Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Geen idee of deze hier al wel eens gedeeld was, maar voor wie een leuke documentaire wilt zien en Bloodywood wel kan waarderen is dit echt een aanrader:

Vond het leuk om te zien hoe ze zijn ontstaan en begonnen. Dat ze ineens werden gebeld door Wacken of ze daar konden komen spelen terwijl ze nog niet eens een bassist/drummer hadden en nog geen apparatuur. Toen maar snel al die dingen gaan regelen en naar europa vliegen voor een tour. De blik op hun gezicht als ze erachter komen dat ze fans hebben in Europa is ook steeds geweldig. Heb echt veel sympathie gekregen voor deze band en ook maar snel een ticket gekocht voor de Melkweg (fucking 17 euro wauw.) Kijk ernaar uit om ze eens live te zien en hoop dat ze ook op Graspop staan.

Als ik een gouden tip mocht kiezen, dan zou ik het wel weten :)
Wij waren erbij toen op Dong Open Air (vanaf ongeveer @21:30 in filmpje), hun 1e concert in Europa, nog voor het legendarische optreden op Wacken.
We zijn zelfs speciaal voor hen erheen gegaan, omdat mijn vrouw hen op YouTube had ontdekt en direct groot fan was. Toen ik zag dat ze op DOA kwamen, in de buurt van het voor ons vrij dichtbij gelegen Duisberg, en er ook nog bands als Alestorm, Gloryhammer, Battle Beast, Steel Panther, Septicflesh, Dog Eat Dog, Kataklysm, Insomnium stonden, was de keus snel gemaakt. 😉

Het optreden was zoals verwacht geweldig, een brok energie, en het publiek was razend enthousiast.
Zowel band als publiek waren duidelijk overrompeld.
Probleempje was wel dat Bloodywood op dat moment slechts een stuk of 5 nummers paraat had, en ze de geplande settijd (40 minuten, geloof ik) niet volgespeeld kregen daarmee.
Na uitvoerig bedanken van het publiek verdwenen ze van het podium, om echter na minutenlang aanhoudend 'Bloo-dy-wood' geschreeuw weer terug te keren, met het voorstel om dan maar hun 1e nummer opnieuw te spelen, wat uiteraard meer dan gewaardeerd werd. 😁
 
  • Geweldig
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
Afstand Finland - België is toch niet onoverkomelijk, lijkt me?
Kleine 3 uurtjes vliegen.
dit was ook mijn eerste gedachte, dat dat makkelijk 2 dagen achter elkaar kan.
ik heb echter wat meer gekeken naar de afgelopen tours van Nightwish en kwam erachter dat ze bijna nooit 2 dagen achter elkaar spelen, tenzij het dezelfde locatie is. Sterker nog, ik zal dat bij hun "festival tours" er vaak gewoon maar 1 festival per week werd aangedaan. de band lijkt geen fan te zijn van uitgebreide festival tours. Wellicht dat dit ook meespeelt in het feit dat ze al 7 jaar niet op Graspop hebben gestaan. lijkt erop dat ze vaak gewoon een paar festivals doen en het daarbij laten. (ik heb alleen naar de laatste 5 jaar gekeken)
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Ik word tot nu toe niet echt warm van de aangekondigde acts...🤮

Ik ook niet, en in tegenstelling tot vele anderen hier is een goeie headliner (lees: eentje die IK leuk vind) voor mij toch een maak-of-kraakgegeven om tickets te bestellen. Tot nu toe ziet het er nie rooskleurig uit 🙄 Tenzij de zaterdag en zondag een wel HEEL goede verdere invulling hebben, natuurlijk...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
Ik ook niet, en in tegenstelling tot vele anderen hier is een goeie headliner (lees: eentje die IK leuk vind) voor mij toch een maak-of-kraakgegeven om tickets te bestellen. Tot nu toe ziet het er nie rooskleurig uit 🙄 Tenzij de zaterdag en zondag een wel HEEL goede verdere invulling hebben, natuurlijk...
er komen natuurlijk wel 2 headliners per dag dus er komen er nog 5 bij, er is nog hoop :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.778
7.610
Ik ook niet, en in tegenstelling tot vele anderen hier is een goeie headliner (lees: eentje die IK leuk vind) voor mij toch een maak-of-kraakgegeven om tickets te bestellen. Tot nu toe ziet het er nie rooskleurig uit 🙄 Tenzij de zaterdag en zondag een wel HEEL goede verdere invulling hebben, natuurlijk...

Welke headliners zou je willen zien dan? Denk dat je met de huidige headliners toch wel voor de grote meerderheid in ieder geval 1 goede headliner erbij hebt.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Welke headliners zou je willen zien dan? Denk dat je met de huidige headliners toch wel voor de grote meerderheid in ieder geval 1 goede headliner erbij hebt.

In alle eerlijkheid, daar heb ik nie direct een antwoord op. Ik ben geen Slipknot of Ghost fan - al houden zij me nie tegen - en de Def Leopard/Motley Cruz combo betekent dat de zondag verder wel héél sterk ingevuld moet worden.

Maar op het gevaar af helemaal als een zeurende zuurpruim te klinken, ook GnR of Metallica zouden me niet direct overhalen 😁

Bij nader inzien denk ik dat ik gewoon braafjes de verder aangekondigde bands ga afwachten. Want blijkbaar doet de headliner me minder dan ik dacht 🤦
 
  • Haha
  • Winning
Waarderingen: MetalLimbo en nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
In alle eerlijkheid, daar heb ik nie direct een antwoord op. Ik ben geen Slipknot of Ghost fan - al houden zij me nie tegen - en de Def Leopard/Motley Cruz combo betekent dat de zondag verder wel héél sterk ingevuld moet worden.

Maar op het gevaar af helemaal als een zeurende zuurpruim te klinken, ook GnR of Metallica zouden me niet direct overhalen 😁

Bij nader inzien denk ik dat ik gewoon braafjes de verder aangekondigde bands ga afwachten. Want blijkbaar doet de headliner me minder dan ik dacht 🤦
Er zijn nu 3 bands bekend van de ongeveer 125-130 bands dus zal nog veel leuks bij komen.

Een headliner zegt natuurlijk ook niet alles, aangezien er soms bands zijn die niet aangekondigd worden als headliner en dan de beste headline show van het weekend geven. (voor mij was dit Korn bijvoorbeeld dit jaar, en komend jaar verwacht/hoop ik dat Parkway Drive een dag mag afsluiten met een fantastische show in het donker terwijl die dan ook niet als headliner worden aangekondigd) gaat niet om deze specifieke bands, maar gewoon om aan te geven dat een goede headline show niet perse gegeven hoeft te worden door de headliner. je favoriete dagafsluiter kan bijvoorbeeld ook een behemoth of dimmu zijn in de marquee. het is maar net waar je van houdt.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.778
7.610
Er zijn nu 3 bands bekend van de ongeveer 125-130 bands dus zal nog veel leuks bij komen.

Een headliner zegt natuurlijk ook niet alles, aangezien er soms bands zijn die niet aangekondigd worden als headliner en dan de beste headline show van het weekend geven. (voor mij was dit Korn bijvoorbeeld dit jaar, en komend jaar verwacht/hoop ik dat Parkway Drive een dag mag afsluiten met een fantastische show in het donker terwijl die dan ook niet als headliner worden aangekondigd) gaat niet om deze specifieke bands, maar gewoon om aan te geven dat een goede headline show niet perse gegeven hoeft te worden door de headliner. je favoriete dagafsluiter kan bijvoorbeeld ook een behemoth of dimmu zijn in de marquee. het is maar net waar je van houdt.

In 2019 heb ik een geweldige dag gehad op de zaterdag, zonder de headliner (Slipknot). Daar hadden we gewoon een dagticket gehaald nadat bleek dat er een hele berg aan namen stonden die voor ons wel interessant waren. Met uiteindelijk het geluk van minimale clashes, alleen HammerFall vs Beast in Black was een jammere.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
In 2019 heb ik een geweldige dag gehad op de zaterdag, zonder de headliner (Slipknot). Daar hadden we gewoon een dagticket gehaald nadat bleek dat er een hele berg aan namen stonden die voor ons wel interessant waren. Met uiteindelijk het geluk van minimale clashes, alleen HammerFall vs Beast in Black was een jammere.
sterke dag inderdaad, zeker op de mainstage veel bands die ik graag zie. beast in black kende ik toen nog niet helaas dus die heb ik gemist toen
disturbed > lamb of god > slipknot is wel een droom rijtje voor mij

halestorm zal volgend jaar ook wel weer komen. daar heb ik dan weer niks mee
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.778
7.610
sterke dag inderdaad, zeker op de mainstage veel bands die ik graag zie. beast in black kende ik toen nog niet helaas dus die heb ik gemist toen
disturbed > lamb of god > slipknot is wel een droom rijtje voor mij

halestorm zal volgend jaar ook wel weer komen. daar heb ik dan weer niks mee

De eerste albums vond ik heel cool, maar daarna minder. Maar voor een live show is het wel leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

ronnie1976

Playlistbediener
22 feb 2020
35
15
Ik ben dan benieuwd welke 3 headliners jezelf zou plaatsen. Kijk dan puur naar headliners die daadwerkelijk op gmm kunnen staan. Dat zijn namelijk deze 3 bands...
Ik ga normaal elk jaar naar gmm..maar na een jaar of tien heb je toch al heel veel gezien en springen deze bands er toch echt niet uit voor mij...vandaar mijn opmerking..en over andere bands..de keuze is reuze...
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Ik ga normaal elk jaar naar gmm..maar na een jaar of tien heb je toch al heel veel gezien en springen deze bands er toch echt niet uit voor mij...vandaar mijn opmerking..en over andere bands..de keuze is reuze...

Idem. Misschien is het gewoon een beetje metaalmoeheid? Ik volg het genre ook echt al een hele tijd niet meer.

Dat gezegd hebbende, als er hier mensen zijn die goeie Spotify metalplaylists willen delen, ik houd me aanbevolen! Altijd bereid om iets nieuws te ontdekken 😁
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken