Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Omdat jij 't bent.

MAINSTAGES
vrijdag:
Mammoth WVH > Journey > The Hu > Airbourne > Rob Zombie > Alter Bridge > Disturbed > Ghost > Ozzy
zaterdag:
Babymetal > Halestorm > Electric Callboy > Trivium > Anthrax > Hollywood Vampires > Amon Amarth > FNM > Slipknot
zondag:
Joyous Wolf > Joan Jett > Inglorious > Poison > Parkway Drive > Def Leppard > A7X > Motley Crue > Avatar

Vrijdag en zondag omgewisseld, omdat standaard op zondag het wat meer als 'classic rock'-dag aanvoelt.
Blind Guardian stond er sinds 2009 niet meer, dus ik vermoed niet dat die meteen op mainstage zal staan. Queensryche stond redelijk hoog in de Metal Dome dacht ik, dus ik verwacht die opnieuw daar.
Ik denk dat je parkway drive een beetje laag hebt geplaatst, zou ze omdraaien met Avatar. Die gaan gewoon al headline spots pakken volgend jaar op festivals. Graspop was één van de eerste festivals die ze die kans gaf om een mainstage af te sluiten en daar hebben ze zich zeker bewezen. gaan ze niet ineens als 5e band neerzetten.

Ik denk verder dat je 4 bands te pakken hebt die graag 'de headliner van de dag' willen zijn. a7x was het vorige keer ook dus waarom zouden ze ineens komen en niet eens een mainstage mogen afsluiten. Hoe lossen we dit op? Laat ozzy maar op donderdag spelen. of laat hem gewoon niet spelen dat mag uiteraard ook.

Verder hoop ik persoonlijk erg op Nigtwish (ipv ghost misschien) maar dat is een persoonlijke voorkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, nikita en jonasvh

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik zou In Flames en Gojira er toch ook ergens tussen droppen,verwacht ze wel volgend jaar.
Motley Crue verwacht ik dan pas in 2024 net als Poison.
Ghost zal eerder voor Werchter zijn.

Ik zou deze indeling wel zien zitten:

Vrijdag:
Babymetal,Halestorm,Behemoth (stonden in 2019 ook op Main,al zouden ze beter de Marquee afsluiten,niet dat ik ze niet wil op de mainstage maar muzikaal en visueel komt de show beter tot zijn recht in die tent),Airbourne,Architects,Godsmack,Disturbed,Gojira,Slipknot

Zaterdag:
Delain,Hammerfall,Avatar,Rob Zombie,Hollywood Vampires,Trivium,Lamb Of God,Faith No More,A7X


Zondag:
Spoil Engine,Three Days Grace,Alter Bridge,Testament,Anthrax,In Flames,Amon Amarth,Ozzy,Parkway Drive



Edit:
nieuwste Parkway Drive

 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Weer een nieuw nummer van Parkway Drive, en in September komen ze met een album.
Wat vinden jullie van de twee nieuwe singles?

Ik ben grote fan van Parkway Drive, heb ze 4 keer live gezien geloof ik, en was altijd mijn favoriete band en de band waardoor ik metalcore (mijn favoriete genre) ben gaan luisteren maar heb echt het gevoel dat het ieder album minder wordt.

Ik zou nog steeds zeer tevreden zijn met hun als één van de headliners, maar vind het wel jammer dat hun nieuwere nummers zo veel de mainstream kant op gaan.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik zou In Flames en Gojira er toch ook ergens tussen droppen,verwacht ze wel volgend jaar.
Motley Crue verwacht ik dan pas in 2024 net als Poison.
Ghost zal eerder voor Werchter zijn.

Ik zou deze indeling wel zien zitten:

Vrijdag:
Babymetal,Halestorm,Behemoth (stonden in 2019 ook op Main,al zouden ze beter de Marquee afsluiten,niet dat ik ze niet wil op de mainstage maar muzikaal en visueel komt de show beter tot zijn recht in die tent),Airbourne,Architects,Godsmack,Disturbed,Gojira,Slipknot

Zaterdag:
Delain,Hammerfall,Avatar,Rob Zombie,Hollywood Vampires,Trivium,Lamb Of God,Faith No More,A7X


Zondag:
Spoil Engine,Three Days Grace,Alter Bridge,Testament,Anthrax,In Flames,Amon Amarth,Ozzy,Parkway Drive
Ze zullen er opnieuw een 4-daagse moeten van maken ? Bring in Metallica!

Def Leppard en Motley Crue hebben tussen de lijnen al bevestigd dat ze volgend jaar in Europa te vinden zijn. Wat de rest van hun huidige stadium-tour-line-up zal doen is nog niet geweten (Poison en Joan Jett), maar verwacht het hele groepje eigenlijk wel.

Misschien dat Airbourne er niet zal staan. Die verwacht ik dan eerder in 2024. En Ghost verwacht ik toch op GMM mits ze een redelijk hoge spot krijgen, wat ze op RW minder snel zouden krijgen. Denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Weer een nieuw nummer van Parkway Drive, en in September komen ze met een album.
Wat vinden jullie van de twee nieuwe singles?

Ik ben grote fan van Parkway Drive, heb ze 4 keer live gezien geloof ik, en was altijd mijn favoriete band en de band waardoor ik metalcore (mijn favoriete genre) ben gaan luisteren maar heb echt het gevoel dat het ieder album minder wordt.

Ik zou nog steeds zeer tevreden zijn met hun als één van de headliners, maar vind het wel jammer dat hun nieuwere nummers zo veel de mainstream kant op gaan.

Begint idd heel mainstream te worden.
Ik ben ook wel mainstream gericht,maar het moet niet te soft worden natuurlijk.
Glitch kon ik nog wel smaken,deze toch al iets minder.

Ben enorm fan van IRE en Reverence,de periode daarvoor was ook niet echt my cup of tea al kan ik Atlas ook nog wel aanhoren.
BMTH is ook zo'n geval hé,Sempiternal en That's the spirit liggen in mijn straatje,daarvoor zijn er ook wel paar zaken bij (vooral dan nog There's a heaven......),maar nu is het misschien ook iets te commercieel.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Heb maar eens geprobeerd om een lijstje samen te stellen van de bovenkant van de lineup (grotendeels avondbands voor de mainstage), met behulp van jullie lijstjes. Dit is geen wishlisht, maar gewoon een lijst van bands die mogelijk zullen touren volgend jaar. Zal er vast een aantal vergeten zijn, maar denk dat de bovenkant van de line up wel grotendeels hieruit zal bestaan volgend jaar:

Headliners:
  • Avenged Sevenfold (99% zekerheid denk ik)
  • Slipknot
  • Ozzy
  • Motley Crue
  • Metallica (1% kans?)
Potentiële grote namen
  • Nightwish
  • Gojira
  • Ghost
  • Faith No More
  • Parkway Drive
  • In Flames
  • Alter Bridge
  • Disturbed
  • Amon Amarth
  • Blind Guardian
  • Def Leppard
  • Lamb of God
  • Hollywood Vampires
  • Bring me the horizon
  • Avatar
  • Evanescence
  • Epica
  • Killswitch Engage
  • Trivium
  • Limp Bizkit
  • Babymetal
  • Architects
Ben benieuwd als ik over 10 maanden hier opnieuw naar kijk, hoe dicht we in de buurt zaten!
Uiteraard is dit veeel te top-heavy en zal hier maar een deel van komen. Daarnaast zullen een aantal ook naar Alcatraz/Lokerse/Werchter gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Begint idd heel mainstream te worden.
Ik ben ook wel mainstream gericht,maar het moet niet te soft worden natuurlijk.
Glitch kon ik nog wel smaken,deze toch al iets minder.

Ben enorm fan van IRE en Reverence,de periode daarvoor was ook niet echt my cup of tea al kan ik Atlas ook nog wel aanhoren.
BMTH is ook zo'n geval hé,Sempiternal en That's the spirit liggen in mijn straatje,daarvoor zijn er ook wel paar zaken bij (vooral dan nog There's a heaven......),maar nu is het misschien ook iets te commercieel.
Ik was dan weer meer fan van hun eerste albums (Killing with a smile, Horizons, Deep Blue). De 3 albums die daarop volgden vond ik ook niet slecht, maar al wel iets minder dan de eerste 3 albums. Wat ze nu uitbrengen gaat daar helaas wel nog even een stapje onder
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
ik zie ook steeds slipknot voorbij komen, waar is dat op gebasseerd? (van mij hoeven ze niet te komen, heb er niks mee) ze hebben aankomende juli/aug. al een europese tour en daarna amerika en april 2023 zitten ze in azië.
Er gaat een nieuw album komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
ik zie ook steeds slipknot voorbij komen, waar is dat op gebasseerd? (van mij hoeven ze niet te komen, heb er niks mee) ze hebben aankomende juli/aug. al een europese tour en daarna amerika en april 2023 zitten ze in azië.
Sinds hun vorige passage in 2019 zullen ze 2 nieuwe albums op zak hebben. Verder is dit gewoon een band die om de 2-3 jaar op Graspop staat. Als die in Europa staan slaan ze Graspop zelden over. (dit jaar touren ze in Augustus en dus niet tijdens Graspop, volgend jaar grote kans dat ze wel in Juni touren. denk dat ze ook wel op de xl-anniversary lineup van Download zullen staan)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
:ROFLMAO: het optreden van manowar op rock fest barcelona is nog onzeker, omdat manowar vind dat de organisatie hun afsraken niet nakomt.:(
graspop brand je vingers niet meer aan die gasten!!!
Blijkbaar is dit verhaal nog mooier geworden. Ze hebben Ross the Boss laten spelen op RF Barcelona. Da's de band van voormalig Manowar-gitarist Ross Friedman en zij hebben ook een selectie aan Manowar-nummers gespeeld.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
ik zie ook steeds slipknot voorbij komen, waar is dat op gebasseerd? (van mij hoeven ze niet te komen, heb er niks mee) ze hebben aankomende juli/aug. al een europese tour en daarna amerika en april 2023 zitten ze in azië.

Bericht op hun facebookpagina midden juni:
Slipknot has been touring non-stop since the band was able to get back out on the road. These will be the final US tour dates for a while as we expand the tour to our family across the world.
Bericht gaat over de Knotfest Roadshow tussen september en oktober 2022 in de USA.

Dus ja, ik verwacht ze eigenlijk ook wel.
Zo niet, dan verwacht ik wel één van de nevenprojecten van Corey op GMM.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Denk dat we stillaan ook Ozzy als 'zekerheid' mogen bestempelen.
Bekijk bijlage 2104

Meteen maar even m'n Mainstage-wishlist geüpdatet.
NEEEEEEEEEEE!!! Als dit moet dan hoop ik dat we met Motley Crue, Def Leppard en Ozzy wel gelijk alle oude bokken te pakken hebben hoor voor komende editie. Vul de rest alsjeblieft op met nieuwere headliners. Of Dream Theater tijdens Ozzy in de Marque. Mag ook. Of Machine Head. Of Porcupine Tree. Of Ayreon. Of...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
NEEEEEEEEEEE!!! Als dit moet dan hoop ik dat we met Motley Crue, Def Leppard en Ozzy wel gelijk alle oude bokken te pakken hebben hoor voor komende editie. Vul de rest alsjeblieft op met nieuwere headliners. Of Dream Theater tijdens Ozzy in de Marque. Mag ook. Of Machine Head. Of Porcupine Tree. Of Ayreon. Of...

Als ze de subheadliners dan gewoon Nightwish, Ghost, Parkway Drive, Disturbed etc maken. Dan valt het wel mee.

Maar zijn dit niet gewoon data die verplaatst zijn? Die gezondheid van Ozzy is toch ook een risicootje voor een festival om te boeken
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Als ze de subheadliners dan gewoon Nightwish, Ghost, Parkway Drive, Disturbed etc maken. Dan valt het wel mee.

Maar zijn dit niet gewoon data die verplaatst zijn? Die gezondheid van Ozzy is toch ook een risicootje voor een festival om te boeken
Ja dat klopt ook wel en ik ben inmiddels ook een van de Graspop bezoekers die niet meer komt voor de headliners maar de onderkant. Maar toch erger ik me aan de inspiratieloosheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Ja dat klopt ook wel en ik ben inmiddels ook een van de Graspop bezoekers die niet meer komt voor de headliners maar de onderkant. Maar toch erger ik me aan de inspiratieloosheid.
Klopt wel, het vatje met headliners waaruit ze tappen is wat klein. Tijd om een groter vat aan te schaffen.
Dit zal helaas wel nog wat tijd vergen denk ik. Een nieuwe generatie in de organisatie kan dit wel teweeg brengen, maar dat duurt dus wel lang om een generatie te vervangen.

Desalnietemin lijkt me de programmatie van graspop qua timetable en podiumverdeling ook wel vreemd bij momenten. De oude garde blijft kamperen op main stage, terwijl de jongere bands er minder kansen krijgen.
Jinjer had toch ten allen tijde op main stage moeten staan lijkt mij. Meer mensen leren ze kennen, en wie weet een paar jaar later hoger op de affiche. Is een bal die moet beginnen rollen.

Kan uiteraard totaal verkeerd zijn ?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Bij Graspop interesseren met de headliners steeds minder eigenlijk. Heb er ook geen moeite mee om dan eerder richting tent/bungalow te gaan. Over 2 maanden word ik 40 jaar en heb ik 28 jaar festivals achter de rug. Dan ga je steeds meer de kleine dingen (artiesten, maar ook omstandigheden) waarderen.
Voor volgend jaar hoop ik op Ghost, Gojira, Meshuggah, NIN (wishful thinking), My Dying Bride, BRUIT, GGGOLDDD, Cult of Luna, SLIFT, Terzij de Horde, Wiegedood.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Ja dat klopt ook wel en ik ben inmiddels ook een van de Graspop bezoekers die niet meer komt voor de headliners maar de onderkant. Maar toch erger ik me aan de inspiratieloosheid.
Ach ja ik ben wel benieuwd hoe het team eruit ziet dat de boekingen doet voor Graspop.
Ik blijf ieder jaar hopen dat ze stoppen met bejaarde headliners neer te zetten, met zangers die al jaren niet meer kunnen zingen. Zal het ooit gebeuren?
Geloof ook niet dat ik in al die verslagen iemand positief heb gezien over Judas Priest, hoe die ineens headliner waren is me nog steeds een raadsel.

Als ozzy of motley crue er staat hoop ik op iets leuks in de marquee in ieder geval
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Ach ja ik ben wel benieuwd hoe het team eruit ziet dat de boekingen doet voor Graspop.
Ik blijf ieder jaar hopen dat ze stoppen met bejaarde headliners neer te zetten, met zangers die al jaren niet meer kunnen zingen. Zal het ooit gebeuren?
Geloof ook niet dat ik in al die verslagen iemand positief heb gezien over Judas Priest, hoe die ineens headliner waren is me nog steeds een raadsel.

Als ozzy of motley crue er staat hoop ik op iets leuks in de marquee in ieder geval

Ik verwacht dat ze door blijven gaan, maar misschien dat namen uiteindelijk wat lager zullen gaan staan. Een Whitesnake stond eerst ook wat hoger op de poster volgens mij, maar kan ook komen, omdat Graspop door de jaren heen wat gegroeid is. Judas Priest was verder prima, maar alleen Iron Maiden had van de oude headliners nog echt goede kwaliteit.

Motley is nog wel genieten denk ik, die hebben er natuurlijk al lang niet gestaan en het schijnt dat Vince Neil beter bij stem is dan in 2015. Ozzy is denk ik erger dan Whitesnake?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Ik verwacht dat ze door blijven gaan, maar misschien dat namen uiteindelijk wat lager zullen gaan staan. Een Whitesnake stond eerst ook wat hoger op de poster volgens mij, maar kan ook komen, omdat Graspop door de jaren heen wat gegroeid is. Judas Priest was verder prima, maar alleen Iron Maiden had van de oude headliners nog echt goede kwaliteit.

Motley is nog wel genieten denk ik, die hebben er natuurlijk al lang niet gestaan en het schijnt dat Vince Neil beter bij stem is dan in 2015. Ozzy is denk ik erger dan Whitesnake?
Ja het lager op de line up zetten zou inderdaad een logische zet zijn. Zoals Foreigner, prima. Viel me alles mee en ze stonden op een mooie plek op de line up. Ik begrijp gewoon niet hoe een oude band als Judas Priest ineens als headliner wordt neergezet als ze vroeger nooit headliner waren. 50 jarig bestaan vieren is leuk en aardig, maar dat hoeft toch niet als headliner.

Als ozzy komt prima, maar die man kan natuurlijk helemaal niks meer. Dus zet hem dan maar op dezelfde spot als Foreigner. kan hij ook op tijd naar bed.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Ja het lager op de line up zetten zou inderdaad een logische zet zijn. Zoals Foreigner, prima. Viel me alles mee en ze stonden op een mooie plek op de line up. Ik begrijp gewoon niet hoe een oude band als Judas Priest ineens als headliner wordt neergezet als ze vroeger nooit headliner waren. 50 jarig bestaan vieren is leuk en aardig, maar dat hoeft toch niet als headliner.

Als ozzy komt prima, maar die man kan natuurlijk helemaal niks meer. Dus zet hem dan maar op dezelfde spot als Foreigner. kan hij ook op tijd naar bed.

Ze waren natuurlijk als headliner wel aangekondigd, maar op de poster stonden er wel twee namen naast.
Foreigner is denk ik niet de laatste jaren in de positie geweest om ooit headliner te zijn, waar Judas Priest wel al meermaals subheadliner is geweest.
Zou het zonde vinden als ze Ozzy als (sub)headliner boeken van de plek ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken