Graspop Metal Meeting 2023

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Als je dit zo leest over best kept secret kan ik me zo voorstellen dat dit ook deels is waar Graspop ook mee te maken heeft gehad, en we mede daardoor ook zo lang moeten wachten.
Zal inderdaad ok wel zo iets zijn. Bks haalt ook brexit aan, als GNR van de Uk moet komen, is het ook wel wat werk om dit logistiek in orde te krijgen. Best eerst zaakjes op orde hebben voor ze iets aankondigen. Een dag vertraging bij transport kan fataal zijn voor een tour/show.
Al is dit natuurlijk maar een heel klein stukje, maar wel weer wat extra kosten voor bands.
Headliners die nu nog niet vastliggen is wel een groter probleem. Als je in januari nog een headliner moet zoeken...dan vrees ik voor een Europese band...Sabaton, Withon Temptation,...
Als Ozzy een optie was, kan dit natuurlijk wel, dat hij net een paar weken geleden heeft gecancelled.

Als echt laatste optie, waarom niet Channel Zero. Een bekroning van hun carriere tot nu toe. Een dubbele set met Fleddy? Triple set met Stake? Battle of the Belgians. Kan wel leuk worden eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Zal mij benieuwen. Duizenden bands die zonder problemen in al die jaren op Hellfest hebben gespeeld (en niet de kleinste namen ook) tegenover een band waarvan het algemeen bekend is dat organisatoren van evenementen nu niet bepaald staan te springen om ze te boeken. Neem bijvoorbeeld hun onrealistische eis dat ze standaard boven de toegestane aantal decibellen willen produceren. Waarmee een optreden op bijvoorbeeld Graspop bij voorbaat al kansloos is. 2012 was de laatste keer dat ze überhaupt in België hebben opgetreden. Toegegeven, ze stonden toevallig afgelopen week in Rotterdam, voor het eerst in 13 jaar een concert in Nederland. Maar hoeveel geef je daadwerkelijk om je fans als ze door je eigen keuzes amper tot nooit de kans hebben om je live te zien spelen?
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Zal mij benieuwen. Duizenden bands die zonder problemen in al die jaren op Hellfest hebben gespeeld (en niet de kleinste namen ook) tegenover een band waarvan het algemeen bekend is dat organisatoren van evenementen nu niet bepaald staan te springen om ze te boeken. Neem bijvoorbeeld hun onrealistische eis dat ze standaard boven de toegestane aantal decibellen willen produceren. Waarmee een optreden op bijvoorbeeld Graspop bij voorbaat al kansloos is. 2012 was de laatste keer dat ze überhaupt in België hebben opgetreden. Toegegeven, ze stonden toevallig afgelopen week in Rotterdam, voor het eerst in 13 jaar een concert in Nederland. Maar hoeveel geef je daadwerkelijk om je fans als ze door je eigen keuzes amper tot nooit de kans hebben om je live te zien spelen?
Absolutely. I rarely share any inside info in this forum but I do have some solid connections in the German festival scene. A few years back I've heard some real horror stories about negotiations with Manowar. They ultimately didn't come to an agreement because of a ridiculously high asking price and some other questionable tax-related demands. It's easy to see why they play so few festivals.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Zal mij benieuwen. Duizenden bands die zonder problemen in al die jaren op Hellfest hebben gespeeld (en niet de kleinste namen ook) tegenover een band waarvan het algemeen bekend is dat organisatoren van evenementen nu niet bepaald staan te springen om ze te boeken. Neem bijvoorbeeld hun onrealistische eis dat ze standaard boven de toegestane aantal decibellen willen produceren. Waarmee een optreden op bijvoorbeeld Graspop bij voorbaat al kansloos is. 2012 was de laatste keer dat ze überhaupt in België hebben opgetreden. Toegegeven, ze stonden toevallig afgelopen week in Rotterdam, voor het eerst in 13 jaar een concert in Nederland. Maar hoeveel geef je daadwerkelijk om je fans als ze door je eigen keuzes amper tot nooit de kans hebben om je live te zien spelen?
En toch ga ik ze volgende week eens zien in Oberhausen. Als zij niet naar mijn land komen dan zal ik wel naar Duitsland gaan. Een beetje het verhaal van Mozes en de Berg hahahaha. Maar sympathiek vind ik ze niet na wat ze Hellfest hebben aangedaan. Maar ja ik was daarvoor al fan van hun muziek.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Perfect verwoord @jamel.Als ze zich flexibeler hadden opgesteld,hadden ze vele mooie tours kunnen doen met daarbij regelmatig een mooie headline op grote festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
ressurection fest komt morgen om 12u met nieuwe headliner !
Dit is een tijd om in de gaten te houden, grote kans dat ze die delen met graspop.

Als Avenged Sevenfold nog door zou komen, dan zal dit het moment daarvoor. Als ze niet op resurrection staan dan touren ze niet.

Zou ook gewoon de GNR tour kunnen zijn natuurlijk, of een andere band die we niet verwacht hadden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
En toch ga ik ze volgende week eens zien in Oberhausen. Als zij niet naar mijn land komen dan zal ik wel naar Duitsland gaan. Een beetje het verhaal van Mozes en de Berg hahahaha. Maar sympathiek vind ik ze niet na wat ze Hellfest hebben aangedaan. Maar ja ik was daarvoor al fan van hun muziek.
Snap ik hoor! Heb zelf ook nog even getwijfeld over dat concert in Rotterdam, maar mijn afkeer tegen grote venues zorgde ervoor dat de keuze snel gemaakt was om niet te gaan. Het is wel gewoon een gave band, met unieke muziek en een bijzondere show. Jammer dat het zulke klootzakken zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat die gasten voor een avondje prima vermaak kunnen zorgen, afgaande op beelden die ik op Youtube heb gezien. Wat dat betreft is het wel echt zonde ook, want het is in potentie een hele fijne headliner voor metalfestivals.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Dit is een tijd om in de gaten te houden, grote kans dat ze die delen met graspop.

Als Avenged Sevenfold nog door zou komen, dan zal dit het moment daarvoor. Als ze niet op resurrection staan dan touren ze niet.

Zou ook gewoon de GNR tour kunnen zijn natuurlijk, of een andere band die we niet verwacht hadden.
Avenged Sevenfold zal het dit jaar nog niet worden denk ik want dan stonden ze ook wel op Hellfest. Hoewel Hellfest nog 3 bands ofzo moest aankondigen natuurlijk. Maar zouden daar nog (sub)headliners bijzitten ?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Snap ik hoor! Heb zelf ook nog even getwijfeld over dat concert in Rotterdam, maar mijn afkeer tegen grote venues zorgde ervoor dat de keuze snel gemaakt was om niet te gaan. Het is wel gewoon een gave band, met unieke muziek en een bijzondere show. Jammer dat het zulke klootzakken zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat die gasten voor een avondje prima vermaak kunnen zorgen, afgaande op beelden die ik op Youtube heb gezien. Wat dat betreft is het wel echt zonde ook, want het is in potentie een hele fijne headliner voor metalfestivals.
Wij zijn geweest in Rotterdam.
Ik was nog nooit in de zaal geweest dus ik weet niet hoe groot die normaal is maar het podium leek me wel naar voor geschoven en de tribunes waren dicht. Er waren dus niet echt veel mensen aanwezig. Ik had het gevoel van in Vorst of in de Lotto Arena te zijn.

Muziek leek me ook wel een stuk "stiller" te staan dan toen we in Duitsland zijn gaan kijken.
Was een fijn optreden wel.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Avenged Sevenfold zal het dit jaar nog niet worden denk ik want dan stonden ze ook wel op Hellfest. Hoewel Hellfest nog 3 bands ofzo moest aankondigen natuurlijk. Maar zouden daar nog (sub)headliners bijzitten ?
Nee, hellfest heeft zijn headliners al.
Ik verwacht a7x ook niet echt meer maar blijft een mogelijkheid
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Over grote en kleine venues gesproken, ben onderweg voor de mini-forummeeting bij The Perfect Tool in de Baroeg. Heel veel zin in!
Getwijfeld ook even te komen kijken daar, woon er vlakbij. Helaas aan de studie voor mij. Veel plezier!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken