Graspop Metal Meeting 2023

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Er staat een artikel in de gazet over Hellmut Lotti.
Hij zal spelen om 17.40u en omringd worden door Duitse muzikanten.

Er staat ook een deel van de setlist in maar die zal ik weglaten voor diegene die verrast willen worden.
Ik ben ook benieuwd naar het artikel/de setlist! Als je wilt mag je mij ook een PM sturen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
De tijden van de onderste drie stages kloppen nog niet, maar dit is mijn gok voor de podiumindeling: https://clashfinder.com/s/gmm23wip/
Epica in de Marquee lijkt me een gevalletje wishful thinking van een Epica fan? ;) Is toch gewoon een mainstage band normaal gesproken?

Blijf het ook heel raar vinden om Katatonia en Insomnium zo laag te zien staan, maar aan de hand van de poster lijken die inderdaad wat aan positie ingeleverd te hebben.

Ziet er verder heel realistisch uit allemaal hoor!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.288
6.354
Epica in de Marquee lijkt me een gevalletje wishful thinking van een Epica fan? ;) Is toch gewoon een mainstage band normaal gesproken?

Blijf het ook heel raar vinden om Katatonia en Insomnium zo laag te zien staan, maar aan de hand van de poster lijken die inderdaad wat aan positie ingeleverd te hebben.

Ziet er verder heel realistisch uit allemaal hoor!
Beetje wel ja, haha. Maar zoals ik eerder ook al aangaf lijkt het me echt heel sterk dat Epica van een avondset (20:15u) op Mainstage in 2017 'degradeert' naar een middagset (16:00u) in 2023.

Verder inderdaad zoveel mogelijk geprobeerd om de volgorde van de poster aan te houden. Al was Hellmut Lotti Goes Metal wel een rare, want die staat te vroeg als je naar zijn positie kijkt. Maar ja, hij heeft zelf gezegd dat hij er om 17:40 zal staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
De tijden van de onderste drie stages kloppen nog niet, maar dit is mijn gok voor de podiumindeling: https://clashfinder.com/s/gmm23wip/
Ik zie heel weinig gekke keuzes, mooie poging!

Zomaar eens een idee: Tom Morello als Marque headliner? Met zijn eigen werk is het geen mainstage artiest en andere spinoffs van grote bands (Ihashn, ME and that man, Myles Kennedy) stonden ook allemaal Marque of zelfs Metal Dome. Dan verhuist Epica weer terug naar een welverdiende hogere mainstage spot.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.288
6.354
Ik zie heel weinig gekke keuzes, mooie poging!

Zomaar eens een idee: Tom Morello als Marque headliner? Met zijn eigen werk is het geen mainstage artiest en andere spinoffs van grote bands (Ihashn, ME and that man, Myles Kennedy) stonden ook allemaal Marque of zelfs Metal Dome. Dan verhuist Epica weer terug naar een welverdiende hogere mainstage spot.
Dank!

Dat is helemaal geen gekke gok, nee. Al geef ik dan wel de voorkeur aan mijn gok, haha. We gaan het zien!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.288
6.354
Uit de clashfinders die ik tot nu toe gezien blijkt wel dat het bijna niet anders kan dan mijn must sees Molybaron, Haken, 1914 en Orbit Culture gaan clashen. Wordt pijnlijk :(
Yup, hetzelfde hier. Had Molybaron ook even als eerste band op MS staan, maar dan clashen ze alsnog. Lijkt me op basis van de poster wel een zekerheid dat die vier allemaal bij de eerste twee bands op de verschillende podia staan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.398
6.952
Houdt hoop, de poster volgorde zegt niet alles! Er kunnen ook nog andere pijnlijke clashes in plaats van deze ontstaan in de uiteindelijke clashfinder ;)

Kijk maar hoe in 2019 HammerFall en Beast in Black op de poster stonden. Eerste regel logoloze bands en op één na onderste regel!

Stare Dave GIF by Derek Tee
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Verder inderdaad zoveel mogelijk geprobeerd om de volgorde van de poster aan te houden. Al was Hellmut Lotti Goes Metal wel een rare, want die staat te vroeg als je naar zijn positie kijkt. Maar ja, hij heeft zelf gezegd dat hij er om 17:40 zal staan.
Ik vind het op zich geen vreemde plek. Helmut Lotti is geen gevestigde metal artiest die enorm veel waarde hecht aan een hoge spot maar betreft het, een tot nu toe, eenmalig uitstapje. Zoals ik het zie, gaat hij gewoon aan het eind van de middag optreden zodat hij daarna gedoucht, gegeten en omgekleed nog alle headliners kan meepakken. Het blijft toch ook een metal fan 😝
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.032
7.127
De tijden van de onderste drie stages kloppen nog niet, maar dit is mijn gok voor de podiumindeling: https://clashfinder.com/s/gmm23wip/
Mooie clashfinder :)
Ik heb het idee dat Ice Nine Kills en The Amity Affliction nog wel eens kunnen eindigen met een vroege mainstage of marquee spot aangezien die voor mij gevoel redelijk hoog op de line up staan voor een metalcore bandje

Als ik al die clashfinders bekijk valt het me nog reuze mee hoe veel clashes ik zou hebben, hopelijk is het in het echte tijdschema ook zo.
Vooral die zaterdag ben ik erg bang voor, en dan met name bang dat The Ghost Inside de jupiler stage af gaat sluiten tijdens de headliners. Parkway Drive, Slipknot en The Ghost inside wil ik alle drie absoluut niet missen.
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Klinkt logisch maar toch denk ik dat het dit jaar anders ligt. Zo verwacht ik Rancid ook zeker en vast als headliner van de Jupiler maar die staan als 4e op de poster. Ik kan me niet voorstellen dat Rancid tussen Pantera en Architects op de mainstage staat. Mijn vermoeden is dat de Jupiler namen een upgrade hebben gekregen, mogelijk omdat het podium (of eigenlijk het veld) toch een stuk groter is geworden in de nieuwe opzet.
Eens, ik verwacht Rancid ook nog steeds als Jupiler headliner. Ik vermoed idd ook dat de organisatie de Jupiler stage steeds meer gaat profileren sinds te upgrade vorig jaar en een meer volwaardigere plaats als voorheen geeft binnen het festival mede gezien het aantal metalcore, hardcore, punk en aanverwante namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.032
7.127
Eens, ik verwacht Rancid ook nog steeds als Jupiler headliner. Ik vermoed idd ook dat de organisatie de Jupiler stage steeds meer gaat profileren sinds te upgrade vorig jaar en een meer volwaardigere plaats als voorheen geeft binnen het festival mede gezien het aantal metalcore, hardcore, punk en aanverwante namen.
Zou ook kunnen dat ze de Jupiler stage dit jaar wat later door laten lopen
Vorig jaar stopte de jupiler stage bijna iedere dag om 22:00
Ze kunnen die stage natuurlijk ook prima laten door lopen tot 1 uur 's nachts.
al zou ik dan wel meer clashes krijgen, wat ik wel weer jammer zou vinden want ik hop vooral heen en weer tussen jupiler stage en main stage normaal gesproken
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Epica in de Marquee lijkt me een gevalletje wishful thinking van een Epica fan? ;) Is toch gewoon een mainstage band normaal gesproken?

Blijf het ook heel raar vinden om Katatonia en Insomnium zo laag te zien staan, maar aan de hand van de poster lijken die inderdaad wat aan positie ingeleverd te hebben.

Ziet er verder heel realistisch uit allemaal hoor!
Haha klopt, maar Epica in de Marquee zou wel hemels zijn! btw ook eens dat Katatonia en Insomnium behoorlijk laag staan?
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Ik zie heel weinig gekke keuzes, mooie poging!

Zomaar eens een idee: Tom Morello als Marque headliner? Met zijn eigen werk is het geen mainstage artiest en andere spinoffs van grote bands (Ihashn, ME and that man, Myles Kennedy) stonden ook allemaal Marque of zelfs Metal Dome. Dan verhuist Epica weer terug naar een welverdiende hogere mainstage spot.
Ik had gisteren al precies dezelfde gedachte.
Denk dat die prima in de marquee past
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Verder gekeken naar de Clashfinder van @jamel, kom ik nu uit op dit tijdschema voor mezelf;

Donderdag

1914
Mammoth WVH
Motionless in White
Marduk
As I lay Dying
Papa Roach
Arch Enemy
Alter Bridge
Cradle of Filth
Guns n' Roses
Ghost

Vrijdag

Legion of Doom
Saltatio Mortis
Finntroll
Airbourne
Behemoth
Amon Amarth
Disturbed
Gojira
Machine Head

Zaterdag

Vended
Begin Sleep Token
Eind Skindred
I prevail
Dark Angel
In Flames
Architects
Pantera
Parkway Drive
Slipknot

Zondag

Bloodywood
Kissin' Dynamite
Skid Row
Avatar
Kreator
Helmut Lotti - Chelsea Grin - Lorna Shore
Three Days Grace
Generation Sex
Hollywood Vampires
Motley Crue
Def leppard

Paar lastige keuzes moeten maken, maar niet heel dramatisch als t zo zou zijn.
Epica en Tom Morello zou ik wel zonde vinden bijvoorbeeld
En dan ook nog eens ergens tussendoor eten.
Edit: eerste uur GnR en dan naar Epica zou natuurlijk ook kunnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken