Ik vraag me ook af hoeveel jaar het nog zal duren voordat er een wat jongere band als 'de headliner van de dag' bestempeld wordt. Om eerlijk te zijn interesseert het me trouwens helemaal niets of een band de echte headliner is, of dat ze de andere mainstage afsluiten. Korn was voor mij ook gewoon een headliner dit jaar, al werden ze niet zo aangekondigd (en ook verreweg de headliner waar ik het meest van genoten heb). en zo had je natuurlijk ook within temptation, deftones, volbeat
Valt me op dat ik over het algemeen meer geniet van de 2e (co)headliner, dan van 'de headliner van de dag'.
Als nieuwe generatie headliners ,die allemaal al 'headliner van de dag' zijn geweest, hebben we in ieder geval al: Within Temptation, Sabaton, Volbeat en zelfs Slipknot (laatste is al lang en breed een established headliner natuurlijk maar qua leeftijd een relatief jonge band voor graspop die nog vele jaren mee zal gaan)
Ik hoop vooral dat er weer een hardere band een mainstage mag afsluiten in de trend van In Flames, Parkway Drive, BMTH, Amon Amarth, Architects, Lamb of God etc.