Wij waren erbij toen op Dong Open Air (vanaf ongeveer @21:30 in filmpje), hun 1e concert in Europa, nog voor het legendarische optreden op Wacken.Geen idee of deze hier al wel eens gedeeld was, maar voor wie een leuke documentaire wilt zien en Bloodywood wel kan waarderen is dit echt een aanrader:
Vond het leuk om te zien hoe ze zijn ontstaan en begonnen. Dat ze ineens werden gebeld door Wacken of ze daar konden komen spelen terwijl ze nog niet eens een bassist/drummer hadden en nog geen apparatuur. Toen maar snel al die dingen gaan regelen en naar europa vliegen voor een tour. De blik op hun gezicht als ze erachter komen dat ze fans hebben in Europa is ook steeds geweldig. Heb echt veel sympathie gekregen voor deze band en ook maar snel een ticket gekocht voor de Melkweg (fucking 17 euro wauw.) Kijk ernaar uit om ze eens live te zien en hoop dat ze ook op Graspop staan.
Als ik een gouden tip mocht kiezen, dan zou ik het wel weten
We zijn zelfs speciaal voor hen erheen gegaan, omdat mijn vrouw hen op YouTube had ontdekt en direct groot fan was. Toen ik zag dat ze op DOA kwamen, in de buurt van het voor ons vrij dichtbij gelegen Duisberg, en er ook nog bands als Alestorm, Gloryhammer, Battle Beast, Steel Panther, Septicflesh, Dog Eat Dog, Kataklysm, Insomnium stonden, was de keus snel gemaakt.
Het optreden was zoals verwacht geweldig, een brok energie, en het publiek was razend enthousiast.
Zowel band als publiek waren duidelijk overrompeld.
Probleempje was wel dat Bloodywood op dat moment slechts een stuk of 5 nummers paraat had, en ze de geplande settijd (40 minuten, geloof ik) niet volgespeeld kregen daarmee.
Na uitvoerig bedanken van het publiek verdwenen ze van het podium, om echter na minutenlang aanhoudend 'Bloo-dy-wood' geschreeuw weer terug te keren, met het voorstel om dan maar hun 1e nummer opnieuw te spelen, wat uiteraard meer dan gewaardeerd werd.