Bekijk bijlage 2113
Geeft hierboven niet een beetje 'n beeld van de positie van de bands (verleden/toekomst)?
Met name BMTH en PD waar we "zouden kunnen" concluderen dat ze (nog) geen headliner zijn?
Er is een redelijk groot verschil tussen de 'headliner van de dag' en de band die de andere mainstage mag afsluiten.
Het aflsuiten van een festivaldag na de headliner, moet je zeker geen sportpaleis voor kunnen uitverkopen.
Bands die dit al gedaan hebben de vorige 5 edities: Ghost, Parwkay Drive, Nightwish, In Flames, Lamb of God, Korn, A perfect Circle
Geen van deze bands zou een sportpaleis uitverkopen denk ik.
Daarnaast voor de positie 'headliner van de dag' zijn er ook veel bands die een sportpaleis niet kunnen vullen. Ik zie Scorpions, A7x, Judas Priest, Within Temptation ook niet echt een sportpaleis vullen. Ieder jaar heeft Graspop maar 1 a 2 headliners die echt zo groot zijn om de grootste zalen/arena's te vullen.
Kortom, denk dat dit niet heel veel zegt.
Is komend jaar te vroeg om Parkway Drive aan te kondigen als DE headliner van een dag? Ja waarschijnlijk wel ja.
Is Parkway Drive te klein om een mainstage af te sluiten na een grotere headliner? Nee zeker niet, dit hebben ze zelfs 2 edities geleden al succesvol gedaan.
BMTH als headliner gaat inderdaad zeker niet gebeuren, ik zou ze graag op die plek zien staan van parkway drive in 2018 maar ik acht de kans zeer klein. Zijn helaas hier niet zo groot als in de UK.