Graspop Metal Meeting 2023

Dit sluit denk ik wel uit dat Ghost op Rock Werchter staat.
Staan op Provinssi Festival, tijdens RW, in Finland. (niet dat het daarom volledig uitgesloten is, maar lijkt me anders een niet-alledaagse tourroute)

EDIT: dat Tuska festival valt ook al tijdens Werchter. Complete streep door Ghost voor RW dan. INSERT GRASPOP! :D
goeie conclusie fyi

goeie conclusie fyi
Scoopie Doo to the Rescue!

Paul Rudd Whatever GIF

• Haha
Waarderingen: Timmetje en xydroh
Bekijk bijlage 2830

Dit sluit denk ik wel uit dat Ghost op Rock Werchter staat.
Staan op Provinssi Festival, tijdens RW, in Finland. (niet dat het daarom volledig uitgesloten is, maar lijkt me anders een niet-alledaagse tourroute)

EDIT: dat Tuska festival valt ook al tijdens Werchter. Complete streep door Ghost voor RW dan. INSERT GRASPOP! :D

zaterdag op werchter als sub head voor muse perhaps?, provinssi is op donderdag, Tuska op vrijdag

gaat copenhell echt in verkoop met maar 1 headliner(duo) bekend van de 4 dagen? behalve als parkway drive headliner is natuurlijk.

zaterdag op werchter als sub head voor muse perhaps?
1666684708673.png

Zou wel een heel eind zijn van Finland naar Werchter... Enige optie is dan op zondag nog.
Ik schat de kansen voor Graspop toch groter in, gezien ze op 10 juni in Zweden staan, dan wellicht de combo Hellfest - GMM - Pinkpop misschien?

Bekijk bijlage 2831

Zou wel een heel eind zijn van Finland naar Werchter... Enige optie is dan op zondag nog.
Ik schat de kansen voor Graspop toch groter in, gezien ze op 10 juni in Zweden staan, dan wellicht de combo Hellfest - GMM - Pinkpop misschien?
ik schat ze ook groter in voor GMM maar er zijn wel meer bands die of doortrekken naar scandinavie en daags na werchter daar spelen of omgekeerd...

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
gaat copenhell echt in verkoop met maar 1 headliner(duo) bekend van de 4 dagen? behalve als parkway drive headliner is natuurlijk.
Waarom ook niet. Sommige festivals gaan in de verkoop zonder 1 naam en verkopen op enkele uren uit. ;)

Op zich trouwens toch wat we hier ook roepen, zeker indien er een grote naam zou staan, smijt die tickets al in de verkoop zodat de mensen die sowieso willen gaan gemakkelijk aan een ticket geraken en niet de pech hebben om door de hype van een band naast tickets te grijpen.
Al wil ik daarmee niet beweren dat Copenhell die grote naam heeft, maar sowieso is het toch wel netjes om die sale tijdig open te gooien.

Edit: ik stond zelfs 10 seconden in een wachtrij - de prijs voor Copenhell is 357 euro voor de 4 dagen. Ik heb alleen niet meteen vergelijkingsmateriaal met vorige editie. Wellicht wel te vinden.

Edit 2: ik heb een artikel gevonden waar geklaagd wordt op de toevoeging van Metallica en de daarmee verhoogde prijzen.
Wie een ticket had van het gecancelde 2021 voor 3 dagen aan 1740 kroon (234 euro) moest voor die extra Metallica-woensdag 1000 kroon (134 euro) extra betalen. Wie die warm-up dag er meteen in 2021 had bijgenomen, betaalde toen 1940 kroon (260 euro) voor de 4 dagen en hoefde dus niets bij te betalen in '22.
Daar zit dus ook wel een flinke verhoging in, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal met echt een 4-daags programma. De prijs in 2022 voor een full combi (als die er eventueel nog waren), vind ik niet meteen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh
ik schat ze ook groter in voor GMM maar er zijn wel meer bands die of doortrekken naar scandinavie en daags na werchter daar spelen of omgekeerd.
Uiteindelijk kan alles. Vorige passage in Vorst Nationaal speelden ze ook ervoor in Zweden. Daar zat toen wel ook 1 dag tussen.

Daarnaast ook nog even meegeven dat ze max. 3 dagen na elkaar spelen. Wat het nog steeds niet uitsluit maar goed.
Zie ook dat ze dit jaar op Hellfest stonden. Dus ik zie eerder de combo Copenhell - Pinkpop - Graspop eigenlijk in het weekend van 15-18 juni.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en reaper
Edit: ik stond zelfs 10 seconden in een wachtrij - de prijs voor Copenhell is 357 euro voor de 4 dagen. Ik heb alleen niet meteen vergelijkingsmateriaal met vorige editie. Wellicht wel te vinden.
Wow dat is wel erg overdreven, nog 2 tientjes duurder dan Hellfest?
Zou ook niet weten wat die voor grote headliner kunnen hebben aangezien Metallica er vorig jaar al stond.
Dat festival heeft de woensdag erbij, normaal zou dat veel helpen om een grote band te strikken, maar nu hebben ze Motley+DL combo al op woensdag geboekt dus die kans is ook al weg. Laten we hopen dat GNR speelt op Copenhell en Pinkpop, want dan is hun weekend vol geboekt!

Bekijk bijlage 2831

Een vlucht van Finland naar België is geloof ik 2 uurtjes? Maar anderzijds, Roskilde is ook dat weekend en is met de auto te doen denk ik vanuit Finland is een redelijke tijdspanne.

Eerlijk gezegd voor mij hoeft Ghost niet. Een maal gezien en voor die enkele hits die ik goed vind , vind ik het oke

Een vlucht van Finland naar België is geloof ik 2 uurtjes? Maar anderzijds, Roskilde is ook dat weekend en is met de auto te doen denk ik vanuit Finland is een redelijke tijdspanne.

Eerlijk gezegd voor mij hoeft Ghost niet. Een maal gezien en voor die enkele hits die ik goed vind , vind ik het oke
het is niet enkel de vlucht he, heel de productie moet ook mee.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en jonasvh
Mannen van Frog Leap niet te pakken gekregen

Over System Of A Down. Als die volgend jaar pak weg nieuwe muziek releasen dan zijn de festivals pas in 2024 denk ik. Of het moest in januari zijn met ineens festivalaankondiging. Of nog mss iets later maar zeker niet in mei denk ik dan.

Hoe dan ook als ze pas festivals zouden doen in 2024 wordt dat Werchter denk ik (nog iets goed te maken) dus op Graspop dan ten vroegste 2025 of 2026 denk ik

Bekijk bijlage 2831

Hellfest niet, was Ghost 2022 al, maar Copenhell zie ik wel gebeuren.
Die zit dan ook net even dagje eerder.

Denk dat Firenze Rocks ook wel rond dat weekend gaat zitten, zou Ghost ook terecht kunnen komen denk ik?

edit: Overigens, met GEEN Hellfest voor Ghost, is de kans voor Graspop alleen maar groter imo

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
het is niet enkel de vlucht he, heel de productie moet ook mee.
Niet onmogelijk natuurlijk, zie Iron Maiden. Al hebben die natuurlijk meer mogelijkheden qua transport lijkt mij.

Maar daarom ook idd denk ik eerder dat die op Roskilde bv nog zouden spelen, als ze dat weekend nog spelen.

Hellfest niet, was Ghost 2022 al, maar Copenhell zie ik wel gebeuren.
Die zit dan ook net even dagje eerder.

Denk dat Firenze Rocks ook wel rond dat weekend gaat zitten, zou Ghost ook terecht kunnen komen denk ik?

edit: Overigens, met GEEN Hellfest voor Ghost, is de kans voor Graspop alleen maar groter imo
Dat van Hellfest had ik een paar berichten terug ook zelf al opnieuw ontkracht. :D
Zie ook dat ze dit jaar op Hellfest stonden. Dus ik zie eerder de combo Copenhell - Pinkpop - Graspop eigenlijk in het weekend van 15-18 juni.

• Winning
Waarderingen: DennisvdBr
Zou mooi zijn als Ghost inderdaad 'gewoon' op Graspop staat, in plaats van Werchter. Ik heb wel zin in die show in het donker. Tijdje geleden alweer dat ik ze voor het laatst zag. En bijna iedereen in mijn vriendengroep vindt ze heel tof, dus dat wordt een mooi meezingfeestje.

Jinjer stond er weliswaar vorig jaar al, maar die mogen van mij op herhaling. En dan op een mainstage, zoals door diverse mensen al is aangegeven hier.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread