Graspop Metal Meeting 2023

Ah man. Ik kan zoveel zeggen over deze avond. Bijvoorbeeld dat het genieten was om met @jamel deze avond te beleven en zijn forum lurkende maat Eloe waarmee het ook uitstekend bierdrinken was.

Maar de wijste les van deze avond is: ik gun Graspop Saturnus. Wat. Een. Optreden. Wat ontzettend goed. 5 kwartier was weg voorsat ik het wist.

Zanger van Bury Tomorrow sprak deze avond zijn appreciatie uit voor Grapsop. Een bevestiging is er niet gekomen wel niet.

Zanger van Bury Tomorrow sprak deze avond zijn appreciatie uit voor Grapsop. Een bevestiging is er niet gekomen wel niet.
Nice! Wat hij hij over Graspop?

Ze mogen van mij zeker op herhaling komen.
Hoe waren Bury Tomorrow en August Burns Red?

Ja van mij ook! Dit jaar moeten missen door een rottige clash ik geloof met Alice Cooper. Herhaling op de main zie ik best nog wel gebeuren.

Ja van mij ook! Dit jaar moeten missen door een rottige clash ik geloof met Alice Cooper. Herhaling op de main zie ik best nog wel gebeuren.
ik hoop op nog een jupiler stage show van ze, heb eerlijk gezegd meer genoten van de metalcore bands op de jupiler stage dan die op de mainstage dit jaar. voorgaande edities niet zo veel op de jupiler stage geweest als dit jaar maar vond dit een heerlijk plekje in de nieuwe opstelling.

Hoe fantastisch hij het vond en hoe fantastisch ook hij België vindt enzo. Ze waren strak vond ik, heerlijk als wel eer. Enkel die tweede zanger (die ook samples en percussie deed) mocht wat actiever zijn vond ik.

ABR niet gezien. Ik heb ze al vaal gezien maar ben er eigenlijk geen fan van. Enkel in Antwerpen 19 november 20...ik denk 19 toen volledig gezien omdat ze het eerste album volledig speelden. Maar voor de rest niet echt fan van die band dus vandaag eens op tijd naar huis. Novelists vond ik ook niet echt goed. Muzikaal ontbrak daar iets aan vond ik en de zanger vond ik ook niet top. Gitaristen konden wel wat qua soleren maar werd te weinig mee gedaan vond ik en teveel mee geshowd.

Laatst bewerkt:
Moshpit Wall Of Death GIF by Killswitch Engage
Ja, nu lachen jullie nog!
Maar wij regelen straks wel 2 muren aan dikke, ongewassen, zwetende kerels zonder shirts.. 😝

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Brian
vandaag en morgen is niet de dag ! aankondiging van download is maandagavond, als ze metallica hebben, gaat graspop ze maandag middag 16.00 echt niet aankondigen.
DUS DINSDAG IS DE DAG !!
Aankondigingen van bands van het kaliber Metallica overstijgen alle gebruikelijke 'regels' en gewoonten.
Ongeacht het tijdstip zorgt GMM dan wel voor een mannetje die op het knopje drukt.

Geplukt uit het Download topic op efestivals, met begeleidende tekst: This appears to be legit. Download Tweeted at 2:30 with this pink laser theme, 2:40 someone posts this on Reddit saying they were sent it last night. 99% of the bands line up although apparently The Blackout haven't announced a reunion.

2yhdzaxn3yx91.webp.0562ed438bd9af8d665e46dff6cc02d9.webp
Alexisonfire is in de UK toch ook wel groter dan hier precies. Twee weken geleden nog in de Trix gaan zien, die mogen zeker wel naar GMM komen.
Behemoth staat dan weer relatief klein op de affiche

Alexisonfire is in de UK toch ook wel groter dan hier precies. Twee weken geleden nog in de Trix gaan zien, die mogen zeker wel naar GMM komen.
Behemoth staat dan weer relatief klein op de affiche
let erop dat alle logo bands even groot en op alfabet staan en alle niet logo bands ook even groot en op alfabet. dus de enige onderscheiding die je kan maken is tussen logo of niet logo bands. Ben het verder wel met je eens dat Alexisonfire geen logo band zou zijn op graspop en Behemoth wel.

Tip: neem een kop thee en trek een dikke trui aan.. 😉
of zet heel hard slipknot op en start een mosh pit in de woonkamer. krijg je het ook warm van.

Fantastisch idee, had GMM maar zo´n wishlist/gouden tip gedoe
Zou ik ook geweldig vinden, direct doen!
GMM zou er dan bv. 3 kunnen kiezen en in de Metal Dome ofzo zetten, net als (of in plaats van) de 3 door Red Bull gekozen bands (gebeurt dat nog steeds?).

Uiteraard zou het dan wel uitsluitend om relatief kleine/onbekende bands moeten gaan.
Het heeft nauwelijks zin als duizenden mensen alleen maar namen als Metallica, SOAD, RATM of Rammstein gaan invullen..

Ik vond de Gouden Tip van Pinkpop altijd een mooi concept, alleen het resultaat was vaak nogal curieus in mijn ogen. Ze gaven zelf aan dat de Gouden Tip bedoeld was voor verrassende tips, om uiteindelijk toch een band als Muse als winnaar uit te roepen.. 😵‍💫

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Maar de wijste les van deze avond is: ik gun Graspop Saturnus. Wat. Een. Optreden. Wat ontzettend goed. 5 kwartier was weg voorsat ik het wist.
Saturnus is echt zo'n verborgen pareltje waar ik al jaren naar luister, kan ik heerlijk van genieten in het holst van de nacht.. 😌
Mochten ze op GMM staan, dan zou ik zelfs Metallica ervoor laten schieten! 😁

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Geen idee of deze hier al wel eens gedeeld was, maar voor wie een leuke documentaire wilt zien en Bloodywood wel kan waarderen is dit echt een aanrader:

Vond het leuk om te zien hoe ze zijn ontstaan en begonnen. Dat ze ineens werden gebeld door Wacken of ze daar konden komen spelen terwijl ze nog niet eens een bassist/drummer hadden en nog geen apparatuur. Toen maar snel al die dingen gaan regelen en naar europa vliegen voor een tour. De blik op hun gezicht als ze erachter komen dat ze fans hebben in Europa is ook steeds geweldig. Heb echt veel sympathie gekregen voor deze band en ook maar snel een ticket gekocht voor de Melkweg (fucking 17 euro wauw.) Kijk ernaar uit om ze eens live te zien en hoop dat ze ook op Graspop staan.

Als ik een gouden tip mocht kiezen, dan zou ik het wel weten :)

• Leuk
Waarderingen: Robbr en Joslittel

Users who are viewing this thread