Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Gezien de grote interesse in een graspop festileaks forum t-shirt, een aparte thread hiervoor gestart om het idee verder uit te werken:

Voor wie het gemist heeft, hier alvast een voorproefje:
ed7f2cae-d60f-48ca-bfb9-0b490a5b7af6-jpeg.4683
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
Ik zie nog wel kansen:
- woensdagavond camping
- vrijdag begin v.d. middag
- zaterdag begin v.d. middag bij Mimi Barks, of net daarna
- zondag na hippotraktor/ na Billy Talent/Kreator. Al ben ik dan waarschijnlijk te gaar
Ik sta helaas niet op de camping dit jaar dus zal niet bij de woensdag meeting kunnen zijn
vrijdagmiddag ook vrij druk tot 16:00
zaterdag na Mimi lijkt me prima, maar er gaan wel een paar mensen naar Noctem geloof ik. Misschien tussen Noctem en Skindred in?
Zondag na Hippo sta ik helaas bij Polaris
een gaatje vinden voor de meeting is toch best moeilijk met al die verschillende muzieksmaken:ROFLMAO:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Nog meer mensen hier die zeker Skindred gaan zien?
Dan moeten we onderstaand toch ook zeker meedoen. (Desnoods met onze nieuwe Festileaks shirts)
Staat wel op mijn lijstje. Ben eigenlijk niet echt van de nu-metal, maar deze gozer heeft wel echt een aanstekelijke energie! Ik ken het verder nog helemaal niet, dus deze staat op mijn ‘te ontdekken’ lijstje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
Hier ook heel veel zin in Skindred. Heb ze nog nooit gezien maar toch wel al heel veel live video's van ze gekeken. Al groot fan van Benji, wat een frontman.
Bovenstaande video kijken vlak voor het slapen was niet verstandig, had veel te veel energie daarna

Die zaterdag mainstage is echt niet normaal, ik zou hele dag voor de mainstages kunnen liggen en vrijwel niets missen dat ik wil zien.
Het grote probleem is dat het ook vooral bands zijn waar ik zoveel naar uit kijk dat ik echt vooraan wil staan en niet op een afstandje wil kijken.
Vended, Skindred, The Ghost Inside, I prevail, Architects, Parkway Drive, Slipknot wil ik allemaal wel een mooi plekje hebben. Gelukkig zitten er wat pauzes tussendoor waar ik wat kan uitrusten.
Ik weet niet of ik ooit zo'n stacked mainstage line up heb gehad op 1 dag.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
165
337
Savatage heeft wel een bepaalde legacy, toch? Ik vind het lastig om in te schatten waar Graspop ze zou plaatsen, als ze hen al zouden boeken. Hun enige passage in 2001 vind ik dermate lang geleden dat het niet echt representatief is voor hoe ze nu ingeschaald zouden worden. Jon Oliva stond er drie keer in korte tijd wel, in 2009, 2010 en 2012. Clashfinder van 2009 kan ik niet vinden, maar in 2010 stond hij eind van de middag op MS en 2012 begin van de avond in Marquee 1. Dus op basis daarvan zou Savatage wel een vrij hoge spot kunnen krijgen. Die show op Wacken met TSO ziet er trouwens wel echt geweldig uit. Was daar graag bij geweest.

Maar goed, dit is allemaal voor volgend jaar. Bij dezen heb ik mijn eerste grote kandidaat voor de 2024 wishlist gevonden!

Jezus, is het van 2001 geleden dat Savatage op GMM speelde? Ik wilde net enthousiast reageren met: "Oh ja, paar edities geleden nog gezien". Blijkt het 20+ jaar geleden 🙄 Ik word oud ..'
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
The True Metal Stage (now Harder stage) is Wackens main stage and therefore comparable with Graspops South Stage.

Also, the show in question was a special set featuring the Trans Siberian Orchestra and was played across both main stages, so like a show played on the North Stage and South Stage simultaneously.

Source: I was there, the show was awesome.

Bekijk bijlage 4681
I was there too, with my wife in a wheelchair. Specificaaly for Savatage.
Unfortunately we couldn`t get on to the terrain due to all the mud. We watched from afar.
Enjoyed what we heard and saw nonetheless
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Ik sta helaas niet op de camping dit jaar dus zal niet bij de woensdag meeting kunnen zijn
vrijdagmiddag ook vrij druk tot 16:00
zaterdag na Mimi lijkt me prima, maar er gaan wel een paar mensen naar Noctem geloof ik. Misschien tussen Noctem en Skindred in?
Zondag na Hippo sta ik helaas bij Polaris
een gaatje vinden voor de meeting is toch best moeilijk met al die verschillende muzieksmaken:ROFLMAO:
De woensdag avond meeting hoeft ook niet per se op de camping te zijn, als er weer ergens zo’n zuipkeet buiten het camping terrein staat, of er gewoon een leuk café in Dessel is waar we heen kunnen wandelen. Lijkt me juist leuk om woensdag alvast lekker ontspannen met iedereen die er dan al is een biertje te kunnen drinken, er zijn er best veel die niet op de Boneyard slapen dus die wil ik daar niet allemaal van uitsluiten!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
De woensdag avond meeting hoeft ook niet per se op de camping te zijn, als er weer ergens zo’n zuipkeet buiten het camping terrein staat, of er gewoon een leuk café in Dessel is waar we heen kunnen wandelen. Lijkt me juist leuk om woensdag alvast lekker ontspannen met iedereen die er dan al is een biertje te kunnen drinken, er zijn er best veel die niet op de Boneyard slapen dus die wil ik daar niet allemaal van uitsluiten!
Heb ik als Inferno campingganger eigenlijk ook toegang tot Boneyard?
Zou verwachten dat ik het terrein wel op mag, gezien die toegang gebonden is aan het Graspop ticket?
Locatie elders wat mij betreft overigens ook prima. T.z.t. wel even kijken hoe het allemaal uitkomt in de Graspop drukte.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.986
8.956
Heb ik als Inferno campingganger eigenlijk ook toegang tot Boneyard?
Zou verwachten dat ik het terrein wel op mag, gezien die toegang gebonden is aan het Graspop ticket?
Locatie elders wat mij betreft overigens ook prima. T.z.t. wel even kijken hoe het allemaal uitkomt in de Graspop drukte.
Toegang tot Boneyard is inderdaad gebonden aan je festivalticket. Dus daarmee kun je gewoon de Boneyard op.

Moet eerlijk zeggen dat het wel mijn voorkeur heeft om de woensdagavondmeeting op Boneyard te doen, of anders een locatie net buiten de camping. Ik waardeer het zeer dat je iedereen erbij wilt betrekken, @Dr. Hannibal. En ik hoop ook dat er zoveel mogelijk mensen bij kunnen zijn. Maar ik ben ook nog met 15 anderen op Graspop en zou op zich wel een beetje flexibiliteit willen om waar ik wil tussen de beide groepen te pendelen. Dat wordt wat lastiger als we in Dessel meeten, wat volgens mij zo'n drie kwartier lopen is vanaf Boneyard.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Toegang tot Boneyard is inderdaad gebonden aan je festivalticket. Dus daarmee kun je gewoon de Boneyard op.

Moet eerlijk zeggen dat het wel mijn voorkeur heeft om de woensdagavondmeeting op Boneyard te doen, of anders een locatie net buiten de camping. Ik waardeer het zeer dat je iedereen erbij wilt betrekken, @Dr. Hannibal. En ik hoop ook dat er zoveel mogelijk mensen bij kunnen zijn. Maar ik ben ook nog met 15 anderen op Graspop en zou op zich wel een beetje flexibiliteit willen om waar ik wil tussen de beide groepen te pendelen. Dat wordt wat lastiger als we in Dessel meeten, wat volgens mij zo'n drie kwartier lopen is vanaf Boneyard.
Ah, ik dacht dat anderen de camping niet op konden. Bij Werchter zijn ze daar heel streng op, tussen de verschillende campings. Maar het blijkt bij Graspop geen probleem te zijn, super chill, dan doen we het gewoon daar of net daarbuiten inderdaad. Dat Dessel nog zo ver lopen is had ik ook niet helemaal in de gaten 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.986
8.956
Ah, ik dacht dat anderen de camping niet op konden. Bij Werchter zijn ze daar heel streng op, tussen de verschillende campings. Maar het blijkt bij Graspop geen probleem te zijn, super chill, dan doen we het gewoon daar of net daarbuiten inderdaad. Dat Dessel nog zo ver lopen us had ik ook niet helemaal in de gaten 😅
Ja dat komt omdat je bijvoorbeeld op Werchter een los ticket voor de camping koopt. Bij Graspop zit de Boneyard inbegrepen in het festivalticket. Theoretisch kan dat voor problemen zorgen als iedereen ondanks hun ticket voor een andere locatie toch op Boneyard gaan kamperen. Maar ja, wie doet dat nou? Fors extra betalen voor een verblijf op Inferno of Metal Park en dan toch op Boneyard je tent opzetten, dat slaat nergens op. Maar het is wel een voordeel als je bij vrienden op bezoek wil die op de camping staan. Afgelopen jaar nog een hele avond bij onze tenten gehangen met mijn vrienden uit België, die een huisje op Metal Park hadden. Geen enkel probleem.

En ja, het centrum van Dessel is volgens mij een kilometer of 4 van de camping af. Dus dat is best een fors stuk lopen. :D
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.374
1.454
Ja dat komt omdat je bijvoorbeeld op Werchter een los ticket voor de camping koopt. Bij Graspop zit de Boneyard inbegrepen in het festivalticket. Theoretisch kan dat voor problemen zorgen als iedereen ondanks hun ticket voor een andere locatie toch op Boneyard gaan kamperen. Maar ja, wie doet dat nou? Fors extra betalen voor een verblijf op Inferno of Metal Park en dan toch op Boneyard je tent opzetten, dat slaat nergens op. Maar het is wel een voordeel als je bij vrienden op bezoek wil die op de camping staan. Afgelopen jaar nog een hele avond bij onze tenten gehangen met mijn vrienden uit België, die een huisje op Metal Park hadden. Geen enkel probleem.

En ja, het centrum van Dessel is volgens mij een kilometer of 4 van de camping af. Dus dat is best een fors stuk lopen. :D
Ik weet niet op de inferno camping of daar Graspop merch te koop is. Maar ik overnachtte vorig jaar op Europarcs in Mol en ben woensdagavond al naar de camping gegaan voor Graspop Merch. Dat scheelt een uur aanschuiven tijdens het festival. Moet er wel bijzeggen, daarna wou ik nog merch van de bands dus moest ik als nog aanschuiven. Maar goed, ik wil bv elk jaar een handdoek van Graspop en die verkopen snel uit dus op zich ook niet slecht
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
Ik weet niet op de inferno camping of daar Graspop merch te koop is. Maar ik overnachtte vorig jaar op Europarcs in Mol en ben woensdagavond al naar de camping gegaan voor Graspop Merch. Dat scheelt een uur aanschuiven tijdens het festival. Moet er wel bijzeggen, daarna wou ik nog merch van de bands dus moest ik als nog aanschuiven. Maar goed, ik wil bv elk jaar een handdoek van Graspop en die verkopen snel uit dus op zich ook niet slecht
Worden de Graspop shirts/truien etc. ook al verkocht op woensdag op de Boneyard? of alleen handdoeken en adere merch?
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Ik weet niet op de inferno camping of daar Graspop merch te koop is. Maar ik overnachtte vorig jaar op Europarcs in Mol en ben woensdagavond al naar de camping gegaan voor Graspop Merch. Dat scheelt een uur aanschuiven tijdens het festival. Moet er wel bijzeggen, daarna wou ik nog merch van de bands dus moest ik als nog aanschuiven. Maar goed, ik wil bv elk jaar een handdoek van Graspop en die verkopen snel uit dus op zich ook niet slecht
Neen, op inferno kan je geen merch kopen. (Of vorig jaar toch niet).
En ja, het centrum van Dessel is volgens mij een kilometer of 4 van de camping af. Dus dat is best een fors stuk lopen. :D
Bij onze groep denken ze na om woensdag naar Dessel centrum te gaan met 2e hands steps ofzo iets, dat vermakkelijkt de verplaatsing. Maar onze praktische gmm vergadering is pas midden mei dus niets is zeker.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en MarcoReusel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.374
1.454
Worden de Graspop shirts/truien etc. ook al verkocht op woensdag op de Boneyard? of alleen handdoeken en adere merch?
Shirts en truien ook. En nog veel andere merch ook. Maar nog geen band merch eh.

Oh en moet je daar al met munten betalen? Of kan dat nog met pin? (of moet het zelfs contant...?)
Cash of pin geloof ik


Het coole ook is dat daar vorig jaar een guerillia DJ optreden was van de mannen van Antwerp Metal Fest op zo een Monster of Red Bull (weet niet meer) truck. Die draaiden ondermeer Slayer en dergelijke.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken