rente, die zullen hun cash flow wel op orde hebben.
Ja, de cashflow is in orde, juist omdat ze dus bonnen in de voorverkoop al verkopen.
(Naast de toegangtickets).

• Leuk
Waarderingen: nikita

Oh nee hoor, ik pakte gewoon een willekeurig getal voor 20 muntjes.

Niks lulligs aan, stel je hebt 20 tokens gekocht voor 60€ en je krijgt dan 60€ op je pasje, heb je gewoon precies wat je hebt gekocht
Klopt niks van wat je zegt hier. In de voorverkoop kosten 20 munten 65 euro. Stel ze gaan naar een cashless systeem waarin ze je aankoopbedrag op zo'n kaart zetten, wat jij voorstelt, dan zetten ze dus 65 euro op mijn kaart. Echter is de 'waarde' van 20 munten op het festivalterrein 70 euro. Dus dan mis je effectief vijf euro en heb je dus niet 20 munten gekocht, maar ongeveer 18.5 munt. Dat kunnen ze echt niet maken.

Wat ze echter wel kunnen doen is naar zo'n situatie als tomorrowland dat de munten dus weliswaar gehandhaafd blijven, maar je die niet meer fysiek in je handen hebt, maar digitaal op een pasje. Dan zetten ze voor de mensen in de voorverkoop gewoon 20 munten op zo'n kaart en is het systeem effectief hetzelfde. Erg benieuwd of ze dat daadwerkelijk nu al gaan doen, maar net als de discussie die we eerder hadden over de hardcups, gaat dit gewoon de toekomst voor festivals worden. Dus maakt mij niet uit of ze dat dit jaar al gaan doen, of vanaf volgend jaar. Zolang ik dus niet opeens genaaid wordt met mijn munten uit de voorverkoop.

Het enige jammere aan geen fysieke munten meer, zou zijn dat ik daarmee mijn kans op wat gratis munten verlies. Ik maak elk jaar standaard een avondwandeling langs rustige drankstands en vind dan op de grond altijd wel een aantal munten van figuren die ze uit hun zak hebben laten vallen. Da's elk jaar weer een gratis rondje voor m'n vrienden.

Het enige jammere aan geen fysieke munten meer, zou zijn dat ik daarmee mijn kans op wat gratis munten verlies. Ik maak elk jaar standaard een avondwandeling langs rustige drankstands en vind dan op de grond altijd wel een aantal munten van figuren die ze uit hun zak hebben laten vallen. Da's elk jaar weer een gratis rondje voor m'n vrienden.
Graag gedaan! Ik heb een gevoel dat ik jou en je vrienden al enkele rondjes betaald heb ;)

Klopt niks van wat je zegt hier. In de voorverkoop kosten 20 munten 65 euro. Stel ze gaan naar een cashless systeem waarin ze je aankoopbedrag op zo'n kaart zetten, wat jij voorstelt, dan zetten ze dus 65 euro op mijn kaart. Echter is de 'waarde' van 20 munten op het festivalterrein 70 euro. Dus dan mis je effectief vijf euro en heb je dus niet 20 munten gekocht, maar ongeveer 18.5 munt. Dat kunnen ze echt niet maken.

Wat ze echter wel kunnen doen is naar zo'n situatie als tomorrowland dat de munten dus weliswaar gehandhaafd blijven, maar je die niet meer fysiek in je handen hebt, maar digitaal op een pasje. Dan zetten ze voor de mensen in de voorverkoop gewoon 20 munten op zo'n kaart en is het systeem effectief hetzelfde. Erg benieuwd of ze dat daadwerkelijk nu al gaan doen, maar net als de discussie die we eerder hadden over de hardcups, gaat dit gewoon de toekomst voor festivals worden. Dus maakt mij niet uit of ze dat dit jaar al gaan doen, of vanaf volgend jaar. Zolang ik dus niet opeens genaaid wordt met mijn munten uit de voorverkoop.

Je kan het uiteindelijk gewoon vanuit meerdere manieren bekijken en ik snap de normale manier van er naar kijken ook wel hoor. Maar dat betekent niet dat je het niet vanuit een andere manier kan bekijken. Ik heb het ook niet over fysieke munt naar digitale munt zoals Tomorrowland verder, maar genoeg over dit onderwerp waarschijnlijk :P

€ 15 is inderdaad niet eens zo duur om te parkeren, maar de grootste bezwaren komen dan ook van degenen die iedere dag op en neer rijden, en dan 4x € 15 moeten betalen, wat op zich begrijpelijk is.

Aan de andere kant, als ik een heel klein beetje advocaat van de duivel mag spelen:
Het gros van de bezoekers, die overnachten op een van de officiële GMM-locaties, hebben daar geen last van. Die betalen eenmalig de parkeerkosten, of zelfs helemaal geen.
Dat geldt ook voor de dagjesmensen.

De meeste mensen die er wel last van hebben, zijn degenen die ervoor kiezen om noch op de Boneyard, noch een van de andere campings/parken te overnachten, maar iedere dag op en neer rijden naar huis of naar een andere, particuliere camping/vakantiepark.
Nu zijn daar uiteraard goede redenen voor, zoals een betere nachtrust dan op de Boneyard, of (veel) lagere kosten dan de relatief dure GMM-opties.

Vanuit het perspectief van GMM zal dit echter om commerciële, logistieke, ecologische en/of andere redenen niet heel wenselijk zijn, en wil men dit wellicht ontmoedigen.
Ach ja, festivallen is nou éénmaal een hobby en hobby’s kosten geld 😉

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita
Waar hebben jullie trouwens gezien dat je korting krijgt in de voorverkoop? Want dat staat volgens mij nergens.
Dus als je 20 munten kocht, 65€ betaalt en daarvoor 20 biertjes kan halen. Dan klopt het nog steeds als je nu een tegoed krijgt van €65,- en daarvoor 20 biertjes kan kopen.

Waar hebben jullie trouwens gezien dat je korting krijgt in de voorverkoop? Want dat staat volgens mij nergens.
Dus als je 20 munten kocht, 65€ betaalt en daarvoor 20 biertjes kan halen. Dan klopt het nog steeds als je nu een tegoed krijgt van €65,- en daarvoor 20 biertjes kan kopen.
Op het festivalterrein betaal je 3.50 euro voor een muntje, terwijl het in de voorverkoop omgerekend 3.25 euro per muntje is.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Users who are viewing this thread